Google Benim İşletmem, firmalara Google’da öne çıkmaları adına sunulan ücretsiz bir hizmettir. Google İşletmem platformu aracılığıyla firmalar bilgilerini işletme arayüzü üzerinden düzenleyebilir. Kullanıcılar, Google’da arama yaptığında bu bilgilere hızla ulaşır. İşletmenizin konumundan iletişim detaylarına, çalışma saatlerine kadar her şey Google My Business üzerinde görüntülenir.
Google Benim İşletmem, işletmelerin bu arama motoru üzerindeki görünürlüğünü sadece bilgilerle sınırlı tutmaz. İşletmeler, müşteri deneyimlerini zenginleştirmek adına fotoğraflarını da platformda paylaşabilir. Müşteri yorumları da Google İşletmem sayfasında yer bulur, böylece diğer potansiyel müşterilere işletmeniz hakkında fikir verebilir.
Şimdi Google Benim İşletmem nedir ve adım adım Google İşletme Hesabı nasıl açılır beraber inceleyelim.
İçindekiler
- Google Benim İşletmem (Google My Business) Nedir?
- Neden Google Benim İşletmem Hesabı Kullanmalıyım?
- Google Benim İşletmem Hesabı Nasıl Açılır?
- Google Benim İşletmem Nasıl Kullanılır?
- Google Benim İşletmem Hesabının Avantajları Nelerdir?
- Sıkça Sorulan Sorular
- Google Benim İşletmem Kaldırıldı mı?
- Google İş Yeri Ekleme Ücretli mi?
- Google Haritalarda İşletmem Neden Gözükmüyor?
- Google Benim İşletmem Şube Nasıl Eklenir?
- İşletme Hesabına Bağlı Telefon Numarası Nasıl Değiştirilir?
- Google İşletme Profili Adres Nasıl Gizlenir?
- İşletme Hesabınıza Gelen Yorumlar Nasıl Silinir?
Google Benim İşletmem (Google My Business) Nedir?
Google Benim İşletmem nedir ve Google Benim İşletmem hesabı nasıl açılır anlamak için öncelikle İş Profili’nin ne olduğunu netleştirdiğimizden emin olalım. İşletme Profiliniz, Google’ın işletmeniz için kullandığı terimdir. Google İşletme hesabı, Google Haritalar’da ve Google Arama’nın yerel sonuçlarında görünür.
Google aramada İşletme Profilleri aşağıdaki örnekteki gibi gözükür:
Google’da İşletme Profilinizi oluştururken temel bilgilerinizi, örneğin işletmenizin adını, yerini ve kategorisini girmeniz gerekmektedir. Bu basit adımları tamamladıktan sonra Google, belirttiğiniz bilgileri doğrulayarak işletmeniz için profil oluşturur.
Google Benim İşletmem hesabınız aktive edildiğinde müşteriler işletmeniz hakkında yorum yapabilir, fotoğraflar ekleyebilir ve sorular sorabilir.
Google İşletme Hesabı Ücretli Mi?
Google İşletme Profil oluşturmak tamamen ücretsizdir. Bu servisten faydalanabilmek için sadece bir Google hesabınızın olması yeterlidir.
Google Benim İşletmem sayesinde özellikle mevcut bölgenizdeki arama sonuçlarında rakiplerinizin üstüne çıkabilir, potansiyel müşteriler ile olan iletişiminizi güçlendirebilirsiniz.
Google Benim İşletmem nedir anladığımıza ve Google İşletme Hesabı ücretli mi cevaplandırdığımıza göre neden bu kritik aracı kullanmamız gerektiğini inceleyelim.
Neden Google Benim İşletmem Hesabı Kullanmalıyım?
Google Benim İşletmem, kullanıcıların arama yaptıkları bölgede firmanızın görünürlüğünü artırmanızı ve potansiyel müşterilerinizi çekmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.
Birçok kullanıcı, özellikle hizmetler için yerel işletmeleri ararken, müşteri yolculuklarını Google Arama’da başlatır. Web üzerinde, özellikle Google Arama‘da daha fazla yer kapladığınızda, müşterilerinizin işletmenizi görmesi ve etkileşime girmesi için daha fazla fırsat oluşur.
Kullanıcıların ihtiyaç duyduğu hizmetler ile ilgili terimlerde Google’da ilk sıralarda bulunmak çok önemlidir.
Kullanıcılar Tarafından Keşfedilin
Sizler de muhtemelen çok yakın bir zamanda ihtiyacınız olan ürünü Google üzerinden sorguladınız ve İşletme Profili kutucukları dediğimiz menüden işletmelerin kullanıcı yorumlarını okuyup, ürünle ilgili geri dönüşler hakkında bilgi sahibi olmuşsunuzdur.
Hatta bu arama esnasında ürün veya hizmet hakkında diğer kullanıcıların Google My Business altındaki soru veya cevaplardan sizinde aklınıza takılan sorunun cevaplandığı görüp, o firmayı tercih etmiş olabilirsiniz.
Doğru optimize edilmiş Google İşletme Profili, dijital dünyada kullanıcıların gözündeki itibarınızı güçlendirir ve satışlarınıza doğrudan pozitif etki sağlar.
Marka İtibarınızı Güçlendirir
Google Benim İşletmem profilinizdeki yorumlar ve yıldızlar, ziyaretçilerinizin sizinle yaşadığı tecrübeyi yansıtır.
Kullanıcıların gerçek deneyimleri üzerinden bıraktığı geri dönüşler, yeni ziyaretçilere hangi hizmetleri sunabileceğiniz konusunda kılavuzluk eder ve seçim yapmalarını kolaylaştırır.
Google My Business‘ı kullanmak, diğer dijital pazarlama kanallarından elde ettiğiniz sonuçları iyileştirmenize ve yatırım getirisini artırmanıza yardımcı olabilir.
E-ticaret siteniz ve diğer reklam kanallarınız dahil olmak üzere, GMB‘yi genel pazarlama stratejinizin parçası olarak kullanmak önemlidir.
Google Benim İşletmem Hesabı Nasıl Açılır?
Google Benim İşletmem nedir iyice anladığımıza göre google işletme hesabı nasıl açılır artık inceleyebiliriz.
Ücretsiz Google Benim İşletmem hesabı oluşturmak, Google aramalarında görünürlüğünüzü artırmak için harika bir yoldur. Google İşletme Profilinizden gelen bilgiler sayesinde, Google Arama, Haritalar ve Alışveriş gibi platformlarda hizmetlerinizi arayan kullanıcılar tarafından bulunabilirsiniz.
Peki Google Benim İşletmem hesabı nasıl açılır? Ayrıntıları ve hesabınızı nasıl kolayca optimize edip potansiyel müşterilerle buluşabileceğinizi aşağıda beraber inceleyeceğiz.
1. Adım: Google İşletme Profili Yöneticisi’nde oturum açın
Eğer zaten kullandığınız bir Google hesabı varsa, otomatik olarak bu linkten Google İşletme Profili Yöneticisi’ne giriş yapabilirsiniz.
Eğer işletmeniz için yeni hesap oluşturacaksanız, öncelikle yeni bir Google hesabı oluşturmanız gerekiyor.
2.Adım: İşletme Hesabınızı Google’a Ekleyin
Google İşletme Hesabına giriş yaptıktan sonra işletme adınızı girin.
Eğer işletmeniz üzerinden daha önce profil açıldıysa ve bu profile sizin erişiminiz yoksa işletmenizin üstüne gelip profilin sahibi olduğunuzu iddia edebilirsiniz.
Google işletmenin size ait olduğunu doğrulamanız için bazı kanıtlar isteyebilir. Bu genellikle e-posta adresinize veya telefon numaranıza gelen onay kodları şeklinde olacaktır.
Eğer açılan menüde işletmeniz gözükmüyorsa ” İşletmenizi Google’a ekleyin” seçeneğine tıklayın.
Ardından işletmeniz için uygun kategoriyi seçerek ”İleri”ye tıklayın.
3.Adım: İşletme Konumunuzu Ekleyin
İşletmenizin konumu eklerken müşterilerin ziyaret edebileceği fiziksel konumunuz varsa Evet’i seçin. Ardından işletme adresinizi ekleyin. Bu adımda konumu harita üzerinde işaretlemek için size işaretçi yerleştirme verilecektir.
İşaretçi yerleştirme sayesinde harita üzerinde işletmenizin tam konumu işaretleyebilirsiniz.
İşletmenizin müşterilerin ziyaret edebileceği konumu yoksa, ancak yüz yüze hizmet sağlıyor veya teslimatlar sunuyorsanız, hizmet bölgelerinizi listeleyebilirsiniz.
Bu işlemlerin ardından “İleri”ye tıklayın.
4. Adım: İletişim Bilgilerinizi Doldurun
Müşterilerin sizinle iletişim kurabilmesi için işletmenizin telefon numarasını ve web sitesinizin adresinizi girin.
Google İşletmem üzerinden telefondan aranmak istemiyorsanız telefon numarası girmeniz şart değildir, bu alanı istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.
Bilgileriniz tamamlandığında, “İleri”ye tıklayın.
Bilgileriniz tamamlandığında, “İleri”ye tıklayın.
5. Adım: İşletme Profilinizi Doğrulayın
Doğrulama yapılmadan profil üzerinden işletmenin online analitik bilgilerine veya işletme değerlendirmelerine erişemiyorsunuz.
Doğrulama süreci genellikle bir haftadan daha kısa sürmektedir.
Eğer işletmenizin fiziksel bir adresi varsa ve o şekilde bilgilerinizi doldurduysanız Google size doğrulama kodunu kodunu içeren posta kartı gönderecektir.
Eğer fiziksel adres kullanmadıysanız bu sefer e-posta üzerinden doğrulama kodunuz size ulaştırılacaktır.
Size iletilen doğrulama kodunu Google Benim İşletmem Panelinden Doğrulama Ekranına girerek İşletmeyi Doğrula seçeneğine tıklayın.
Hesabınız doğrulandığı taktirde Google My Business hesabınız açılmış olacak.
Google İşletme Hesabı nasıl açılır adım adım anlatmış olduk. Şimdi bu ücretsiz platformun nasıl etkili bir şekilde kullanılacağına dair ipuçlarına geçebiliriz.
Google Benim İşletmem Nasıl Kullanılır?
Şimdi Google My Business profilinizi optimize etme zamanı. Google İşletme Profili panonuzda oturum açın ve işletmenize tıklayın.
GMB profiliniz işletmenizle ilgili değerli ayrıntıları doğrudan Google’a aktardığından ve mümkün olduğunca ayrıntılı bilgi sağlamaya çalışın.
İşletme Kaydı
Kullanıcılara işletmenizin ne yaptığını, nerede olduğunu ve işletmenizin sunduğu mal veya hizmetlere nasıl ulaşabileceklerini gösterdiğinizden emin olun.
İşletmeniz Hakkında Tüm Ayrıntıları Ekleyin
Google ziyaretçilerine “ne yaptığınızı, nerede olduğunuzu ve ne zaman ziyaret edebileceklerini” açıkça iletebilmeniz gerekiyor ki sizi doğru arama sonuçlarıyla eşleştirebilsin.
Google My Business ile işletmeniz için hangi kategorinin uygun olduğunu seçebilir ve aynı zamanda Google’da arama yapan kullanıcılar için anahtar kelime görevi görecek ayrıntılı bir işletme açıklaması ekleyebilirsiniz.
Tanıtım açıklamanızı işletmenizin değerlerini ve rakiplerinden farklılıklarını vurgulayacak biçimde yazmaya gayret gösterin. İşletmenizin hedef kitlesine nasıl hizmet ettiğini, hangi sorunları nasıl çözdüğünü ve müşterilerine nasıl değer kattığını anlatın.
Optimize edilmiş açıklama eklemek ve doğru kategoriyi seçmek, işletmenizin Local SEO‘sunu güçlendirmenizi sağlayacaktır.
Çalışma Saatlerini Doğru Tutun
Google My Business (GMB) profilini optimize etmenin diğer önemli adımı, çalışma saatlerinizi doğru şekilde belirlemektir. Doğru çalışma saatlerini kullanıcılara sağlamak, müşterilerinizin hangi saatlerde işletmenizi ziyaret edebileceğini ve size ulaşabileceğini bilmelerine yardımcı olur.
Yanlış çalışma saatleri, müşteri deneyimini olumsuz etkileyebilir ve potansiyel müşterilerin başka seçenek aramasına neden olabilir.
Eğer çalışma saatleriniz tatillerde veya mevsimlerde değişiyorsa, Google İşletmem üzerinde bunları güncel tuttuğunuzdan emin olmalısınız.
Fotoğraflar Ekleyin
Ürün veya hizmetinizi arayan kullanıcıların ilk başta görmek isteyecekleri şey işletmenizin sunduğu hizmetlerin net biçimde şekilmiş fotoğraflarıdır.
Fotoğraflar işletmenizin fiziksel konumunu, atmosferini ve sunulan ürünleri göstererek potansiyel müşterilerin dikkatini çeker.
Yine aynı şekilde kullanıcılar, İşletme Profilinizdeki fotoğrafları görerek işletmenizin onlara neler sunabileceğini anlayabilirler.
Google’a göre profili düzgün şekilde fotoğraflanmış olan işletmeler kullanıcılar tarafından daha fazla yol tarifi talebi alıyor aynı zamanda web sitelerine de daha fazla trafik çekebiliyorlar.
Kullanıcı Yorumlarıyla Güven Sağlayın
Kullanıcı yorumları, sosyal kanıtın önemli parçasıdır ve kullanıcının gözünde itibar oluşturmanın en etkili yoludur.
İşletmeler için müşteri deneyimi son derece kritik bir faktördür. Müşterilere olumlu deneyim sunmak, işletmenizin itibarını artırırken, olumsuz deneyim potansiyel müşteri kaybına yol açabilir.
Google’ın yıldız derecelendirmesi ve detaylı incelemeler için ayrılan alanı, müşterilerin işletmenizle ilgili deneyimleri hakkında istedikleri kadar bilgi paylaşmalarını sağlar.
Firmanız hakkında gelen yorumlar, gelecekteki potansiyel müşterilerin hangi işletmelere ve ürünlere yöneleceğine karar vermelerine yardımcı olur.
Mevcut müşterilerinizden sizin hakkınızda objektif şekilde yorum yapmalarını isteyebilirsiniz. Ürün veya hizmetine güvenen işletmenin, müşterilerinden yorum istemesinin hiç utanılacak tarafı yoktur.
Olumsuz yorum aldığınızda ise bu yorumlara yanıt vermek müşteri ilişkilerini ve itibarınızı korumak adına önemli bir adımdır.
Google My Business, yorum almanızı kolaylaştıracak şablon size sunmaktadır. Bu şablonu paylaşarak müşterilerinizden yorum bekleyebilirsiniz.
Ürünlerinizi Ekleyin
Eğer fiziksel ürün satıyorsanız, İşletme profilinizde güncel stok eklemek yardımcı olabilir.
Google My Business hesabınızdaki ürünleriniz sadece profilinizde görünmekle kalmaz aynı zamanda Google Alışveriş (Shopping) kısmındada yer alabilir. Bu sayede potansiyel müşterileriniz sizi Google Alışveriş kısmındanda keşfedebilir.
Fiyatlandırma, teknik ayrıntılar ve fotoğraflar dahil olmak üzere ürünler hakkında bilgi sunmak, müşterilerin ürünler hakkında daha iyi bir fikir edinmesini ve işletmelerle daha fazla etkileşim kurmasını sağlar.
Küçük Local SEO ipucu; listelediğiniz ürünlerin açıklamaları ve detayları, Google’ın işletmeyi daha iyi anlamasını ve doğru arama sonuçlarında sıralamasını sağlar.
İşletmeniz Üzerinden Paylaşımlar Yapın
Gönderiler işletmeniz için ücretsiz reklam panoları gibidir. Ürün ve hizmetlerinizi promosyonel teklifler ile yayınlayarak potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekerek işletmenize daha fazla talep oluşturabilirsiniz.
Gönderi içerikleriniz işletmenizin hedef kitlesiyle etkileşime geçmek, özel teklifler sunmak, etkinliklerinizi duyurmak veya yeni ürünlerinizi tanıtmak için mükemmel bir araçtır.
Gönderileri düzenli olarak güncelleyerek işletmenizin ilgi çekici kalmasını sağlayabilirsiniz.
Google İşletme hesabınıza giriş yaptıktan sonra, “Gösterge Tablosu” bölümüne tıkladığınızda çeşitli analiz sekmeleriyle karşılaşırsınız. Bu sekmeler arasında “Yayınlar” kısmına girip, buradan planladığınız içerikleri yayınlayabilirsiniz.
Özel Nitelikler Ekleyin
Google Benim İşletmem üzerinden işletmenizin sağladığı hizmetleri ve sunduğu nitelikleri daha ayrıntılı şekilde belirtebilirsiniz.
Örneğin, otel işletiyorsanız, konuklara ücretsiz Wi-Fi, otopark hizmeti veya açık/kapalı havuz gibi özelliklerinizden bahsedebilirsiniz.
Restoran işletiyorsanız menüyü, yemek fotoğraflarını ve müşterilerilerinizin ağırlıklı olarak tercih ettiği popüler yemekleri paylaşabilirsiniz.
Hizmet odaklı işletmeyseniz, sunduğunuz hizmetlerin listesini müşterilere sunabilirsiniz.
Sağlıkla ilgili işletmeyseniz, online hizmetler sunup sunmadığınızı veya müşterilere online randevu alma seçeneği sağlayıp sağlamadığınızı belirtebilirsiniz.
Müşterilere sunulan bilgilerin kapsamlı olması, onlara işletmenizi tercih etme olasılığını artırır ve size rekabet avantajı sağlar.
Google Benim İşletmem Hesabının Avantajları Nelerdir?
Google İşletme Hesabı kullanmak, işletmeniz için yeni müşteriler çekmek, adınızı duyurmak ve rekabetçi pazarlara girmek için mükemmel bir yoldur. Kendi işletmeniz için Google My Business kullanmanın avantajları şunlardır:
Ücretsizdir
Google My Business kullanmak tamamen ücretsizdir. İşletmeniz için bu hizmeti kullanmak size herhangi maliyet getirmez aksine işletmeniz için ciddi katkı sağlar.
İşletmenizi Görünür Hale Getirir
Google My Business listeleri, yerel arama sonuçlarının ilk sayfasında öncelikli olarak yer alır. Bu sayede işletmeniz daha fazla görünürlük kazanır ve potansiyel müşterilerin dikkatini çeker.
İşletmenizle İlgili Kullanışlı Bilgiler Sunar
Google İşletme Hesabı, işletmenizin hakkında merak edilen doğru ve kullanışlı bilgilerini sergiler.
İşletme adı, iletişim bilgileri, çalışma saatleri, konum ve diğer önemli ayrıntılar gibi bilgiler, potansiyel müşterilerin işletmeniz hakkında doğru ve güncel bilgilere ulaşmasını sağlar.
İyi Bir İlk İzlenim Oluşturur
Google Benim İşletmem, işletmenizin web dünyası üzerinde profesyonel bir izlenim bırakmasına yardımcı olur.
Arama sonuçları üzerinden doğru bilgilerin sunulması, görsellerin eklenmesi ve müşteri yorumlarının yönetilmesi gibi faktörler, potansiyel müşterilerin işletmenize olumlu bir bakış açısıyla yaklaşmasını sağlar.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Güçlendirir
Google My Business kullanmak, işletmenizin SEO performansını artırmada etkili bir rol oynar. İşletmeniz, yerel arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünerek, daha fazla organik trafik elde etmenizi sağlar.
Google Benim İşletmem hesabı açmak oldukça kolaydır ve hesabınızı açtıktan sonra doğru optimize edildiğinde minimum efor ve bakım gerektirir.
Zamanınız kısıtlıysa, Google My Business konusunda size yardımcı olabilecek bir pazarlama ortağı da bulabilirsiniz.
Google My Business’ın bir istek değil, pazarlama planınız için olmazsa olmaz bir varlık olduğunu biliyoruz.
Zamanınızı ve kaynaklarınızı verimli bir şekilde kullanarak Google My Business’ı etkin bir şekilde kullanın ve işletmenizin başarısını daha da ileri taşıyın.
Sıkça Sorulan Sorular
Google Benim İşletmem Nedir? ve Google İşletme Hesabı nasıl açılır gibi soruları cevaplandırdık. Bu bölümde kullanıcıların sıkça sorduğu soruları değerlendireceğiz.
Google Benim İşletmem Kaldırıldı mı?
Hayır, sadece ismi Google İşletme Profili olarak değiştirildi. İlerleyen dönemde profilinizi yönetmek için bu uygulama yerine Google Haritalar veya Aramadan direk yararlanabileceksiniz.
Google İş Yeri Ekleme Ücretli mi?
Google üzerinden işletme profilinizi oluşturmak tamamen ücretsizdir. Herhangi bir masraf yapmadan Google Benim İşletmem profilinizi hızlıca oluşturabilirsiniz.
Google Haritalarda İşletmem Neden Gözükmüyor?
Eğer Google İşletme hesabınız doğrulanmadıysa Google haritalar üzerinden gözükmeyebilirisiniz. Ek olarak paylaşımlı bir ofis alanı kullanıyorsanız Google haritalarda gözükmüyor olabilirsiniz.
Google Benim İşletmem Şube Nasıl Eklenir?
Google My Business’ta konum gruplarıyla birden çok konum ekleyebilir ve listeleyebilirsiniz. ”Konumları Yönet” sekmesinde ”Konum Ekle” üzerinden birden çok konum ekleyebilir ve konumları içe aktarabilirsiniz.
İşletme Hesabına Bağlı Telefon Numarası Nasıl Değiştirilir?
Google Benim İşletmem Hesabınızda telefon numarası değişikliği yapma ihtiyacı duyduğunuzda, aşağıda anlattığımız adımları takip edebilirsiniz:
Android cihazınız üzerinden işlem yapmak isterseniz:
- Ayarlar menüsüne girin.
- “Google” seçeneğini bulun ve ardından “Google Hesabınızı Yönetin” seçeneğini açın.
Bilgisayarınızdan işlem yapmak isterseniz:
- Google Hesabınıza giriş yapın.
iPhone ya da iPad üzerinden işlem yapmak isterseniz:
- Gmail uygulamasını başlatın ve sağ üst köşedeki profil fotoğrafınıza dokunun.
Daha sonrasında tüm cihazlar için:
- Açılan menüde “Kişisel Bilgiler” bölümüne gidin.
- “İletişim Bilgileri” kısmından “Telefon” bölümünü seçin.
- Telefon numarası eklemek istiyorsanız “Telefon Numarası Ekle” seçeneğini,
- Mevcut telefon numarasını güncellemek isterseniz yanındaki “Numarayı Düzenle / Güncelle” seçeneğini,
- Kayıtlı telefon numarasını silmek isterseniz “Numarayı Sil / Kaldır” seçeneğini kullanabilirsiniz.
Google İşletme Profili Adres Nasıl Gizlenir?
Eğer işletme adresinizi gizlemek istiyorsanız profilinizin panosundan Bilgiler > İşletme adresi > Hizmet verdiği bölgeler > Hizmet alanı işletmesi seçeneğini işaretleyin ve kaydedin. Bu sayede işletmenizin tam adresiniz değilde hizmet verdiği bölgeler gözüküyor olacak.
İşletme Hesabınıza Gelen Yorumlar Nasıl Silinir?
Hesabınıza gelen yorumları silmeniz mümkün değildir. Eğer doğru olmayan veya uygunsuz ifade içeren bir yorum varsa kaldırmak için yorumu Google’a bildirebilirsiniz. Google, gönderdiğiniz incelemeyi kendi politikaları doğrultusunda inceleyecektir ve uygun görürse kaldıracaktır.