Marka İsmi Bulma (Ücretsiz)

Marka ismi oluşturma aşamasında saatler harcamanıza gerek yok. “Vepara Marka İsim Bulma Robotu” saniyeler içinde akılda kalıcı ve güzel marka isim önerileri sunar. 

İşinizi Tarif Edin

Seçenekler

Anlamını açıkla

Yapay Zeka Destekli Ücretsiz Marka İsim Bulma Robotu Nasıl Çalışır?

Vepara Marka İsim Bulma Robotu; yapay zeka desteği ile akılda kalıcı, yaratıcı ve güzel marka isim önerileri sunar. Aracımız yapay zeka destekli olduğu için ne kadar iyi ve detaylı açıklama yazarsanız, o kadar güzel marka isimleri önerecektir. 

Üstelik dil sınırlandırması yapıp Türkçe, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, İngilizce veya Latince marka isim önerileri oluşturması için de robotu yönlendirebilirsiniz. 

Peki, Marka İsmi Bulma Robotu nasıl çalışır? 

  1. Vepara Marka İsim Bulma Robotu’na işinizi tarif edin. 
  2. Hedef kitlenizi ve hedef kitlenizin ilgi alanlarını yazın. 
  3. Nasıl marka isim önerileri istediğinizi açıklayın. (Güven veren, ilgi çekici, akılda kalıcı..)
  4. Yazım tonunu seçin. (Gündelik, resmi, profesyonel, yaratıcı)
  5. “İsim Fikri Üret” butonuna tıklayın ve önerileri inceleyin.

Marka isim önerileri istediğiniz gibi değilse, promptu çok uzun tutmadan işinizi detaylandırarak yeniden deneyin. 

Örnek bir marka ismi bulma promptu:

“Ben bir fintech şirketiyim. Sanal POS, fiziki POS, dijital cüzdan, sanal IBAN, ön ödemeli kart, link ile ödeme gibi hizmetler sunuyorum. Hedef kitlem, tahsilat yapmak isteyen işletmeler ve finansal çözüm arayan bireysel müşteriler. Marka ismim müşterilerde güven duygusu uyandırmalı ve hizmetlerim hakkında bir fikir vermeli. Akılda kalıcı, telaffuzu kolay ve tek kelimeden oluşan marka isimleri öner.”

Oluşturduğu marka isim önerileri: 

  • Fiducia: Latince’de “güven” anlamına gelir.
  • Solvit: “Çözüm” anlamında kullanılır.
  • Veritas: “Gerçek” veya “doğruluk” anlamına gelir.

Marka İsmi Nasıl Bulunur?

Kendi işinizi kurmak istiyor fakat marka ismi bulma aşamasında takılıyor musunuz?

Harvard Business Review’ın yaptığı bir araştırmaya göre tüketicilerin bir marka hakkında ilk izlenimlerinin, maruz kaldıkları ilk 7 saniye içinde oluştuğu tespit edildi. Bu nedenle şirketinizi kurarken etkileyici ve yaratıcı marka isimleri bulmak, müşterilerinizde ilk izlenimin olumlu olmasına katkı sağlayacaktır. 

Peki, firma ismi bulma adımları neler ve marka olabilecek isimler nasıl belirlenir?

türkçe şirket ismi önerileri

Marka adı oluşturma, bir işletmenin faaliyete başlamadan önce üzerine en çok kafa yorması gereken konulardan biridir.  Müşterilerinizde ilk izlenim şirket ismi ile ortaya çıkar. Üstelik yaratıcı marka adı bulmak, kimi zaman sandığınızdan çok daha zor olabilir.  

Çünkü işletmenizin tüm süreçlerinde en kilit faktör; marka ismidir. Bu nedenle marka ismi bulurken kapsamlı ve uzun vadeli düşünmeniz gerekir. Eğer güzel marka isim önerileri ararken bir türlü marka isminize karar veremezseniz, ne logo oluşturabilir ne de işletmenizin online varlığını güçlendirebilecek pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. 

Bu süreci iyi planlayamayan firmalar, belki de yıllarca harcadığı pazarlama faaliyetlerini yok sayarak marka isimlerini değiştirmek ve yeniden marka bilinirliği edinmek için uğraşmak durumunda kalabiliyorlar.

Yine aynı şekilde, akılda kalıcı marka isimleri oluşturmaz veya telaffuzu zor tercihler yaparsanız müşterilerinizin online platformlarda sizi bulması zorlaşacaktır. 

Marka ismi; markanızın kimliğini ifade eden, ürünlerinizi ve vizyonunuzu yansıtan en önemli unsurdur.

İyi seçilmiş bir marka ismi; markanızın değerlerini, vizyonunu ve misyonunu yansıtmalı aynı zamanda da hedef kitleniz üzerinde olumlu bir izlenim bırakmalıdır.

Bu nedenle içinize sinen bir marka ismi bulmak için sektörün en popüler marka isimlerini, şirket ismi seçerken dikkat edilmesi gereken noktaları ve seçtiğiniz marka adının uzun vadede sürdürülebilir olup olmadığını detaylıca incelemelisiniz.

marka ismi bulma aracı

Örneğin bir fintech şirketi, marka ismi ile güvenli ve profesyonel bir izlenim bırakmak isteyebilir. Sloganında, marka ismi yaratma adımında ve logosunda da bu vizyon ile hareket eder.

Kadın ayakkabıları satan bir e-ticaret firması ise daha niş bir sektör ve farklı bir hedef kitleye hitap etmesi nedeniyle, daha doğal bir anlatım dilini tercih edebilir.

Yaratıcı marka adı bulma, marka hikayesi yaratma aşamasında da kilit rol oynar. Çünkü sloganınız, logonuz ve hatta web siteniz bile marka isminiz doğrultusunda şekillenir.

Araştırmalarınız sonucunda firma isim önerileri arasından hikayenizi ve misyonunuzu yansıtan seçimler yapmaya özen göstermelisiniz. 

Marka İsmi Oluşturma Aşamasında Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Hyundai’nin dünyada en çok yanlış yazılan marka olduğunu biliyor muydunuz? Statista’nın yaptığı araştırmaya göre her ay online kullanıcılar Hyundai kelimesini ortalama 605.000 kez yanlış yazarken, bunu 365.000 yanlış yazımla Lamborghini ve 123.000 yanlış yazımla Ferrari takip ediyor.

marka isim bulma robotu

Düşünün ki binlerce lira harcadığınız reklam kampanyalarınıza rağmen marka isminizin hatırlanmaması ya da yanlış yazılması yüzünden potansiyel müşterileriniz sizi arıyor ama bulamıyor.

İşte bu noktada, yalnızca marka adı bulma sürecinde yapılan küçük bir hata, yıllarca sürebilecek marka bilinirliği problemlerine ve devasa reklam maliyetlerine neden olabilir.

Marka isminizin telaffuzunun kolay ve anlaşılabilir olması tam da bu nedenle çok önemlidir.

İş fikriniz hazır ama güzel marka isimleri araştırıp bir türlü karar veremiyorsanız, doğru yerdesiniz. Vepara Marka İsim Bulma Robotu yapay zeka desteği sayesinde 3 saniye içinde şirket ismi oluşturma derdinden kurtulabilirsiniz. 

Şirket İsmi Bulma: Yasal ve Sektörel Anlamda Önemi

Şirket ismi bulma aşamasında işletmeler, marka ismi ile şirket ismini karıştırabiliyorlar. Şirket(firma) ismi, Ticaret Odası aracılığıyla alınır.

Marka tescili ise Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından verilmektedir. Bu nedenle yasal gereklilieri incelendiğinde “şirket ismi” ile “marka ismi” farklı şeylerdir. 

İşletmeler; marka ve şirket isimleri belirlerken tek bir isim seçmeyi tercih edebilirler.

Şirket ismi genellikle resmi işlemler ve kurumsal itibar için gerekir bu nedenle daha esnek hareket edebilirsiniz.

Fakat marka ismi, dijital pazarlama faaliyetlerinizde de büyük öneme sahip olduğu için daha özenli ve detaylı düşünülmesi gerekir. 

Şirket ismi bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenler: 

  1. Şirket isimleri süresizdir, şirketinizi kapatana kadar aynı adı kullanabilirsiniz. 
  2. Şirket isimleri, marka ismindeki gibi çok fazla sınırlamaya tabi değildir. Var olan şirket isimlerinden biraz farklı olan şirket isimleri bile ünvan olarak alınabilir. 
  3. Şirket ismi, resmi süreçlerde ve evraklarda da kullanıldığı için yazımı ve telaffuzu kolay olmalıdır. 

Şirket isminiz, şirket kurma sürecinde evrak ve resmi kurumlarda görünen isimdir.

Sosyal medyada veya reklam faaliyetlerinizde bu ismi kullanmak istemiyor ve tescil edilebilir farklı bir marka ismi kullanmak istiyor olabilirsiniz.

Bu durumda şirket kuruluşu yaptıktan sonra marka tescil başvurusu için gerekli koşulları yerine getirmelisiniz. 

Şirket İsim Önerileri 

Şirket ismi bulma adımı, işinizi kurarken gözünüzde büyüyebilir. Hem şirket kurma süreci hem sermaye arayışı derken şirket ismine bir türlü karar veremeyebilirsiniz. 

İyi şirket ismi önerileri oluşturabilmek için nasıl bir izlenim bırakmak istediğinizi ve uzun vadede ürünlerinizi çeşitlendirseniz de şirket isminizin buna uygun olup olmayacağını düşünerek hareket etmelisiniz. 

Yapay zeka şirket ismi önerileri:

  • EkoTicaret
  • HızlıSatış
  • EkoTrend
  • NovaMarket
  • Aletix
  • VivaShop
  • Bestsellia
  • DigiMarket
  • OptiMall
  • E-Ticaretix
  • Dijital Pazar
  • GlobalVitrin
  • Trendistore
  • VizyonMarket

Şirket ismi önerileri için örnek prompt:

“Ben Türkiye’de e-ticaret yapmak için bir şirket kuracağım. Hedefim yurt dışında en çok satılan ürünleri kendi e-ticaret sitemde satacağım. “Google” “apple” gibi akılda kalıcı ve ilgi çekici ama aynı zamanda da profesyonel duran Türkçe ve ingilizce şirket ismi önerileri istiyorum.“

Güzel Marka İsim Önerileri Nasıl Bulunur?

Güzel marka isim önerileri bulmak için öncelikle ne tür bir şirket ismine sahip olmak istediğinizi düşünün.

Kimi şirket isimleri anahtar kelime odaklı olur ve nihai amacı arama motorlarında daha iyi sonuçlar verebilecek isimler seçmektir. Böylelikle organik şekilde marka bilinirliği elde edebilirler.

Kimileri ise akılda kalıcı ve yaratıcı şirket isimleri tercih eder ki müşterilerinde bir iz bırakabilsin.

Bunun için ise marka ismi oluştururken tıpkı “Google” gibi kelime oyunları veya “Nike” gibi ilham aldıkları hikayelerden yola çıkabilirler.

Güzel marka isim önerileri bulmak için:

  • Dünyada en popüler olan  marka isimlerinden ilham alın. 
  • Marka isimlerinin ortaya çıkma hikayelerini araştırın. 
  • Marka isimlerinin insanlar üzerindeki etkilerine dair istatistikleri inceleyin. 
  • Kulağınıza hoş gelen marka isimleri özelliklerini analiz edin. 
  • Global bir marka ismi oluşturmak için nelere dikkat etmeniz gerektiğini öğrenin. 
  • Tüm bu bilgileri kendi işinize uyarlayarak marka ismi yaratın. 

Eğer araştırmanıza rağmen güzel marka isim önerileri bulamıyorsanız, Vepara Marka İsim Bulma Robotu’nu deneyin.

Marka İsim Önerileri 

güzel marka isimleri

Marka isim önerileri arıyor fakat işletmenize uygun bir isim bulamıyor musunuz? Her şirketin marka ismi bulma sürecinde dikkate aldığı kriterler farklıdır.

Bu nedenle marka isimleri araştırmaya başlamadan önce işinizi, hedef kitlenizi, hedef kitlenizin ilgi alanları, potansiyel müşterilerinizde oluşturmak istediğiniz duyguyu ve marka isminizin türünü belirlemelisiniz. 

Latince Marka İsim Önerileri

Latince artık ölü bir dil olduğu için günlük hayatta Latince kökenli isimlere de çok rastlamıyoruz.

Bu nedenle yaratıcılık ve özgünlüğe önem veriyorsanız Latince marka isim önerileri arasından tercih yapabilirsiniz.

Latince kökenli marka isim önerileri genellikle sofistike, özgün ve fonetik olarak akılda kalıcıdır. 

İşte Latince marka isim önerileri : 

  • Veritas 
  • Solvit
  • Fiducia
  • Visio
  • Vestis Nova
  • Pactum
  • Aurea Moda
  • Femina Chic
  • Luxa Vesta
  • Styla Bella
  • Innovare
  • Digitus
  • Creatio

Listedeki gibi Latince marka isim önerileri bulmak için Vepara Marka İsim Bulma Robotu’nu kullanabilirsiniz. 

Latince marka isimleri için örnek promptlar: 

“Ben bir kadın giyim butiğiyim. Gençleri hedef alan modern kadın giyim ürünleri satıyorum. Hedef kitlem; kaliteye ve tasarım ürünlere önem veriyor. Marka ismim ilgi çekici, akılda kalıcı ve hedef kitleme uygun olmalıdır. En fazla iki kelimelik Latince butik isimleri öner.”

Yazım tonu: Yaratıcı

Kozmetik:  

“Biz bir kozmetik firmasıyız. Vegan ve temiz içerikli cilt bakım ürünleri satıyoruz. Hedef kitlemiz sürdürülebilirliğe önem veriyor. Hedef kitlemize uygun,  ürünlerimizi çağrıştıran Latince marka isimleri öner.”

Yazım tonu: Gündelik 

Dijital Ajans: 

“Ben bir dijital ajans firmasıyım. SEO, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, reklam ve grafik tasarım faaliyetleri yürütüyorum. Hedef kitlem teknoloji ve inovasyona ilgi duyuyor. Bana Latince, tek kelimelik marka isimleri öner. “

Yazım tonu: Resmi

Fransızca Marka İsim Önerileri

Fransızca marka isimleri genellikle zarafeti ve asilliği temsil eder. Özellikle hedef kitlesi kadınlar olan işletmeler isim araştırırken Fransızca isim önerilerine göz atabilir. 

Fransızca marka isim önerileri:

  • Bijou
  • Luxe
  • Rêve
  • Chic
  • Serein
  • Élan
  • Rêve
  • Bijou

Listede yer alan Fransızca marka isimleri hoşunuza gitmediyse, cevapları geliştirmek için marka isim bulma robotunu daha net ifadeler ile yönlendirebilirsiniz.

Fransızca marka isimleri için örnek prompt:

“Ben bir takı markası kuruyorum. Gümüş, çelik ve altın kaplama, kaliteli, lüks takılar satıyorum. Hedef kitlem zarif ve kaliteli ürünleri tercih ediyor. Marka imajımı yansıtan, hedef kitleme uygun, tek kelime Fransızca marka isim önerileri listele.”

İspanyolca Marka İsim Önerileri

Eğlence ve yemek kültürü, İspanyolların meşhur olduğu alanlar arasında yer alır. Özellikle gıda üzerine dükkan isim önerileri arayanlar İspanyolca marka isimlerine göz atabilir. 

İspanyolca marka isim önerileri:

  • Desayuno Mundi
  • Gourmet Amanecer
  • Café del Mundo
  • Desayuno Mundi
  • Gourmet Amanecer
  • Sabor
  • Desayuno
  • Gusto
  • Sabores Únicos
  • Bocado
  • Cultura del Sabor
  • Delicia
  • Sabor
  • Gusto

İspanyolca marka isimleri için örnek prompt (istem):

“Ben bir kahvaltı işletmesiyim. Çeşitli ülkelerin kahvaltılarından oluşan bir ürün yelpazem var. Konsept bir işletme olduğum için hedef kitlem de daha niş. Lezzet, yemek ve tadım gibi kelimelerileri çağrıştıran ve hizmetlerimle uyumlu İspanyolca marka isim önerileri istiyorum.“

İtalyanca Marka İsim Önerileri 

Moda, sanat ve yemek kültürü ile meşhur olan İtalyanlardan ilhamla marka isimleri oluşturabilirsiniz. 

İtalyanca marka isim önerileri:

  • Lunare
  • Eccellente
  • Raro
  • Vittoria
  • Elegante
  • Sublime
  • Eterno
  • Lunare

İtalyanca marka isim önerileri için prompt(istem) örneği:

“Ben lüks erkek saati markasıyım. Hedef kitlem, lüks ve kaliteli ürünleri tercih ediyor. Limited edition ürünler satıyorum. Hedef kitlemin ilgisini çekebilecek, ürünlerimle uyumlu ve akılda kalıcı tek kelimelik İtalyanca marka isim önerileri istiyorum.”

Butik İsim Önerileri

Ürünlerinizi çağrıştıran, modern ve akılda kalıcı butik isimleri bulmak için global marka isimlerini inceleyebilirsiniz.

Butik isim önerileri:

  • Vintique
  • Trendi
  • Chicova
  • Modique
  • Stylia
  • Fashique
  • Glamora

Butik isim önerileri için örnek prompt (istem): 

“Ben bir kadın giyim butiğiyim. Sezonun trend ürünlerini ve vintage parçaları satıyorum. Hedef kitlem gençlerden oluşuyor. Nişime uygun, akılda kalıcı, telaffuzu kolay tek kelimelik butik isim önerileri istiyorum.”

Takı Marka İsim Önerileri 

Takı marka isimleri bulmak için meşhur takı markalarından ilham alabilir ve marka ismi bulma robotu açıklamalarında ürünlerinizin tarzından bahsedebilirsiniz.

Takı marka isim önerileri:

  • Elara
  • Mira
  • Aura
  • Noble
  • Luna
  • Crea
  • Soleil

Takı marka isimleri için örnek prompt (istem):

“Ben bir takı firmasıyım. Vintage, el işi ve özel tasarım ürünler satıyorum. Niş bir kitleye sahibim. Hedef kitlem sanata, modaya ve tasarım ürünlere ilgi duyuyor. İşimi çağrıştıran takı marka isim önerileri istiyorum. Tek kelimelik, özgün ve akılda kalıcı “q” ve “w” harflerini içermesin.”

*Takı marka isim önerileri bulmaya çalışırken yapay zeka marka ismi içinde “e”, “i” gibi sesli harfleri geçir gibi spesifik komutlar da verebilirsiniz. Takı marka isimleri için zarif bir izlenim uyandırmak istiyorsanız, hoşunuza giden marka isimlerinin fonetiğinden yola çıkarak istemlerinizi şekillendirebilirsiniz. 

Kozmetik Marka İsim Önerileri 

  • Glamora
  • Beautique
  • Vividia
  • DermaGlow
  • Essentique
  • Scentra
  • Chicé

Kozmetik marka isim önerileri için örnek prompt(istem):

Kozmetik ürünleri firmasıyım. Makyaj malzemeleri, cilt bakım ürünleri, parfüm ve deodorant gibi ürünler satıyorum. Herkese uygun, sezonun trend markalarına ait ürünlerim var. Yaratıcı, telaffuzu kolay ve işime uygun kozmetik marka isim önerileri istiyorum.”

Mum Marka İsim Önerileri 

Mum marka ismi bulmak için yaratıcı çağrışımlardan yola çıkabilirsiniz.

Satışını yaptığınız mumları tanımlamak, marka isim bulma robotunun daha iyi öneriler sunmasını sağlar. 

Mum marka isim önerileri:

  • Mumera
  • Alevra
  • Kokum
  • Lumos
  • Scentara
  • Mumino
  • Flicker

Bebek Marka İsim Önerileri 

Bebek marka isimleri bulurken kaliteli ve güven veren bir izlenim oluşturmaya özen göstermelisiniz.

Ebeveynler bebek ürünleri alma konusunda hassas olduğu için markanızı ilk duyduklarında güven hissedebilmeliler. 

Bebek marka isim önerileri:

  • Bebekova
  • Doğaliz
  • ​​Pamukbee
  • Bebekraft
  • Yumuşaklar
  • CuddleCot
  • SafBebek
  • TeddyNest
  • BebekApan
  • Oyunbebe
  • Organica
  • Bebekiz
  • Pamuklu Rüya

Bebek marka ismi yaratma için örnek prompt(istem):

“Ben pamuklu bebek giyim ürünleri, zararsız ve kumaş oyuncaklar üretiyorum. Hedef kitlem, ebeveynlerden oluşuyor. Tek kelimelik, akılda kalıcı ilgi çekici ve bebek marka isim önerileri istiyorum. “

Giyim Marka İsimleri

Giyim marka ismi oluştururken global moda markalarını araştırabilir ve marka ismi bulma sürecini analiz edebilirsiniz. 

Giyim marka isimleri:

  • Vogue
  • Modish
  • Urbane
  • Flexy
  • Nexis
  • Vibra
  • Modigo
  • Unify
  • Kinetik

Giyim marka isimleri için örnek prompt:

“Ben bir giyim markasıyım. Kadın ve erkek genç giyim ürünleri satıyorum. Ürünlerim unisex ve oversize parçalardan oluşuyor ve dünya modasından ilham alıyor. Niş bir kitlem var. Marka imajıma uygun akılda kalıcı, kolay telaffuz edilebilen tek kelimelik giyim marka isimleri önermeni istiyorum.”

Çanta Marka İsim Önerileri 

Çanta marka isimleri genellikle modern ve global kelimelerden ilhamla oluşturulur. Örneğin renklerin veya kumaş türlerinin farklı dillerdeki kullanımlarından yola çıkabilirsiniz. 

İşte sizin için çanta marka isimleri:

  • Baggle
  • ModiBelt
  • Çantaia
  • Totezy
  • Belagio
  • Chanto
  • ÇantaFlex
  • Toteza
  • VibeBag

Çanta marka isim önerileri için örnek prompt:

“Ben kadın çantaları satan bir firmayım. Kol, omuz, bel, tote bag ve bel çantaları satıyorum. Sezonun trend parçalarını satıyorum. Hedef kitlem gençlerden oluşuyor. Marka imajıma uygun, tek kelimelik ve akılda kalıcı çanta marka isimleri öner.” 

Yaratıcı Marka İsmi Bulma

Yaratıcı marka ismi aşağıdaki özellikleri taşımalıdır:

  • Marka adı kısa ve öz olmalı 
  • Markanızın kimliğini ve vizyonunu yansıtan bir anlam taşımalı
  • Marka adınız, farklı dillerde olumsuz anlamlar içermemeli 
  • Seçtiğiniz marka ismi hukuki olarak tescil edilebilir olmalı
  • Telaffuzu kolay ve anlaşılabilir olmalı 
  • Ürün veya hizmetinizle uyumlu olmalı 
  • Dikkat çekici ve özgün olmalı 
  • Uzun vadeli düşünerek oluşturulmalı

Marka ismi oluşturma adımında yukarıdaki listeden faydalanabilirsiniz. Eğer bir türlü isim bulamıyorsanız, ücretsiz şirket ismi bulma robotu ile onlarca seçeneğe saniyeler içinde erişebilirsiniz.

İlginizi çekebilir: Marka Tescili Nasıl Yapılır?

1. Kısa ve Öz Olmalı 

Marka isimleri bulma aşamasında uzun ve telaffuzu zor isimlerden kaçının. Marjinal olmak her zaman iyi sonuçlar doğurmayabilir.

Marka adınızı sosyal medyada, kurumsal kimlik oluşturma çalışmaları sırasında, web sitesi oluştururken ve daha birçok alanda kullanacağınız için olabildiğince kapsamlı düşünmelisiniz. 

Marka isminin kısa ve öz olması, akılda kalmasını ve daha kolay telaffuz edilebilmesini sağlar. Böylece ağızdan ağıza pazarlama süreçlerinde de markanız çok daha kolay tavsiye edilebilir. 

Örneğin Nike marka adı, Yunan mitolojisindeki zafer tanrıçasından gelmektedir. Kısa, öz ve akılda kalıcı marka isimleri arasında yer alan Nike’ın logosu olan “Swoosh” ise tanrıça Nike’ın hız ve güç gibi özelliklerini simgeler. Markanın ismi, hizmet verdiği kategoriyle de oldukça uyumludur.

İşletmeniz için firma ismi nasıl bulunur diye araştırırken tüm bu faktörleri göz önünde bulundurmanın, markanızın geleceği için hayati önem taşıdığını unutmamalısınız.

2. Markanızın Kimliğini Yansıtmalı 

Marka ismi, hedef kitlenizin sizinle ilgili fikir sahibi olması için önemli bir unsurdur.

Tüketiciler sizi öncelikle marka adınız ile hatırlar. Bu nedenle marka isim önerileri düşünürken; marka kimliğinizi yansıtan, akılda kalıcı ve kolay telaffuz edilebilir seçenekleri değerlendirmelisiniz.

Kurumsal bir firma iseniz marka isminiz de bu kurumsallığı çağrıştıran, ne yaptığınız veya hikayeniz hakkında fikir veren bir isim olmalıdır. 

3. Marka Adı Olumsuz Çağrışımlar Yapmamalı

Marka ismi belirleme aşamasında en önemli adımlardan biri de marka adınızın dünyadaki geçerliliğidir.

Markanızı oluştururken dünyaya hizmet vermeyi düşünmüyor olabilirsiniz fakat 10 yıl sonra işinizin nerelere uzanacağını bilemeyebilirsiniz. Bu nedenle markanızın küresel uyumluluğunu göz önünde bulundurmaya özen gösterin.

Bunun yanı sıra marka adınızın farklı dillerde olumsuz anlamlara gelmediğine ve olumsuz çağrışımlar yapmadığına emin olmalısınız. 

Örneğin; Negro isimli bisküvi, kakaolu olması nedeniyle İspanyolca siyah anlamına gelen Negro kelimesinden ilham alarak ortaya çıkan bir ürün. Fakat uzun yıllar içinde Negro ifadesi ayrımcı bir söylem içermesi nedeniyle tepki gördüğü için ETİ, bu ürünün adını değiştirerek “Nero” yapmak zorunda kaldı. 

Böyle büyük bir ürün adı değişikliği, tüketicilerde olumsuz bir izlenim ve güven problemine neden olabilir. Hele ki bu değişimin marka isminde yapılması gereken bir durumun ortaya çıktığını düşünün, belki de yıllarca verdiğiniz emekleri çöpe atma tehlikesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz. 

Üstelik yıllar boyunca marka bilinirliği oluşturmak adına onlarca pazarlama kampanyası yaptığınızı göz önünde bulundurursanız, marka ismi değiştirmenin uzun vadede ne gibi sorunlara neden olabileceğini tahmin edebilirsiniz. 

4. Marka İsmi Tescil Edilebilir Olmalı

Marka ismi oluşturma aşamasında, marka adınızın hukuki ve ticari koşullara da uygun olması önemlidir. 

Marka ismini belirlerken, seçtiğiniz ismin başka bir firma tarafından kullanılmadığından emin olmalısınız. Bunun için de patentsiz marka isimleri arasından bir firma ismi seçmeniz gerekir. 

Aklınıza yatan en iyi marka ismi hangisiyse, kararınız kesinleştiği an marka adı tescili yapmalı, domain sorgulama ve sosyal medyada marka isminizin uygun olup olmadığını kontrol ederek aşama aşama ilerlemelisiniz. 

Özellikle e-ticaret siteleri için marka ismine uygun alan adı ve sosyal medya kontrolü yapmadan marka adı belirlenmemelidir. 

5. Telaffuzu Kolay ve Anlaşılabilir Olmalı 

Marka isminizi belirlerken kolay telaffuz edilebilen bir isim seçtiğinize emin olmalısınız. Özellikle yabancı dildeki kelimelerden ilham aldığınız bir isim belirliyorsanız, bunun doğru telaffuzunu herkesin bilip bilmemesi büyük sorunlar yaratabilir. 

Pazarlama faaliyetleriniz sırasında marka adınızın doğru kullanımını insanlar bilemeyebilir, marka adınızı yanlış yazabilir veya yanlış kullanabilirler. Bu da markanızı online platformlarda aratan kullanıcıların sizi bulamamasına neden olabilir. 

Bu nedenle kolay telaffuza sahip ve tek söyleyişte anlaşılabilecek marka ismi belirlemenin en önemli aşamalarından biri olduğunu unutmamalısınız. 

6. Ürün veya Hizmetinizle Uyumlu Olmalı

Marka adınız, ürün veya hizmetinizi çağrıştırmalıdır. Böylelikle markanızı ilk kez duyan biri bile ne yaptığınız veya sizden ne konuda faydalanabileceği bilgisine sahip olur. 

Marka adınızda doğrudan hizmetinize dair bir bilgi vermeseniz de; logo, slogan ve marka ismi gibi detaylara bütün olarak bakıldığında işinize dair bir fikir sahibi olabilmek önemlidir. 

7. Dikkat Çekici ve Özgün Olmalı

Akılda kalıcı ve dikkat çeken bir marka ismine sahip olmak, markanızın daha hızlı fark edilmesini sağlayarak pazarlama faaliyetlerinize olumlu etki eder. Bu nedenle marka adı bulma aşamasında dikkat çekici marka ismi önerilerinden tercih yapabilirsiniz. 

Neil Patel verilerine göre, dünyadaki marka isimlerinin %72’si kelimelerden veya kısaltmalardan oluşuyor. Dünyada en popüler marka isimleri de bu istatistiği doğrular nitelikte.

Google kelimesinin ne anlama geldiğini ve Google marka isminin nasıl oluştuğunu biliyor musunuz? 

Google’ın marka ismi belirleme süreci aslında ilginç bir hikâyeye dayanır. 1996 yılında Larry Page ve Sergey Brin, geliştirdikleri arama motoru yani şu anki Google için yaratıcı ve akılda kalıcı bir isim arayışına girerler. 

Misyonları, internetteki devasa bilgi kütüphanesini insanlara sunmaktır. Bunun için benzersiz marka isim fikirleri düşünürken eski dönemlerde ortaya atılmış olan Googol(1 googol 10¹⁰⁰’e eşittir) teriminden ilham alırlar. 

Fakat  alan adı arama sürecinde ekip arkadaşlarından biri kelimeyi yanlışlıkla “Google” olarak yazınca bu yanlış yazım; yaratıcı, akılda kalıcı ve kolay telaffuz edilebilir olduğu için bir fırsata dönüşür.

Bir hatadan ortaya çıkan bu marka ismi ile Google, dünyada en çok bilinen marka isimleri arasında yer alıyor.  

Unutmayın ki marka isim önerisi araştırırken misyonunuz ve ilhamınız ne olursa olsun bir hikayeniz varsa, markanızı çok daha kolay pazarlayabilirsiniz.

Marka İsmi Yaratma Sürecinde Sormanız Gerekenler

Marka ismine karar verirken öncelikle bir yol haritası çizmelisiniz. Marka ismi oluşturma adımları belirlemek, süreci daha verimli yönetmenizi sağlar.

Güçlü ve yaratıcı marka ismi oluşturmak için şu sorulara cevap vermelisiniz:

  • Markanız ne yapıyor?
  • Markanızın gelecek hedefleri neler?
  • Ürün/hizmet yelpazeniz nedir?
  • Markanızın hedef kitlesi kim? 
  • Markanızın benzersiz özellikleri neler? 
  • Markanızın değerleri neler? 
  • Markanızın satış kanalları neler? 
  • Markanızın insanlarda oluşturmasını istediğiniz etki ne? (Güven, samimiyet, kalite…)
marka ismi nasıl bulunur

Bu sorular ile markanızı tanımlayabilir, hedef kitlenizi belirleyebilir, vizyon ve misyonunuzu oluşturabilir ve bu doğrultuda marka isimleri bulabilirsiniz. Mağaza ismi bulma, website ismi bulma veya logo oluşturma aşamalarında da bu sorulardan faydalanabilirsiniz.

Marka İsim Hakkı Nasıl Alınır?

Şirket ismine karar verdikten sonra marka isim hakkı almak ve markanızı tescillendirme adımını tamamlamalısınız. 

Marka isim hakkı almak için aşağıdaki koşulları sağlamalısınız: 

  • Türk Patent ve Marka Kurumu sitesinden marka ismi sorgulama yapmalı ve başvuracağınız marka adının uygunluğunu kontrol etmelisiniz.
  • Belirlediğiniz marka adı, başka kişi veya kurumlarca kullanılmamalıdır. 
  • Marka kimliğinizi oluşturan logo ve slogan gibi unsurlar da herhangi bir markadan çalıntı veya çok benzer özellikler taşımamalıdır. 

Yukarıdaki koşulları sağlayan bir işletme sahibiyseniz Marka Tescili ve Marka İsim Hakkı için Türk Patent ve Marka Kurumu’na başvurabilirsiniz. Tescil işlemi, marka isminizin haklarının korunmasını sağladığı için oldukça önemlidir. 

Marka ismin hazır, peki ya nasıl ödeme alacaksın?

En iyi sanal POS özellikleri ve uygun komisyon oranları Vepara’da seni bekliyor. Şimdi başvur ve aynı gün ödeme almaya başla!

Sıkça Sorulan Sorular

Marka adının önemli olmasının birçok nedeni olsa da bunlardan en önemlisi, hedef kitleniz üzerinde bıraktığı izlenimdir.

Marka adınız, hedef kitlenizin size dair karşılaştığı ve işletmeniz adına çıkarımlar yaptığı ilk unsurdur. 

Yalnızca müşterilerinizin gözündeki itibar için değil, kurumsal kimlik için de marka ismi oldukça önemlidir.

Belirleyeceğiniz logoda marka adınızı kullanmak isteyebilirsiniz ve uzun bir marka adını herhangi bir yerde kullanmak işlerinizi zorlaştırabilir. 

Yalnızca kurumsal süreçlerde değil, pazarlama faaliyetlerinizde de marka ismi belirleyici unsurlardan biridir.

Slogan belirleme, reklamlar için CTA cümleleri oluşturma ve marka bilinirliği çalışmalarında ne kadar etkili bir marka adınız olursa o kadar hızlı sonuç alırsınız. 

Patentsiz marka isimleri bulmak için yapay zeka marka bulma robotlarından faydalanabilirsiniz. Bulduğunuz marka isim önerilerini Türk Patent ve Marka Kurumu‘ndan sorgulayarak, uygunluğunu kontrol edebilirsiniz. 

Başka bir kişi/kurum tarafından kullanılan marka isimleri, marka isim hakkı alamaz. 

Marka ismi belirledikten sonra web sitenizi açmak için alan adı uygunluk kontrolü yapmalısınız. Domain sorgulama siteleri, aklınızdaki alan adlarını denemenizi ve uygunluğunu kontrol edebilmenizi sağlar. Çünkü web siteniz, sosyal medya hesaplarınız ve kurumsal kimliğiniz; şirket isminiz doğrultusunda oluşturulur. 

Yaratıcı marka isimleri bulmak için popüler markaların isimlerinin nasıl doğduğunu, marka hikayelerinin nasıl ortaya çıktığını, telaffuzu kolay ve anlaşılabilir dillerdeki güzel kelimeleri inceleyebilirsiniz. 

Ücretsiz marka ismi oluşturucu gibi araçlardan faydalanarak şirket isim önerileri alabilirsiniz. 

Diğer Araçlarımızı İnceleyin