Trendyol mağaza açma fikri, e-ticaret pazarına girmek isteyen satıcılar için kolay başlangıç yapmanın en ideal yollarından biri. Müşteri potansiyeli, reklam fırsatları ve Trendyol güvencesi, işletmelerin Trendyol’da satış yapmak istemesinin başlıca nedenleri arasında yer alıyor.
Aylık 16 milyonu aşkın ziyaretçisi ile Trendyol, e-ticarete girmek isteyen girişimcilerin ilk aklına gelen satış sitelerinden biri. Peki, Trendyol’da satış yapmak için nasıl bir yol izlemelisiniz? Trendyol’da satış yapmak karlı mı?
Mağaza açmadan önce okumanız gereken bu içeriğimizde; Trendyol’da nasıl satış yapılır, Trendyol mağaza açmak için gerekenler neler, Trendyol komisyon hesaplama ve satış artırma teknikleri ile tüm soruları cevaplandıracağız.
İçindekiler
- Trendyol Pazaryeri Nedir?
- Trendyol Mağaza Nedir?
- Trendyol’da Nasıl Satış Yapılır?
- 6 Adımda Trendyol’da Satış Yapma
- Trendyol Satış Artırma Taktikleri
- 1. Kaliteli ve Detaylı Ürün Görselleri Yükleyin
- 2. Ürün Açıklamalarını ve Başlıklarını Optimize Edin
- 3. Rakip ve Ürün Analizi Yapın
- 4. Hedef Kitlenizi İyi Belirleyin
- 5. Fiyatlandırma Stratejisi Belirleyin
- 6. Kampanyalara Düzenli Katılım Sağlayın
- 7. Trendyol Influencer Marketing Reklamları Verin
- 8. Çok Satılan Ürünlerde Stok Yenileyin
- 9. Stok ve Kargo Gönderim Süreçlerini Planlayın
- 10. Trendyol Analiz Araçlarından Faydalanın
- Trendyol’da Mağazanızı Nasıl Öne Çıkarırsınız?
- Trendyol Algoritması Nasıl Çalışır?
- Trendyol Komisyon Oranları 2024 (Kategorilere Göre)
- Sık Sorulan Sorular
Trendyol Pazaryeri Nedir?
2010 yılında kurulmuş olan Trendyol, aylık 16 milyonu aşkın ziyaretçisi ve yüksek pazar hacmi ile işletmelere online mağaza açma imkanı sunan bir pazaryeridir. Türkiye’nin en büyük online pazar yeri olan Trendyol, yurt dışına satış yapabileceğiniz mikro ihracat destekleri sunması nedeniyle de işletmelerin tercihleri arasında yer alıyor.
Trendyol’da satıcılar, online mağaza açarak tıpkı kendi web sitelerinde satış yapıyor gibi ürünlerini yükleyip satış yapabilirler. Mantığı aynı olsa da eğer yeni bir işletmeyseniz kullanıcılar web sitenizden alışveriş yapmakta ve size güven duymakta zorlanabilir.
Trendyol’un pazar hacmi ve marka bilinirliği hem daha fazla müşteriye ulaşmanıza hem de potansiyel müşterilerinizin ödeme ekranında güvenle alışverişi tamamlamasına yardımcı olmaktadır.
Trendyol’da satıcı olmak hakkındaki avantajları detaylandıracak olsak da uzun vadede kar marjınızı negatif yönde etkileyebileceğini de bilmeniz gerekir. İlerleyen başlıklarda Trendyol karlı mı sorusuna cevap verirken bu konuyu işleyeceğiz.
Trendyol Mağaza Nedir?
Trendyol mağazası, Trendyol üzerinden işletmelerin online mağaza açmasıdır. Trendyol’da satıcı olan kullanıcılar, ürünlerini yükleyerek satışa açabilirler. Trendyol üzerinden e-ticaret yapmak üzere oluşturulan bu online mağazalara Trendyol mağazası adı verilmektedir.
Yani ayrı bir web siteniz olmaz, kullanıcılar size Trendyol içinde mağaza adınızı aratarak veya Trendyol mağaza linkiniz üzerinden ulaşabilirler. Bu durum küçük işletmeler için sorun olmasa da uzun vadede marka bilinirliğiniz ve sürdürülebilir büyüme için birçok açıdan dezavantaja neden olur.
Çünkü Trendyol’da mağaza açtığınızda Trendyol altyapısı kullanırsınız ve her satışınızda Trendyol’da yüksek komisyon kesintileri ile baş etmeniz gerekir. Üstelik tüm kontrol Trendyol’da olduğu için haksız rekabet veya rakiplerinize tanınan fırsatlar konusunda söz hakkınız bulunmaz.
Trendyol e-ticaret yapmak için en iyi pazaryerlerinden biri olsa da eğer satış başına en düşük komisyon oranları ile satış yapmak ve markanızı büyütmek istiyorsanız kendi e-ticaret sitenizi kurmanız en maliyetsiz yöntem olacaktır.
İlginizi çekebilir: E-ticaret sitesi kurmak
Trendyol’da Nasıl Satış Yapılır?
Trendyol’da satış yapmak istiyorsanız ilk olarak satıcı başvurusu yapmalı ve başvurunuzun onaylanmasını beklemeniz gerekmektedir.
Trendyol’da mağaza açmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- Şirketiniz yoksa e-ticaret için şirket kurma işlemini gerçekleştirin.
- Trendyol Satıcı Başvuru Formu’nu tıklayarak bilgileri doldurun.
- Talep edilen belgeleri ve bilgileri Trendyol’a iletin.
- Trendyol Satıcı hesabınızı oluşturun.
- Satıcı sözleşmesini indirip tüm sayfaları imzalayın.
- Satıcı sözleşmesini 10 gün içinde imzalanmış şekilde ve gerekli belgeler ile birlikte kargolayın.
- Başvurunuz 3 gün içinde sonuçlanacaktır.
- Trendyol Satıcı başvurunuz onaylandıysa hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz.
Trenyol’da satış yapmak için gerekenler yukarıdaki gibidir. Listedeki adımları takip ederek siz de Trendyol’da satıcı olabilirsiniz.
6 Adımda Trendyol’da Satış Yapma
Trendyolda mağaza açmak oldukça kolaydır. Şirket kuruluşu dahil tüm süreçleri 3-5 gün içinde tamamlayabilir ve 1 hafta sonra Trendyol mağazanızda ürünlerinizi satışa açabilirsiniz.
Peki, Trendyol’da mağaza nasıl açılır?
Trendyol mağaza açma adımları:
- Şirket Kurulumu
- Satıcı Başvuru Formu’nun Doldurulması
- Satıcı Paneli için Gerekli Bilgilerin Girilmesi
- Operasyon ve İletişim Bilgilerinin Tamamlanması
- Satıcı Başvuru Kontrolü ve Ürün Yükleme
- Sözleşmenin Onaylanması
Yukarıdaki adımları takip ederek siz de Trendyol mağazası açma işlemini kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
1. Şirket Kurulumu
Trendyol’da satış yapmak için vergi mükellefi olmanız gerekmektedir. Vergi mükellefi olmak ve e-ticaret yapmak için de şirket kurmalısınız.
Türk Ticaret Kanunu kapsamında Türkiye’de ticari faaliyet göstermek için şirket kurmak zorunludur. Çünkü şirket açmadan satış yaparsanız fatura kesemez ve KDV ödeyemez, bu nedenle de yasal yaptırımlara maruz kalabilirsiniz.
İlginizi çekebilir: E-ticaret için şirket kurmak
Zaten eğer işinizi büyütmek, pazaryerlerinde online mağaza açmak, e-ticaret sitenizi kurup kendi siteniz üzerinden ödeme almak veya KOSGEB teşviklerinden faydalanmak için de şirket kurmuş olmalısınız.
İlginizi çekebilir: KOSGEB destekleri
Kurabileceğiniz şirket türleri:
- Şahıs Şirketi: E-ticaret için şirket kurmak istiyor ve çok büyük hacimli satışlara sahip değilseniz, kolay ve maliyetsiz başlangıç için şahıs şirketini tercih edebilirsiniz.
- Limited Şirket: KOBİ’ler için en uygun şirket türlerinden biridir. En az 1 ortak ve minimum 10.000₺ sermaye ile kurulabilmektedir.
- Anonim Şirket: Anonim şirket kurmak için minimum 50.000₺ sermaye ve çeşitli koşulların yerine getirilmesi gerekmektedir.
Bu nedenle eğer küçük/orta ölçekli bir işletmeyseniz şahıs veya limited şirket kurmak en kolay tercih olacaktır.
İlginizi çekebilir: Şirket ismi bulma [Yapay Zeka Destekli]
2. Satıcı Başvuru Formu’nun Doldurulması
Trendyol’da satış yapmak istiyorsanız öncelikle satıcı başvurusu yapmanız gerekmektedir.
Trendyol Satıcı Başvurusu için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- https://partner.trendyol.com/onboarding/satici-formu linkine tıklayarak Satıcı Başvuru sayfasına gidin.
- Karşınıza çıkan ekranda faaliyet türünüzü seçin. (Trendyol Market, mağaza veya yemek)
- İstenen bilgileri eksiksiz doldurun. (İsim soyisim, şirket türü, TC kimlik numarası vb.)
- Aydınlatma metnini onaylayarak sonraki aşamaya geçin.
Bu adımları tamamladıktan sonra Trendyol Satıcı Başvurusu için şirket bilgilerinizin istendiği sayfaya yönlendirileceksiniz.
3. Satıcı Paneli için Gerekli Bilgilerin Girilmesi
Satıcı başvuru formunu doldurduysanız karşınıza şirket bilgilerinizin istendiği sayfa çıkacaktır. Bu sayfada aşağıdaki adımları takip etmelisiniz;
- Mağaza adını girin. (İnsanların mağazanızı aratacağı marka ismidir.)
- Şirket türünüzü ve vergi bilgilerinizi seçin.
- Fatura tercihinizi yapın.
- Şirketinizin KEP adresi, Mersis numarası ve ödeme bilgilerini doldurun. (Şirket için ayrı bir banka hesabı açılması önerilir.)
Kaydet ve Devam Et dedikten sonra Operasyon ve İletişim Bilgileri ekranına yönlendirileceksiniz.
4. Operasyon ve İletişim Bilgilerinin Tamamlanması
Şirket bilgilerinizi girdiyseniz sonraki adımda Trendyol mağazanız için gerekli operasyonel ve iletişim bilgilerinin girilmesi istenir. Operasyonel bilgiler, kargolama ve lojistik süreçlerini kapsadığı için iade süreçlerinde kritik rol oynamaktadır.
Bu alanda;
- Gönderim yapmak istediğiniz kargo firmasını seçin.
- Şirketinizin fatura adresini girin. (Açık adres olmalıdır.)
- Depo adresi bilgilerinizi girin veya “fatura adresi ile aynı” ifadesini seçin.
- Finans sorumlusu, müşteri hizmetleri ve operasyon görevlisi gibi kişilerin bilgilerini girin. (Olası problemler ve bilgilendirmeler için talep edilir.)
Tüm bu işlemleri tamamladıktan sonra artık başvuru onay aşaması dışında yapacağınız bir adım bulunmuyor.
5. Satıcı Başvuru Kontrolü ve Ürün Yükleme
Başvuru kontrolü ve ürün yükleme adımında Trendyol, bilgilerinizin doğruluğunu teyit etmenizi ister.
Teyit etmeniz gereken bilgiler:
- Telefon numarası
- E-posta adresi
- Mersis numarası
- KEP adresi
Bilgilerinizin doğruluğunu teyit ettikten sonra satışını yapmak istediğiniz ürünleri yükleyebilirsiniz.
Ürün açıklamaları, ürün ismi, kategori tercihi ve çeşitli faktörler Trendyol’da ürünlerinizin nasıl sıralanacağını etkiler. Bu nedenle “Trendyol Ürün Yükleme” başlığına mutlaka göz atın.
6. Sözleşmenin Onaylanması
Trendyol satıcı başvurunuz incelendikten sonra eğer mağaza kurmak için uygun özelliklere sahipseniz satıcı paneline ilgili evrakları yüklemeniz gerekir.
Trendyol’un talep ettiği belgeleri:
- Kimlik fotokopisi
- Vergi levhası
- Faaliyet belgesi
- Ticari sicil gazetesi
- İmza sirküsü
- Trendyol Satıcı Sözleşmesi
Listede yer alan evraklarınız ile birlikte Satıcı Sözleşmesi’nin çıktısını almanız ve her sayfasına kaşe+imza attıktan sonra Trendyol’a kargolamanız gerekmektedir.
Trendyol Satıcı Sözleşmesi’ni kargolamak için Trendyol tarafından bir kargo kodu iletilecektir. Anlaşmalı kargo kodu ile Trendyol’un merkez ofisine sözleşmenizi ücretsiz kargolayabilirsiniz.
Trendyol Satış Artırma Taktikleri
Trendyol’da satış artırmak için öncelikle Trendyol Satıcı Paneli’nde yer alan tüm eğitim videolarını izlemelisiniz. Hem e-ticarette işinizi nasıl büyüteceğinizi hem de Trendyol’da en verimli nasıl satış yapabileceğinizi anlatan bu videolar, Trendyol Akademi kapsamında sunulmaktadır.
Tabi, eğitimlerin yanı sıra Trendyol’daki rakiplerinizin önüne geçmek için neler yapabileceğinizi ve pazaryerinde oluşan fırsatları yakından takip etmelisiniz.
Unutmayın ki Trendyol milyonlarca müşterinin yanı sıra binlerce mağazayı da bünyesinde barındırıyor. Üstelik her ürününüzün altında farklı markaların ürünleri önerildiği için potansiyel müşterilerinizin çok fazla alternatifi bulunuyor. Biz de ürünlerinizi nasıl öne çıkarabileceğinizi şimdi adım adım anlatacağız.
- Kaliteli ve Detaylı Ürün Görselleri Yükleyin
- Ürün Açıklamalarını ve Başlıklarını Optimize Edin
- Rakip ve Ürün Analizi Yapın
- Hedef Kitlenize Uygun Bir Persona Yaratın
- Fiyatlandırma Stratejisi Belirleyin
- Kampanyalara Düzenli Katılım Sağlayın
- Trendyol Influencer Marketing Reklamları Verin
- Çok Satılan Ürünlerde Stok Yenileyin
- Stok ve Kargo Gönderim Süreçlerini Planlayın
- Trendyol Analiz Araçlarından Faydalanın
Yukarıda yer alan Trendyol satış artırma stratejilerini uygulayarak siz de Trendyol mağazanızı öne çıkarabilir ve Trendyol e-ticaret pazarında güçlü bir marka olabilirsiniz.
1. Kaliteli ve Detaylı Ürün Görselleri Yükleyin
E-ticarette en önemli konulardan biri, ürün görselleriniz yani ürününüzü sunuş şeklinizdir. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğu, görseller kaliteli olduğu sürece ne kadar profesyonel olduğuna bakmıyor. Hatta artık stüdyo çekimlerinden ziyade, daha doğal çekimler tercih edilmekte.
Trendyol’da satış yapmak için ürünlerinizi hazırlarken ürünü her açıdan ve fonksiyonlarını da açıklayacak şekilde çektiğinize dikkat edin.
Hatta artık Trendyol’da ürün videosu yükleme alanı da bulunuyor. Yine aynı panel ve ürün bilgileri girdiğiniz alan üzerinden ürünlerinizi yükleyebilirsiniz. Çekimleriniz manken veya başka bir şeyi değil ürünü öne çıkarmalıdır.
Diyelim ki mum satışları yapan bir firmasınız. Güzel bir dekorun içinde, çeşitli konseptler ile farklı şekillerde konumlandırarak ürünlerinizi fotoğraflayabilirsiniz. Eğer küçük hacimli ürünler satıyorsanız, uygun fiyatlı ürün çekim çadırlarından alarak ideal ışığı 7/24 yakalayabilirsiniz.
2. Ürün Açıklamalarını ve Başlıklarını Optimize Edin
Trendyol her ne kadar uygulama üzerinden ziyaretçiye sahip olsa da hala Google’da bir ürün araştırırken Trendyol’daki ürünler karşınıza çıkıyor. Bunun nedeni, Trendyol’daki sayfaların da indexlenmesi yani Google sayfa sonuçlarında sıralanmasıdır.
Peki, sayfanızın daha çok ziyaretçiye ulaşması için ne yapmalısınız?
Trendyol mağaza açma adımında, ürün açıklamalarınızı anahtar kelimelere göre optimize edin. Kullanıcıların sizin kategorilerinizdeki ürünleri bulmak için nasıl arattığını öğrenin.
Mesela kadın giyim markanız var ve parti kıyafetleri satıyorsunuz. Potansiyel müşterileriniz bu ürünleri “parti elbisesi, parti kıyafeti, gece elbisesi….” gibi birçok farklı varyasyon ile aratabilirler. Bu nedenle de ürün açıklamalarınızın ve ürün başlığınızın SEO uyumlu olması oldukça önemlidir.
3. Rakip ve Ürün Analizi Yapın
E-ticarette başarısız olan işletmeler, rekabet etmekte güçlük çekerek emeklerini çöpe atmak zorunda kalabiliyorlar. Bu nedenle ürün kategorinizi belirlemeden önce detaylı bir rakip analizi yapmalı, satış potansiyeli olan ürünleri iyi tespit etmelisiniz.
Unutmayın ki e-ticaret pazarı devasa bir potansiyel barındırıyor olsa da sizin gibi yüzlerce mağaza piyasaya sizden önce girdi. Bu noktada, rakiplerinizden nasıl ayrışacağınızı iyi belirlemelisiniz.
Uygun fiyat politikası, sürdürülebilirlik, ürün çeşitliliği, ürün kalitesi, marka hikayesi… Hangi özellik sizin farkınızı ortaya koyacak?
Bu soruyu cevaplamadan Trendyol’da satış yapmak için acele etmemelisiniz.
4. Hedef Kitlenizi İyi Belirleyin
Ürünlerinizi belirledikten ve rakip analizi yaptıktan sonra ürünlerinizi almaya eğilimli kitleyi çok iyi belirlemelisiniz.
İster kendi web sitenizden ister Trendyol üzerinden satış yapın, hedef kitlenizi doğru belirleyemezseniz potansiyel müşterilerinizin satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemeniz de zorlaşır.
İlginizi çekebilir: Hedef kitle nasıl belirlenir?
Hedef kitlenizi belirlerken eğer belli bir çerçeveye oturtmakta zorlanıyorsanız, hedef kitlenizi temsil eden bir persona yaratabilirsiniz. Şimdi örnek bir persona yaratarak buna göre nasıl pazarlama yapabileceğinize bir göz atalım.
Persona(karakter) oluşturmak için ilk adım; hedef kitleniz hakkında detaylı veri toplamaktır.
Web sitesi analizleri, sosyal medya etkileşimleri, müşteri anketleri ve müşteri değerlendirmeleri müşterilerinizin kim olduğunu anlamak için önemli kaynaklardır. Bu verilerle demografik bilgileri (yaş, cinsiyet, meslek, gelir durumu) belirleyin.
Ardından müşterilerinizin ilgi alanları, yaşam tarzı, değerleri ve satın alma kararlarını etkileyen başlıca faktörleri analiz edin. Bu aşamalardan sonra müşterilerinizi temsil eden bir karakter yani persona oluşturabilmek artık kolay.
Bu bilgilerden hareketle temsili karakterimiz “Sporcu İlker” olsun, yani artık siz İlker gibilere satış yaptığınızı ve İlker’in özelliklerini biliyorsunuz.
İlker, yoğun iş temposunda sağlıklı yaşam ve spor giyime önem veren, online alışverişi tercih eden bir kullanıcı olabilir.
Siz de İlker ve onun gibi kullanıcılara ulaşmak için pazarlama kampanyalarında sağlıklı tarifler, sporcularla iş birlikleri ve kişiselleştirilmiş kampanyalar planlayabilirsiniz.
5. Fiyatlandırma Stratejisi Belirleyin
Trendyol’da satış başarısının temel öğelerinden biri doğru fiyatlandırma stratejisidir. Müşteriler ürünleri kıyaslarken öncelikle fiyatlara odaklandığı için ürün fiyatlarınız hem rekabet edebilecek hem de kar marjını koruyacak düzeyde olmalıdır.
Fiyatınızı belirlemek için benzer kategoride ürün satışı yapan markaların fiyatlarını inceleyin ve fiyatlandırmanızı buna göre belirleyin.
Örneğin sektörde bilinen rakiplerinizin düzenli olarak hangi reklamları yaptığını ve kampanya stratejilerini inceleyerek kendi mağazanıza nasıl uyarlayabileceğinizi düşünün.
Trendyol’da yeni olduğunuz için fiyatları düşürmek kar marjınızı olumsuz etkileyebileceği için fiyat düşürmek yerine toplu alıma teşvik eden kampanyaları tercih edebilir, sepette ikinci ürüne indirim fırsatı sunabilirsiniz.
Tüm bunların yanı sıra ücretsiz kargo imkanı ile müşterilerinizin sepeti terk etme oranlarını düşürebilirsiniz.
6. Kampanyalara Düzenli Katılım Sağlayın
Trendyol düzenli olarak kampanyalara katılım imkanı sunuyor. Trendyol Satıcı Paneli’ne üye olduktan sonra kampanyalara katılım sağladıkça mağazanıza kullanıcı çekebilir ve takipçilerinizi artırabilirsiniz.
Ne kadar çok kişi mağazanızı takip ederse, o kadar çok potansiyel müşteriye ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Üstelik Trendyol kampanyalarına katıldığınızda Trendyol çeşitli komisyon indirimleri ve avantajlar da sunabiliyor. Bunun için Trendyol Akademi’yi sık sık ziyaret etmeli ve panelinizde size atanan eğitim videolarını tamamlamalısınız.
7. Trendyol Influencer Marketing Reklamları Verin
Trendyol influencer marketing reklamları, Trendyol’da en çok verim alınan reklam stratejilerinden biridir. Bildiğiniz üzere Trendyol’da influencerlar beğendiği ürünlerden koleksiyon oluşturarak sosyal medya hesaplarında paylaşıyorlar.
Influencerlar kendi koleksiyonlarından satın alınan her üründe bir komisyon geliri elde edebildikleri için siz reklam çalışması yapmasanız da ürünlerinizi beğenip koleksiyonlarına ekleyen influencerlar da olabiliyor.
Başkalarının sizin ürününüzü tavsiye etmesi ile sizin kendi ürününüze reklam vermeniz arasında kullanıcı tarafında bir güven farkı da bulunduğunu göz önünde bulundurursanız, bu gibi marketing çalışmalarının önemini daha iyi anlayabilirsiniz.
İlginizi çekebilir: Influencer marketing nedir, nasıl yapılır?
8. Çok Satılan Ürünlerde Stok Yenileyin
Müşteri değerlendirmesi veya puanı olmayan ürünlerde, potansiyel müşterileriniz ürünü satın alma konusunda daha tereddütlü davranabiliyorlar.
Üstelik ne kadar çok kişi ürününüze yorum yapıp puan verirse (tıpkı sosyal medya gibi düşünebilirsiniz), algoritama da sizi daha üst sıralarda listeliyor. Bu nedenle en çok olumlu değerlendirmenin ve beğeni sayısının olduğu ürünlerinizde görsellerinizi ve ürün açıklamalarınızı optimize ederek sık sık stok yenilemeye çalışmalısınız.
Başlarda bunu yaparak hem satıcı puanınızı hem de görünürlüğünüzü artırdıktan sonra ürün çeşitlendirmeye gitmek çok daha rasyonel bir tercih olacaktır.
9. Stok ve Kargo Gönderim Süreçlerini Planlayın
Trendyol satış yapmak için büyük bir potansiyel barındırmasının yanı sıra çok fazla takipçisi olan biri ürününüzü paylaştığında operasyonel gücünüzün çok üzerinde sürprizler ile de karşılaşabileceğiniz bir pazaryeridir. Bu nedenle stok girerken hatalı ürün ihtimalini de göz önünde bulundurarak stok girin.
Ayrıca insanların en çok önem verdiği konulardan biri de gönderim süresi olduğu için başlarda olabildiğince kısa süreler içinde kargoya teslim gerçekleştirin. Hatta mümkünse bir gece önceki siparişlerinizi sabah, gün içindeki siparişlerinizi de mesai saatleri içinde teslim etmek üzere günde 2 kere kargo çıkışı sağlayın.
Trendyol’da mağaza açmak kolay olduğu için binlerce markayla küçük bir işletme olarak yarışabilmek istiyorsanız; marka bilinirliği edinene kadar tüm süreçlerde en yüksek verimle ilerlemeye özen göstermelisiniz.
10. Trendyol Analiz Araçlarından Faydalanın
Trendyol Satıcı Paneli’nde ürünlerinize ve mağazanıza dair istatistikleri bulabileceğiniz bir alan bulunmaktadır. Burada en çok sepete eklenen ürünleri, en çok beğenilen ürünleri, satışa dönüş oranı düşük ürünleri ve daha birçok istatistiğe ulaşabiliyorsunuz.
Örneğin; sepete çok fazla eklenmiş, favorisi yüksek olduğu halde satış oranı çok düşük olan ürünlerde fiyatlandırma veya ürün bilgilendirme konusunda bir eksik yapıyor olabilirsiniz.
Trendyol mağazanızın istatistiklerini düzenli olarak incelemek ve bu verilerden anlamlı çıkarımlar yapmak, satışlarınızı artırmak için olmazsa olmazdır.
Trendyol’da Mağazanızı Nasıl Öne Çıkarırsınız?
Trendyol Algoritması Nasıl Çalışır?
Trendyol algoritması, her kullanıcıya özelleştirilmiş sonuçlar sunar. Bir kullanıcı Trendyol’da arama yaptığında daha önceki beğenileri ve satın alma alışkanlıkları ile ilişkili ürünler ile karşılaşır. Bu nedenle de her kullanıcının arama yaptığında gördüğü sonuç farklıdır.
Bunu tıpkı Google gibi arama motorlarının algoritması olarak düşünebilirsiniz. Arama motorlarında da(gizli sekmeden bakmadığınız sürece) kullanıcı davranışlarınız analiz edilir ve sizinle en alakalı bulunan sonuçlar daha üst sıralarda gösterilir.
Tabi Trendyol algoritmasını bunlar dışında da birçok faktör etkilemektedir. Peki, Trendyol algoritmasını başka ne gibi durumlar etkiliyor?
Trendyol algoritmasını etkileyen faktörler:
- Kullanıcıların satın alma davranışları
- Beğenilen ve kaydedilen ürünler
- Ürün bilgileri doluluk oranı
- Ürün stok durumu
- Tıklanma oranı
- Ürün ile arama terimi eşleşmesi
- Ürün değerlendirmeleri
- Ürünün, kullanıcı koleksiyonlarında yer alma durumu
Listede yer alan faktörler, kullanıcılar bir ürünü Trendyol’da arattığında daha üst sıralarda çıkma durumunu etkilemektedir. Bu nedenle ürünlerinizi yüklerken, yukarıdaki durumları göz önünde bulundurmaya özen gösterin.
Trendyol Komisyon Oranları 2024 (Kategorilere Göre)
Trendyol komisyon oranları, ürün kategorilerine ve satıcı seviyesine göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle Trendyol’da satış yapmak isteyen markalar, farklı komisyon oranları ile rekabet etmek durumunda kalırlar. Peki, Trendyol komisyon oranları 2024 yılında ne kadar?
Güncel Trendyol komisyon oranları:
Kategori | Kategori Komisyon Oranı |
Altın (İşlenmemiş) | 6.10% |
Aksesuar | 21.50% – 22.50% |
Ayakkabı & Çanta | 21.50% – 23.50% |
Bahçe & Yapı Market | 10.00% – 21.50% |
Çocuk | 3.50% – 18.50% |
Dijital Kod & Ürünler | 3.50% – 11.00% |
Elektronik | 9.00% – 26.00% |
Ev | 11.00% – 21.50% |
Giyim | 21.50% |
Hobi & Eğlence | 10.00% – 20.50% |
Kitap | 6.10% – 14.00% |
Kırtasiye & Ofis Malzemeleri | 7.00% – 18.50% |
Kozmetik & Kişisel Bakım | 12.00% – 16.50% |
Mobilya | 18.50% – 20.50% |
Otomobil & Motosiklet | 7.00% – 16.50% |
Spor | 9.50% – 15.50% |
Süpermarket | 8.00% – 18.50% |
Yukarıdaki tabloda genel kategori komisyon oranları yer almaktadır. Fakat Trendyol komisyon oranları, satıcı seviyenize, ürün kategorilerine ve hangi devlet desteği ile satış yaptığınıza göre değişiklik gösterir.
Yani eğer Trendyol’da satış yapmak karlı mı diye düşünüyorsanız, cevabın komisyon oranlarında yattığını bilmelisiniz. Bu nedenle satışlarınızdan elde edeceğiniz kazancı artırmak için en düşük komisyon oranı ile satış yapmanız için gerekenleri öğrenmelisiniz.
Kadın Girişimciler için Trendyol Komisyon Oranları 2024
Trendyol Kadın Girişimci Desteği kapsamında kadın girişimcilerin ve endüstriyel malzemeler kullanmadan evden kendi ürünlerini satan kadınların Trendyol mağazası açma konusunda zorlanmaması için daha uygun komisyon oranları sunmaktadır.
2024 kadın girişimci komisyon oranları:
Kategori | Kadın Girişimci Komisyon Oranı |
Altın (İşlenmemiş) | 5.50% |
Aksesuar | 18.50% – 20.00% |
Ayakkabı & Çanta | 18.50% – 21.00% |
Bahçe & Yapı Market | 9.00% – 18.50% |
Çocuk | 3.00% – 15.00% |
Dijital Kod & Ürünler | 3.00% – 10.00% |
Elektronik | 8.50% – 22.00% |
Ev | 10.00% – 19.50% |
Giyim | 19.50% |
Hobi & Eğlence | 9.00% – 18.00% |
Kitap | 5.50% – 12.00% |
Kırtasiye & Ofis Malzemeleri | 6.50% – 16.00% |
Kozmetik & Kişisel Bakım | 10.00% – 15.50% |
Mobilya | 16.00% – 18.50% |
Otomobil & Motosiklet | 6.50% – 14.50% |
Spor | 8.50% – 13.50% |
Süpermarket | 7.00% – 16.00% |
Trendyol Kadın Girişimci Komisyon Oranları |
Kadın Girişimci Desteği kapsamında Trendyol’da satış yapmak için mağaza kurmadan önce gerekli koşulları yerine getirdiğinizden emin olmalı ve Trendyol müşteri hizmetlerine ulaşarak tüm detayları sormalısınız.
Sık Sorulan Sorular
Trendyol mağaza açmak ve Trendyol satış yapma ile ilgili tüm bilgileri sizlerle paylaştık. Bu bölümde ise Trendyol’da satıcı olmak ile ilgili aklınıza takılabilecek soruları cevaplandıracağız.
Trendyol’da Satıcı Olmak için Gerekenler
Trendyol’da satıcı olmak için bir şirket sahibi yani vergi mükellefi olmak ve satılacak ürün stoğu bulundurmak gerekmektedir. Bu şartları sağlayanlar Trendyol satıcı başvurusu yaparak Trendyol mağaza açma işlemini tamamlayabilirler.
Eğer şirketiniz yoksa Trendyol’da satış yapmak için şirket kurmanız gerektiğini bilmeli ve başvurudan önce şirket kurma adımını tamamlamalısınız.
Trendyol Buybox Nedir, Nasıl Çalışır?
Trendyol Buybox; en iyi fiyat, ücretsiz kargo, yüksek satıcı puanı, kargolama süresi, ürün teslim süresi ve yüksek stok gibi çeşitli koşulların yerine getirilmesi ile mağazaların üst sıralarda yer almasını sağlayan sistemdir.
Trendyol Buybox kazanmak için Trendyol SEO çalışmalarına da önem vermelisiniz. Çünkü ürün başlığı, ürün açıklamaları ve kategori gibi çeşitli faktörler Trendyol SEO stratejileri kapsamında oluşturulduğunda aramalarda daha üst sırada çıkmanızı sağlar. Bu da Trendyol Buybox kazanma fırsatı sunar.
Trendyol’da Satış Yapmak Karlı Mı?
Trendyol, yüksek trafikli bir pazaryerinde mağazanızın gösterilmesini sağladığı için satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. E-ticaret sitelerine kıyasla Trendyol’da yüksek komisyon oranları ile satış yapmanız gerektiği için kar marjınız çok düşük olabilir. Fakat iyi bir satış stratejisi belirlediğiniz ve mağazanızı öne çıkarmayı başardığınızda Trendyol’da satış yapmak kârlıdır.
Trendyol Dükkan Açma Maliyeti Ne Kadar?
Trendyol’da mağaza açmak ücretsizdir. Bu nedenle eğer bir şirketiniz varsa hiçbir maliyete katlanmadan, ücretsiz ve kolay bir şekilde Trendyol’da satış yapabilirsiniz.