Her şeyin bir tıkla kapınıza ulaştığı ve tüketime olan rağbetin arttığı bu dönemlerde, pastadan payını almak isteyen girişimciler “e-ticaret nasıl yapılır” sorusunun cevabını arıyorlar.
İnternet üzerinden satış olarak da basitleştirebileceğimiz e-ticaret, işletmeler için fiziki sınırları ortadan kaldırarak düşük maliyetli bir başlangıç ve büyük pazarlara açılabilme fırsatı sunuyor. Peki, e-ticaret nasıl yapılır? E-ticarete başlamak için gerekenler neler?
E-ticarete başlamadan önce bilmeniz gerekenlere dair tüm soruları yanıtladığımız ve ipuçları verdiğimiz e-ticaret rehberi yazımızı sonuna kadar okuyarak siz de kazanç potansiyelinizi artırabilirsiniz. .
İçindekiler
- E-Ticaret (E-Commerce) Nedir?
- E-Ticarete Başlamak için Gerekenler
- E-Ticaret Nasıl Yapılır?
- 1. Satış Yapacağınız Ürün/ Kategoriyi Belirleyin
- 2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
- 3. Rakip Analizi ve Pazar Araştırması Yapın
- 4. Nereden Satış Yapacağınıza Karar Verin
- 5. Marka İsmi Bulun ve Alan Adınızı Alın
- 6. E-ticaret Sitenizi Kurun
- 7. Ürün Fotoğrafları ve Açıklamalarını Girin
- 8. Sanal POS Entegrasyonu Gerçekleştirin
- 9. Kargo ve Teslimat Süreçlerini Planlayın
- 10. Online Ticarete Başlayın
- 11. Satış Performansını Takip Edin ve İyileştirin
- E-Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler
- E-ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler Nelerdir?
E-Ticaret (E-Commerce) Nedir?
Elektronik ticaret yani e-ticaret, online alışverişe olan eğilimin artmasıyla ticaretin internet üzerinden yapılmasına denir. E-ticaret, fiziki mağaza veya işletme açmadan da ticaret yapabilme imkanı sunar. Maliyetleri minimize eden ve fiziki sınırlamaları ortadan kaldıran e-ticaret(e-commerce), farklı iş modeli türleri ile hayata geçirilebilmektedir.
Günümüzde en çok tercih edilen e-ticaret modelleri; B2B(işletmeden işletmeye, B2C (işletmeden tüketiciye) ve C2C (tüketiciden tüketiciye) olarak bilinir. E-ticaret nedir nasıl yapılır diye araştıran girişimciler, öncelikle hayata geçirmek istedikleri e-ticaret modellerini incelemeli ve ona göre bir strateji belirlemelidir.
Peki, e-ticaret işine nasıl girilir? Gelin, öncelikle e-ticarete başlamak için gerekenlere bir göz atalım. Daha sonra da e-ticaret nasıl yapılır, adım adım anlatacağız.
E-Ticarete Başlamak için Gerekenler
E-ticaret yapmak için her şeyden önce bir vergi levhasına yani şirket kurmaya ihtiyacınız var. Kurmak istediğiniz şirket türüne göre talep edilen belgeler değişiklik gösterebilse de şirket açmak için gereken evrakları tamamlayıp, ilgili vergi dairesinden şirket açılış başvurunuzu yapabilirsiniz.
Şirket kurmak ve e-ticarete başlamak için gereken belgeler şu şekildedir:
- Vergi levhası
- Vergi numarası
- Faaliyet belgesi
- Ticari banka hesabı
- İmza sirküleri
- Şirket türünün belgelendirilmesi
- Mali müşavir veya muhasebeci vekaletnamesi
- İkametgah
- Vesikalık fotoğraf
- Kira kontratı
- Nüfus cüzdan fotokopisi
- ETBİS kaydı
- KEP adresi
Bu belgeleri tamamladıktan sonra e-ticarete giriş aşamasında bir kargo firması ile anlaşmak ve ödeme altyapısı edinmeniz gerekecek.
Eğer yalnızca pazaryerleri üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız bu aşamada sanal POS veya kargo anlaşması yapmanıza gerek yok.
E-ticaret için şirket kurma sürecini bir Mali Müşavir desteği ile halledecek olursanız, olası aksilikleri en aza indirgeyebilirsiniz.
E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret yapmak için sermaye, e-ticaret modeli tercihi, şirket kuruluşu, sanal POS entegrasyonu ve kapsamlı bir iş planı gerekir.
E-ticarete başlamak için şu adımları takip edin:
- Satış Yapacağınız Ürün/ Kategoriyi Belirleyin
- Hedef Kitlenizi Belirleyin
- Rakip Analizi ve Pazar Araştırması Yapın
- Nereden Satış Yapacağınıza Karar Verin
- Marka İsmi Bulun ve Alan Adınızı Alın
- E-ticaret Sitenizi Kurun
- Ürün Fotoğrafları ve Açıklamalarını Girin
- Sanal POS Entegrasyonu Gerçekleştirin
- Kargo ve Teslimat Süreçlerini Planlayın
- Online Ticarete Başlayın
- Satış Performansını Takip Edin ve İyileştirin
E-ticarete başlarken bu adımları takip etmek, süreci daha iyi yönetebilmenize yardımcı olur.
1. Satış Yapacağınız Ürün/ Kategoriyi Belirleyin
E-ticarete başlarken ilk olarak hangi ürün/kategoride satış yapacağınızı belirlemelisiniz. İnternet üzerinden satış yapabileceğiniz ürünleri bulmak için araştırmalar yapmalı ve mümkünse daha niş alanlardaki kar fırsatlarını değerlendirmelisiniz.
Örneğin yurt dışında olup Türkiye’de olmayan ürünler neler diye araştırıp, yurt dışında tutan fikirleri hayata geçirebilirsiniz.
Bunun için ise Amazon, Aliexpress, Etsy, eBay ve yurtdışı satış sitelerini inceleyebilirsiniz. Bu sitelerde en çok satış yapılan veya rekabetin az olduğu kategorileri bulmanız kolay olacaktır.
E-ticarete başlamak için kategori seçimini yaparken online alışveriş trendlerini ve müşteri taleplerini inceleyerek sektördeki açıkları bulmaya özen göstermelisiniz.
İlginizi çekebilir: İnternetten Ne Satabilirim?
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Online ticaret başlangıç aşamalarının ilki, hedef kitle belirlemektir. Bir işletmenin ürün ya da hizmetlerini pazarladığı odak kitleye hedef kitle denir. Yani pazarlama faaliyetlerinizi kime ulaştırmak istiyorsanız o kitleye “hedef kitle” diyoruz. Peki, hedef kitlenize nasıl ulaşacaksınız?
Hedef kitle belirlemek için faydalanabileceğiniz 3 ana unsur bulunuyor:
- Demografik bilgiler
- Konum
- İlgi alanları
Bu bilgiler, işletmelerin ulaşmak istediği kitleyi belirlemeye ve reklam kampanyalarını hedef kitleye uygun hale getirebilmelerine yardımcı olur. Tabi, hedef kitle kimi zaman doğrudan ürününüzü pazarlamak istediğiniz kitle olmayabilir.
Örneğin, üretici bir tekstil firması düşünelim. Bu firmanın hedef kitlesi de kadın giyim butikleri olsun.
Üretici, ürettiği ürünleri butiklere toptan sattığı bir gelir modeline sahip. Fakat buna ek olarak toptan tekstil malzemelerine ihtiyaç duyan terzi de bu üreticinin hedef kitlesi sayılabilir. Uzun vadede müşteriye dönüşme ihtimali olan kitleyi de hedef kitle olarak sayabilirsiniz.
İlginizi çekebilir: Hedef kitle nasıl belirlenir?
3. Rakip Analizi ve Pazar Araştırması Yapın
Sıfırdan ticaret yapmak için iş kurma aşamasında planlı hareket etmelisiniz. Süreçleri adım adım kurgulamalı ve bu adımları bir iş planı çerçevesinde toparlamalısınız.
Daha önce iş kurmadığı için “e-ticaret nasıl yapılır” gibi endişeleri olan girişimcilerin gözden kaçırdığı aşamalardan biri ise rakip analizi ve pazar araştırmasıdır.
Rakip analizi; bir işletmenin pazarda rekabet edebilmesi için strateji belirleyebilmek adına rakiplerinin iş modelini, ürünlerini, dijital pazarlama stratejilerini incelediği bir analiz yöntemidir. Rakip analizi sonucunda işletmeler, başarılı rakiplerinden ilhamla kendi avantaj/dezavantajlarını öne çıkaran stratejiler belirleyebilirler.
Pazar araştırması ise adından da anlaşılabileceği üzere hedef pazarınızı incelemek, bu pazardaki ihtiyaçları ve talebi analiz edebilmeyi ifade eder. Bu analizler doğrultusunda işletmeler, iş kurma aşamasında karşılaşabilecekleri potansiyel engelleri en aza indirebilirler.
4. Nereden Satış Yapacağınıza Karar Verin
Ürünlerinizi nerede satacağınızı belirlemek, hedef kitlenize ulaşma yolunda büyük bir öneme sahiptir.
Örneğin gençler için eğlence aktivite biletleri satan bir işletmeniz olsun. Bunun tanıtımını yapmak için gençlerin daha ağırlıklı olduğu platformları tercih etmelisiniz ki ürününüz, daha ilgili insanlara ulaşabilsin.
Satış yapacağınız ürünleri belirledikten sonra kendinize şu soruyu sorun:
- Hedef kitlenize en etkili şekilde hangi platform üzerinden ulaşabilirsiniz?
- Pazaryerlerindeki rekabete karşı planlarınız neler?
- Satışlarınızı, başka hangi platform veya kanallar üzerinden destekleyebilirsiniz?
İşte, hedef kitlenizin var olduğu platformu tespit etmek ve satış kanalınızı belirlemek bu nedenle hayli önemlidir. Doğru ürünü, yanlış platformdan satışa sunmak da online satışlarda sıkça yapılan büyük hatalar arasında yer alır.
Pazaryerinde satış yapma avantajları:
- Platformun mevcut müşteri kitlesinden faydalanabilirsiniz.
- Site kurulumu ve altyapı maliyetlerinden kaçınırsınız.
- Platformun sağladığı güvenli ödeme sistemleri ve müşteri hizmetlerinden yararlanırsınız.
Websitenizden satış yapma avantajları:
- Ürün sayfalarından fiyatlandırmaya kadar her şeyi siz belirlersiniz.
- Tüm müşteri verilerine erişebilir ve bu verileri pazarlama stratejilerinde kullanabilirsiniz.
- Markanızı doğrudan tanıtarak müşteri sadakati oluşturabilirsiniz.
- Herhangi bir komisyon ücreti ödemezsiniz.
- SEO, içerik, kampanyalar ve sosyal medya stratejilerini özgürce yönetebilirsiniz.
E-ticaret yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, Trendyol gibi pazaryerlerinde çevrimiçi mağazanızı açabilir veya yurt dışı satış sitelerini tercih edebilirsiniz. Tabi ki her satış kanalının kendine göre avantaj ve dezavantajı bulunuyor.
Örneğin pazaryerleri, satış başına %15, %20 civarında komisyon almaktadır. Bu da bir ürünü maliyetinin yeteri kadar üzerinde satamadığınızda aradaki farkın komisyona gideceği anlamına gelir.
Üstelik sizin gibi onlarca online mağaza ile rekabet halinde olacağınız için de fiyatlarınızı piyasanın çok üzerine çekemez, çekseniz de satışlarınızı artıramazsınız.
5. Marka İsmi Bulun ve Alan Adınızı Alın
E-ticaret işinizi kurarken dikkat etmeniz gereken hususlardan biri de e-ticaret sitenizi açmadan önce marka isminizi doğru belirlemektir.
İşletmeler genellikle e-ticarete başlangıç aşamasında marka isminin dijital pazarlama faaliyetlerine olan etkisini öngöremeyebiliyorlar. Bu nedenle de marka ismi bulma aşamasını, herhangi bir isim seçmek kadar basit sanıp ona göre hareket edebiliyorlar.
Halbuki marka ismi belirlemek ve bu marka isminin alan adı uygunluğunu kontrol etmek, uzun vadeli iş planınızdaki en kritik adımlardan biri diyebiliriz.
Peki, marka isminiz aşağıdaki koşulları sağlıyor mu?
- Telaffuzu kolay ve fonetiği düzgün mü?
- Alan adı almak için uygun mu?
- Başka marka isimlerine çok benziyor mu?
- Yazılışı kolay mı? (Pazarlama faaliyetleri için önemli bir kriter)
- SEO çalışmaları ile marka bilinirliği oluşturulabilir mi?
Bir marka ismi belirlemeden önce bu gibi soruları yanıtlayarak, marka isminizin pazarlama faaliyetlerine uygunluğunu ölçebilirsiniz.
İlginizi çekebilir: Marka İsmi Bulma Robotu
6. E-ticaret Sitenizi Kurun
Sıfırdan iş kurmak isteyenler genellikle daha hızlı bir süreç olduğu için e-ticaret sitesi kurmak yerine pazaryerinde online mağaza açarak satış yapmayı tercih edebiliyorlar.
Fakat sanılanın aksine e-ticaret sitenizi kurmak o kadar da zor bir süreç değildir. Üstelik pazaryerinde satış yapmaya kıyasla e-ticaret için kendi sitenizi kurmak çok daha karlı bir yöntemdir.
Uzun vadede yüksek komisyon ücretleri ile kazancınızı sınırlandırmamak için kendi web sitenizi açarak ödeme yöntemlerini entegre edebilir ve websitenizden tahsilat gerçekleştirebilirsiniz.
Bir e-ticaret sitesine sahip olmak, marka bilinirliği oluşturma ve müşterilerinizin aklında daha güvenilir bir imaj çizme avantajları bakımından uzun vadede kaçınılmaz bir tercih olacaktır.
Site tasarımından fiyatlandırmaya kadar her şeyi özelleştirebildiğiniz, ödeme sayfasını optimize edebildiğiniz ve müşteri bilgileri toplayarak e-mail pazarlama gibi stratejilerle satış artırabildiğiniz düşünülünce, e-ticarete başlayacakların kendi websitesini kurması rekabet avantajı bakımından en rasyonel yöntem olacaktır .
Böylelikle müşterilerinizden geri bildirim toplayarak eksiklerinizi hızlıca tespit edebilir ve işinizi hep bir adım öteye taşıyabilirsiniz.
Kendi web sitenizden satış yapmak, tekrar eden satışlar ve müşteri sadakati oluşturma aşamasında hayli öneme sahiptir.
İlginizi çekebilir: E-Ticaret Sitesi Kurmak
7. Ürün Fotoğrafları ve Açıklamalarını Girin
E-ticaret nasıl yapabilirim diye araştıran girişimciler kimi zaman e-ticaretin, dijital pazarlama çalışmaları ile olan yakın bağını fark edemeyebiliyorlar. Halbuki e-ticaret, online satış olduğu için ve eğer marka bilinirliğiniz yoksa yani yeni bir işletmeyseniz, kimse durup dururken sitenize girmeyeceği için sürekli hedef kitlenize uygun pazarlama faaliyetleri geliştirmeniz gerekir.
Örneğin SEO uyumlu bir websitesi oluşturmak, optimize edilmiş ürün açıklamaları girmek, yüksek kaliteli ürün görselleri eklemek ve müşteri değerlendirmelerini sitenize entegre etmek bu faaliyetlere örnek gösterilebilir.
Özellikle sosyal medyadan satış yapmak istiyorsanız gerçek insanların olduğu fotoğraflar kullanmak, ürün detaylarınızı olabildiğince göstermek ve ürün açıklamalarında gerekli tüm bilgilere yer vermek satışlarınızı artıracaktır.
Bireysel olarak satış yapıyorsanız, evde hazırladığınız veya üreticiden temin ettiğiniz ürünleri nasıl en iyi şekilde tanıtabilirim diye düşünmelisiniz.
İnsanlar bir duyguya ortak olmayı severler. Evde e-ticaret yapıyorsanız ürünün el emeği olduğuna, evde ne zorluklarla bunu yaptığınıza dair detaylara yer verebilir ve marka hikayeniz aracılığıyla hedef kitlenizle bağ kurabilirsiniz.
Eğer bir işletmeyseniz de daha yüksek bir ligte yarışıyor ve daha zorlu rakiplere sahipsiniz demektir. Bu nedenle web sitenizi bir vitrin gibi düşünmeli ve ürünlerinizi en verimli haliyle sergilemelisiniz.
UGC olarak bilinen ve ürünlerinizi kullanan müşteriler tarafından üretilen içerikler de en etkili pazarlama yöntemleri arasında yer alır. Bu nedenle müşteri değerlendirmelerine ve müşterilerinizi pazarlama faaliyetlerinize entegre etmeye önem göstermelisiniz.
8. Sanal POS Entegrasyonu Gerçekleştirin
Online ticaret yapabilmek için e-ticaret sitenize güvenli ödeme yöntemlerini entegre etmek oldukça önemlidir. Peki, ödeme yöntemlerini sitenize nasıl entegre edebilirsiniz? Tabi ki sanal POS ile.
Sanal POS’u; mağazalarda müşterilerin kart, QR veya NFC gibi yöntemlerle ödeme yapmasına imkan sağlayan POS cihazlarının dijital hali olarak düşünebilirsiniz. İnternetten nakit dışı tahsilat gerçekleştirmek yani online satış yapmak istiyorsanız, sanal POS entegrasyonuna sahip olmalısınız. İster şirketiniz olsun ister bireysel olarak online satış yapın, fark etmez.
Bireysel olarak internetten satış yapıyorsanız sanal POS almak için öncelikle bir şirkete sahip olmalısınız. Çünkü sanal POS entegrasyonu için vergi levhası, imza sirküsü, aylık satış hacmi vb. gibi bilgiler talep edilmektedir.
Müşterilerinizin kredi/banka kartlarıyla web sitenizden online alışveriş yapabilmesi için sanal POS entegresyonu yapmış olmalısınız.
Sanal POS entegrasyonu, internetten link ile ödeme alma, sms ile tahsilat ve web sitenizden kredi/banka kartı ile ödeme imkanı sunar.
Online satışta başarının olmazsa olmazı, en fazla ödeme seçeneğini en güvenli şekilde sunmaktan geçer. Bu nedenle yalnızca havale/eft veya kapıda ödeme gibi seçenekler ile ticaret yapmak mümkün değildir.
İlginizi çekebilir: Sanal POS Nasıl Alınır?
9. Kargo ve Teslimat Süreçlerini Planlayın
Ürünlerinizi müşterilere zamanında ulaştırmak için kargo ve teslimat süreçlerini çok iyi yönetmelisiniz. Anlaşmalı kargo fiyatları için desi hesaplamaları yapmalı ve maliyetlerinizi iyi şekilde planlamalısınız.
Bir kargo anlaşması yaparken; dağıtım ağına, dağıtım sürelerine ve müşteri hizmetlerinin ne kadar iyi olup olmadığına dikkat etmeyi unutmayın.
Çünkü ürününüz ne kadar iyi olursa olsun müşterileriniz en kısa sürede ve en sorunsuz şekilde siparişine ulaşamazsa markanızı tercih etme eğilimi zamanla azalacaktır.
İlginizi çekebilir: Kargo Desi Hesaplama
10. Online Ticarete Başlayın
E-ticarete nasıl başlanır araştırdınız ve tüm aşamaları tamamladınız. Artık sırada satışa başlamak var.
Peki, ilk siparişlerinizi nasıl yöneteceğinizi planladınız mı? Ani bir sipariş yoğunluğuna karşı aksiyon planı yaptınız mı? Stoklarınız ne sıklıkla yenilenmeli?
Yeterli kitleye ve satışa ulaşana kadar stok yenilerken sermayenizi en verimli şekilde kullanmak için stok devir hızı yüksek olan ürünlerde stok yenilemeniz daha mantıklı olacaktır.
Bireysel olarak internetten satış yapıyorsanız, siparişlerinizi evde nasıl hazırlayacağınızı önceden planlayın. Kargolama süreçlerinizi kafanızda kurgulamaya ve özellikle marka bilinirliği elde edene kadar siparişlerinizi en hızlı şekilde kargolamaya özen gösterin.
İşletmeler için ise sipariş yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi sonraki adımları belirlemenizde oldukça önemlidir.
Siparişlerinizi hızlı ve sorunsuz bir şekilde yönetmek için doğru sistemlere sahip olup olmadığınızı tespit etmeli, rakiplerinize kıyasla eksi/artı yönlerinizi belirlemeyi ve sipariş durumu ile ilgili müşteriyi adım adım bilgilendirmeyi unutmayın.
İlginizi çekebilir: Stok Devir Hızı Hesaplama Aracı
11. Satış Performansını Takip Edin ve İyileştirin
İşletmenizi başarıya ulaştıracak önemli adımlardan biri, sürekli iyileştirmedir. Bu nedenle müşterilerinizden geri bildirim toplamak, müşterilerinizin hangi aşamada sitenizi terk ettiğini tespit etmek, düşük puan veren müşterilerinizdeki ortak eleştirileri incelemek gibi süreçlerde olabildiğince titiz davranmalısınız.
Çünkü başarısızlıklarınızı bilmek, başarıya ulaşmanız için nasıl bir strateji izlemeniz gerektiği konusunda yardımcı olur.
Dijital pazarlama stratejileri ile web sitenizi SEO uyumlu hale getirmek, e-mail pazarlama ile müşterilerinize özelleştirilmiş teklifler sunmak, Google Ads reklamları ile marka bilinirliği oluşturmak, influencer marketing ile ürün inceleme videolarınızı artırmak gibi adımlarla markanızın başarısını artırabilirsiniz.
E-Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden en önemlisi online satış için sürdürülebilir bir planınızın olup olmadığıdır. Çoğu girişimci şirket kurma aşamasını kafasında büyüttüğü için en kolay olarak anlatılan pazaryerinden ve sosyal medya üzerinden satışa yöneliyor.
Fakat bir süre sonra pazaryeri komisyonları karşısında kar marjları eriyerek yok olduğu için piyasada rekabet edemiyor ve hayal kırıklığına uğruyorlar.
Halbuki pazaryerinde her satışınızda %20’lerde komisyon ödemek yerine e-ticaret sitesi kurmak ve bir sanal POS edinerek %1-%2 seviyelerinde komisyon ile satış yapmak çok daha kazançlı bir yöntem.
Bunun yanı sıra e-ticaret nedir, nasıl yapılır diye araştırırken “1 gecede X milyon kazandım” gibi içeriklere denk geldiğiniz için çok büyük hayaller ile bu piyasaya giriyorsanız beklentinizi normale indirgemelisiniz. Çünkü kar potansiyelinizin olduğu kadar rekabetin de yüksek olduğunu unutmamalısınız.
Hele ki halihazırda bir kitleye sahip değilseniz, belli bir müşteriye ulaşana kadar çok fazla kanaldan reklam oluşturmanız gerekebilir.
Şirket Açmadan E-Ticaret Yapılır Mı?
Şirket açmadan internetten satış yapabilmek mümkündür. Bireysel satıcılar, online satış platformları ile satış yapabilirler. Ancak kendi websitenizden ödeme almak ve fatura kesebilmek için şirket açmak zorunludur.
Şirket sahibi olmayan satıcılar, fatura kesemez. Faturasız sipariş gönderimi ise satıcıların yasal yaptırımlar ile karşılaşmasına neden olabilir.
Özetle; satıcılar şirket açmadan e-ticaret sitelerinde online satış yapabilir fakat vergi mükellefi olmadıkları için KOSGEB desteklerinden faydalanamaz, fatura kesemez, Trendyol gibi platformlarda online mağaza açamaz, sanal POS başvurusu yapamaz yani işletmelerini büyütemezler.
Bireysel Olarak İnternetten Satış Yapılır Mı?
Bireysel olarak internetten satış yapmak için çok fazla şeye ihtiyacınız yok. Eğer online satış yapmaya yeni başlıyorsanız Dolap, Gardrops Shopier gibi satış sitelerinde online mağaza açarak önce kendinize bir müşteri kitlesi oluşturabilirsiniz.
Günlük ortalama satış miktarınız sizi tatmin etmeye başladığında ise shopier mağazası ile satış yaparak müşterilerinize bir websitesi üzerinden alışveriş imkanı sunabilirsiniz.
Ancak uzun vadede her satışınızdan komisyon ödemek yorucu olabilir. Her ne kadar mağaza açmadan internetten satış yapmak kulağa çok cazip gelse de kendi e-ticaret sitenizi açmadıkça işinizin tam olarak oturmasını bekleyemezsiniz.
Örneğin sanal POS komisyon oranları %1, %2 gibi seviyelerde sunulurken Trendyol gibi pazaryerlerinde satış başına %20 civarında komisyon ödersiniz. Her siparişte ortaya çıkan bu komisyon maliyeti ne kadar düşük olursa, satışlarınızdan elde edeceğiniz kazanç da o kadar yüksek olacaktır.
Sanal POS Kurulumu Ne Kadar Sürer?
Sanal POS başvuru ve kurulum süreci ödeme sağlayıcı firmaya göre değişiklik gösterebilir. Bankalarda bu süreç daha uzun olabilse de sanal POS firmaları genellikle daha hızlı aksiyon almanıza yardımcı olurlar.
Örneğin Vepara Sanal POS, başvuru onayından kısa bir süre sonra ücretsiz kurulum gerçekleştirerek ödeme altyapınızı aktif hale getirir.
E-ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler Nelerdir?
E-ticaret dünyasına girmek istiyor ve kendi online mağazanızı oluşturmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitesi kurmak, ilk adım olacaktır. Peki, e-ticaret sitesi nasıl kurulur?
E-ticaret sitesi kurmak, doğru planlama ve strateji gerektiren bir iş sürecidir. E-ticaret sitesi kurmadan önce hedef kitlenizi belirleyerek pazardaki rakiplerinizi analiz etmeli, sunduğunuz ürün veya hizmeti konumlandırarak güçlü bir iş modeli oluşturmalısınız.
Daha sonra ise markanızı yansıtan akılda kalıcı bir alan adı seçerek domain kaydınızı yapmalı ve güvenilir bir hosting hizmetiyle sitenizin hızlı ve kesintisiz çalışmasını sağlamalısınız.
Teknik altyapınızı oluştururken WooCommerce, Shopify veya Magento gibi popüler e-ticaret platformlarından ihtiyacınıza uygun olanı tercih edebilirsiniz. Fakat bu aşamada e-ticaret altyapınızın kullanıcı dostu, mobil uyumlu bir tasarım ile ziyaretçilerin sitenizde rahatça gezinebileceği bir deneyim sunmanıza imkan tanıdığından emin olmalısınız.
E-ticaret sitelerindeki en önemli konulardan bir diğeri ise güvenli alışveriş ve ödeme deneyimi sunmaktır. Bunun için SSL sertifikası kullanmalı, müşterilere farklı ödeme seçenekleri sunarak alışveriş sürecini kolaylaştırmalı ve güvenilir kargo sistemleriyle teslimat süreçlerini optimize etmelisiniz.
Canlı sohbet, e-posta ve telefon gibi kanallarla kullanıcı sorularına hızlı ve etkili yanıt verecek otomasyonlar kurarak müşteri memnuniyetini artırmayı hedeflemelisiniz. Aynı zamanda, Google Analytics gibi araçlarla site trafiğini ve dönüşüm oranlarını analiz ederek eksik yönleri belirleyip sürekli iyileştirmeler yapmalısınız.
Tüm bu süreçlerin yasal düzenlemelere uygun olması için gizlilik politikaları, iade şartları ve kullanım koşullarını net bir şekilde belirleyerek ilerlemenizde fayda var.