CRM veya Müşteri İlişkileri Yönetimi, işletmelerin müşteri verilerini toplamasına, analiz etmesine ve bu verilere dayalı olarak daha iyi hizmet sunmasına yardımcı olan bir yaklaşımdır. Özellikle dijitalleşen iş dünyasında, müşterilerle daha etkili iletişim kurmak isteyen firmalar en iyi CRM programlarına başvururlar.

CRM programı ne işe yarar diye bakacak olursak bu yazılımlar sayesinde firmalar müşteri iletişimini kişiselleştirme, müşteri taleplerini daha iyi anlama ve müşterilere özel teklifler sunma fırsatına sahip olurlar.

İşletmelerin iyi bir CRM stratejisi benimsemesi ve en iyi CRM programlarını seçmesi, müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemelerine ve uzun vadeli başarı elde etmelerine yardımcı olur.

Peki, CRM nedir? İşletmeler bu yazılım sayesinde müşteri ilişkilerini nasıl geliştirebilir? En iyi CRM uygulamaları hangileridir? Hepsi ve daha fazlasını detaylıca inceleyeceğiz.

CRM Nedir?

CRM açılımı “Customer Relationship Management” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma olup Türkçe karşılığı Müşteri İlişkileri Yönetimi‘dir. CRM programları iş ilişkilerini geliştirmeyi amaçlar ve şirketlerin müşteri ilişkilerini olumlu bir şekilde yönlendirmelerini hedefler.

CRM yazılımları işletmelerin operasyonlarına entegre edilir ve böylece müşteri davranışları hakkında değerli bilgiler elde edilir.

Bu veriler, işletmelerin müşterilere daha iyi hizmet sunmalarına, müşteri memnuniyetini artırmalarına ve sadık müşteri tabanları oluşturmalarına yardımcı olur.

Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler, en iyi ücretsiz CRM programları ile müşteri ilişkilerini yönetebilirler. Bu tür CRM programları, işletmelere maliyet tasarrufu sağlar ve müşteri verilerini etkili bir şekilde izlemelerine yardımcı olur. Bu sayede herhangi masrafa girmeden rekabetçi bir avantaj elde edebilirler.

CRM ne için kullanılır sorusuna verilebilecek 2 cevap mevcuttur:

  • Satışları ve verimliliği artırmak.
  • Pazarlama için daha nitelikli beklentiler belirlemek.

CRM yazımları müşteri verilerini merkezi bir veritabanında saklar ve bu sayede pazarlama ekiplerinin daha koordine çalışmasını sağlar.

En iyi CRM programları, işletmelere farklı temas noktalarından müşteri verileri toplama ve bu verileri analiz etme imkanı tanır.

Neden CRM Programı Kullanmalısınız?

Pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışları artırmak isteyen şirketler için CRM entegrasyonu vazgeçilmezdir. Müşteri yolculuğunun her aşamasında veri odaklı ve mükemmel müşteri deneyimleri sunmak, ancak sistemli bir yaklaşımla mümkündür. En iyi CRM uygulamaları sayesinde işletmeler, mevcut müşterileri ve potansiyel müşterileri daha iyi tanıyabilirler.

Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımları, pazarlama, satış ve hizmet yönetimini üst seviyeye taşıyabilir. Müşteri memnuniyetini artırarak şirketin geleceğini güvence altına alabilir. Ayrıca, şirket içi ekip çalışmasını güçlendirir ve iş verimliliğini arttırabilir. Müşterilerin segmentasyonu ve hedeflenmesi CRM çözümleri ile daha etkili hale gelir.

CRM programlarının işletmelere sunduğu faydalar arasında şunlar bulunur:

  • Yeni müşterilere erişim sağlama
  • Müşteri ilişkilerini güçlendirme
  • Satış maliyetlerini azaltma
  • Ekip verimliliğini artırma
  • Daha iyi müşteri hizmetleri sunma
  • Müşteri sadakatini artırma

Bu nedenle birçok şirket, CRM yazılımını kullanarak müşteri ilişkilerini daha etkili şekilde yönetmeye çalışır.

Neden CRM yazılımı kullanmalısınız sorusuna verilecek cevaplar şunlardır:

  • Müşteri ilişkilerinizi tek platformdan yönetmek
  • Müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve sürdürmek
  • İşletmenizin verimliliğini artırmak

CRM yazılımının kullanılması, satış ekibinin müşterileriyle yaptıkları görüşmeleri, uyguladıkları satış stratejilerini ve sundukları teklifleri kaydetmelerini sağlar.

Satış temsilcileri, müşteri adaylarını daha yakından takip edebilir ve onların ihtiyaçlarına daha iyi cevap verebilirler. Bu sayede firmalar iş süreçlerini daha iyi optimize edebilir.

En İyi CRM Yazılımlarında Olan Özellikler Nelerdir?

En iyi CRM programları seçiminde göz önünde bulundurmanız gereken faktörler mevcuttur. Bu faktörler, işletmenizin ihtiyaç duyduğunuz en iyi CRM programı seçimi yapmanıza yardımcı olur.

İşte en iyi CRM uygulamalarında olması gereken faktörler:

1. Otomasyon

CRM yazılımınızın otomasyon yetenekleri, işletmenizin verimliliğini artırmanıza yardımcı olur. Özel kurallar oluşturabilen bir CRM, rutin görevleri otomatikleştirerek çalışanlarınızın daha değerli görevlere odaklanmasını sağlar. Örneğin, müşteri sorguları otomatik olarak takip edilebilir, tamamlanan işler kaydedilip yöneticilere bildirilebilir ve satış iletişimleri izlenebilir.

2. Raporlama

CRM’niz, işletmenizle ilgili önemli verileri toplayıp raporlayabilmelidir. Hangi metrikleri ölçmek istediğinizi belirlemeli ve CRM yazılımınızın bu metrikleri izleme yeteneğini değerlendirmelisiniz. İdeal olarak, CRM tüm önemli veri noktaları hakkında detaylı raporlar sunmalıdır.

3. Entegrasyon İmkanları

CRM’nizin diğer iş araçları ve yazılımlarla sorunsuz entegre olabilmesi iş akışınızı kolaylaştırır. Özellikle e-posta pazarlama platformları, muhasebe yazılımı ve proje yönetimi araçları gibi mevcut araçlarınızla sorunsuz bir şekilde çalışmalıdır. Bu sayede veri silolarını önlenir ve iş akışlarını daha verimli hale getirilir.

4. Mobil Uyumluluk

CRM sisteminin mobil uyumlu olması, çalışanların her an ve her yerden erişim sağlamasına olanak tanır. Bu da daha hızlı kararlar almanıza ve müşteri verilerini güncel tutmanıza yardımcı olur.

5. Kolay Kullanım

Kullanıcı dostu arayüz, çalışanların hızlı bir şekilde sistemi öğrenmelerine ve verimli bir şekilde kullanmalarına yardımcı olur. Ayrıca, minimum eğitim gereksinimi ile işe alım sürecini kolaylaştırır.

Bu faktörler, işletmenizin ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun CRM sistemi seçerken dikkate almanız gereken önemli unsurlardır. Ayrıca, her işletmenin benzersiz olduğunu unutmayın, bu nedenle CRM sisteminizin işletmenizin özel gereksinimlerini karşıladığından emin olun.

CRM nedir ve neden bu kadar önemli anladığımıza göre sıra geldi en iyi CRM programları listemize.

En İyi 10 CRM Programı (2024)

Farklı kullanım senaryoları ve işletme aşamalarına hakim olan birçok CRM platformu bulunmaktadır ve her biri kendi avantajlarına sahiptir. CRM sisteminin işletmeniz için ne yapmasını gerektiğini bilmek en iyi seçimi yapmanıza yardımcı olabilir. Araştırmanızı kolaylaştırmak amacıyla en iyi CRM programlarını içeren bir rehber oluşturduk.

İşte en iyi CRM programları.

  • Salesforce CRM
  • Zoho CRM
  • HubSpot CRM
  • PipeDrive CRM
  • Monday Sales CRM
  • FreshSales CRM
  • Agile CRM
  • Insightly CRM
  • Apptivo CRM
  • NetSuite CRM

1. Salesforce CRM

Salesforce, test ettiğimiz CRM yazılımları arasında büyük işletmelerin ihtiyaçlarına gerçekten uyum sağlayanlardan biri oldu. En iyi CRM programları arasında lider sayılan bu firma, ekibinizin tekrarlayan her görevini otomatikleştirmenize yardımcı olacaktır.

Başlangıçta büyük ölçekli şirketlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere oluşturulmasına rağmen, Salesforce şimdi aktif bir şekilde her boyuttaki işletmelere yönelik hizmet vermektedir.

Mobil uygulamaya da sahip olan bu platform, farklı rollerde çalışanlar için özelleştirilebilecek şekilde tasarlanmıştır.

Endüstrinin en büyük üçüncü taraf uygulama pazarlarından birine sahip olan Salesforce, etkileyici bir entegrasyon imkanına sahiptir.

Mailchimp, QuickBooks, Dropbox veya Google Workspace gibi platformlar ile entegrasyonu mevcut.

Özellikle Salesforce’un iş akışı otomasyonu nasıl ele aldığını ve CRM özelleştirmesinde yapay zekayı nasıl entegre ettiğini etkileyici bulduk.

CRM kullanıcılarının Salesforce AppExchange mağazası aracılığıyla özelleştirilebilir sistemler oluşturabilmesini ve en sevdikleri uygulamalarını entegre edebilmesini çok beğendik.

İncelediğimiz diğer CRM yazılımı şirketleri de eklentiler için benzer çevrimiçi mağazalara sahipti, ancak Salesforce’un mağazası daha kapsamlı ve binlerce entegrasyon imkanı barındırıyor.

Büyük bir satış ekibi, Salesforce’un sunduğu özelleştirme seçenekleri ve geniş entegrasyon seçenekleri dahil birçok harika özellikten faydalanacaktır.

Birçok küçük işletme için de uygun olan Starter planı, kullanıcı başına aylık 25 dolardır ve maksimum 10 kullanıcıya sahiptir.

Bu plan ile küçük ekipler, kurum yönetimi, potansiyel müşteri yakalama, toplu kurumsal e-posta, kampanya yönetimi, e-posta şablonları ve beş adet Lightning Flow otomasyon işlemi gibi büyük takım özelliklerinden faydalanabiliyor.

Plan özelliklerini denemek için ücretsiz 14 günlük deneme sürümünden faydalanabilirsiniz.

Kısacası Salesforce, hepsi bir arada en iyi CRM yazılımı isteyen işletmeler için idealdir.

Artıları

  • Olağanüstü iş akışları
  • Gelişmiş özelleştirmeler
  • Entegrasyon çeşitliliği

Eksileri

  • Kurmak biraz zaman alabilir

2. Zoho CRM

Zoho CRM, satışlarınızı yönetmek ve işinizi büyütmek için ihtiyacınız olan her şeyi tek paket halinde sunar. İşletmelere süreçlerini özelleştirmeleri, satış iş akışları oluşturmaları için her boyutta bir seçenek sunar.

Ayrıca, bir ücretli planınız varsa, pazarlama, müşteri desteği, muhasebe, insan kaynakları ve envanter yönetimi için platformla entegre olan tam bir uygulama yelpazesi sunar.

Sürekli hareket halinde olan veya remote çalışan ekipler için Zoho CRM, en iyi CRM programı denilebilir.

Zoho ile yüzlerce kullanılabilir entegrasyon ve kullanıcı dostu bir platform oluşturmak oldukça mümkün.

Zoho Creator kullanarak işletmeniz mobil bir uygulama oluşturabilirsiniz.

Feeds bildirim modülü gibi faydalı araçlar ile tüm ekip üyelerinin gösterge tablosunda verileri incelenebiliyor.

Fiyatlar 20 dolardan başlayıp 65 dolara kadar çıkar ve yıllık kaydolursanız önemli bir indirim geliyor.

Ücretsiz temel plan üç kullanıcıya kadar uygun. Küçük işletmeler için seçilebilecek en iyi CRM platformu diyebiliriz bu yüzden.

Artıları

  • Ücretsiz bir plan sunuyor
  • Sözleşme zorunluluğu yok
  • Kullanıcı dostu bir arayüz sunuyor

Eksileri

  • Ücretsiz plan entegrasyonu kısıtlı

3. HubSpot CRM

Salesforce gibi, HubSpot’ da endüstride bilinen lider bir isimdir. Başlangıçta çoğunlukla bir pazarlama aracı olarak başlamışlar olsalar da, yıllar içinde farklı alanlara genişlemişlerdir. HubSpot ile iletişim yönetimi ve iş akış otomasyonu gibi en iyi CRM özelliklerini kullanabilirsiniz.

Operations Hub’da bulunan binlerce entegrasyon imkanı ile HubSpot, verileri çeşitli yazılım sağlayıcılarından merkezi bir şekilde toplamayı amaçlayan satış ekipleri için harika bir seçenektir.

Kullanıcılar, üçüncü taraf araçları bağlayarak müşteri verilerini kolayca senkronize edebilir ve iş süreçlerini otomasyona bağlayarak ekibinizin verimliliğine yardımcı olabilirler.

Diğer yazılım platformlarınızı entegre ettiğinizde HubSpot CRM, satış hunisi metriklerini, etkinlik analizlerini, üretkenliği ve satış faaliyetlerinizin performansını izler.

Gmail, Outlook ve sosyal medya platformları ile senkronize olarak HubSpot neredeyse her müşteri etkileşimini takip eder.

İletişimin hangi platformda gerçekleştiği fark etmeksizin her bir etkileşim, düzenli bir kronolojide saklanır. Böylece bir sonraki sefer siz veya herhangi bir diğer ekip üyesi konuyu ele aldığında nerede kaldığınızı tam olarak bileceksiniz.

Müşteri hizmetleri için birleşik bir gösterge paneli mevcuttur, bu da birden çok bağımsız aracı entegre etme maliyetinden sizi kurtarabilir.

HubSpot, işletme büyüklüğüne bakılmaksızın her türden işletme için bir CRM gitmek için önde gelen bir isimdir. Küçük veya büyük herhangi bir işletme için en iyi CRM yazılımı özelliklerini bu platformda bulabilirsiniz.

Ücretsiz plan, çeşitli işlevlere sahip olup özelleştirilebilir panolar için 90’dan fazla rapor şablonu sunar.

HubSpot’un ücretsiz planı sayesinde işletmenizin satış operasyonlarını koordine etmeye başlayabilirsiniz.

Artıları

  • Ücretsiz bir plan sunuyor
  • Sözleşme zorunluluğu yok
  • Kullanıcı dostu bir arayüz sunuyor

Eksileri

  • Ücretsiz plan entegrasyonu kısıtlı

4. PipeDrive CRM

Satış sürecinde güçlü görsellere ihtiyaç duyan işletmeler için PipeDrive en iyi CRM programıdır. Görsel araçları, her fırsatı anlamayı kolaylaştırırken sürükle ve bırak arabirimi, ekibin panoda vurgulanan görevlere kolayca yanıt vermesine yardımcı olur.

Özelleştirilebilir pipelinelar ve alanlarla, mevcut iş akış sistemlerinizi optimize edebilir ve departmanlar arasındaki süreçleri iyileştirebilirsiniz. CRM Mobil uygulaması mevcuttur ve arayüzü rakiplerine göre oldukça etkileyicidir.

Yine bu platformu diğerlerinden ayıran özelliği kurulumunun rakiplerine göre çok daha kolay olmasıdır. Yerel mesaj kutusu ile etkileşim geçmişini otomatik olarak kaydederek PipeDrive’ın satış stratejisi hakkında değerli bilgiler sunmasına yardımcı olabilirsiniz.

Mesela AI aracı, ortalama dönüşüm oranınızı hesaplar ve en yakın hedeflere ulaşmak için kaç yeni müşteri almanız gerektiğini, hangi etkinlikleri tamamlamanız gerektiğini gösterebilir.

Gerçek zamanlı raporlar, işlerin yolunda olup olmadığını gösterir. Böylece gerektiğinde rotayı ayarlama ve satış stratejilerinizi maksimize aksiyonlar almaya imkan tanır.

Tüm çalışanların aynı teknik bilgi seviyesine sahip olmasını sağlamak yerine, PipeDrive’ın paylaşma işlevi, özel olarak oluşturulan otomasyonları diğer çalışanlarında anlamasını sağlar.

PipeDrive’ı 14 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz ve yıllık ödendiğinde kullanıcı başına aylık 14,90 dolarından başlayan fiyatlarla kullanılabilirsiniz.

Artıları

  • Kapsamlı özellik seti
  • Ücretsiz sürüm
  • Entegre ödeme işleme için destek

Eksileri

  • Bazı özellikler sadece yüksek planlarda bulunuyor.

5. Monday Sales CRM

Monday Sales CRM, zaman tasarrufu sağlayan özellikleri ile en iyi CRM programlarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Sezgisel teknolojiler kullanan Monday CRM, özel kontrol paneli sayesinde müşteri verilerinizi görselleştirip sizlere daha rahat analiz imkanı sunar.

Monday Sales CRM kullanıcıları, Slack gibi iletişim platformları ile bildirim sistemlerini kolayca entegre edebilirler. Bu gibi özellikler sayesinde projeler daha fazla aksiyon gerektirdiğinde otomatik olarak takım üyelerini bilgilendirebilirsiniz.

Ayrıca fiyatlandırmasındaki tüm planlar projeleri düzenlemek için sınırsız şablonlar içerir.

Bu şablonlar ile kolayca birçok zaman kazandıran otomasyonlar oluşturabilirsiniz.

Gönderilen e-postaları otomatik olarak kaydedebilir, müşteri etkileşimlerini kaydedebilir ve satış fırsatlarını önceliklendirmenize yardımcı olan merkezi bir veri kaynağına sahip olabilirsiniz.

Yüksek düzeyde gelişmiş otomasyon, analiz, entegrasyon ve güvenlik gereksinimi duyan büyük ölçekli işletmeler için Monday CRM, özel bir kurumsal plan sunar.

Temel ve Standart planları için aylık kullanıcı başına fiyatlar yıllık 10 ila 14 dolar arasında değişmektedir.

Artıları

  • Kullanımı çok kolay
  • Özelleştirilebilir satış pipelineları
  • +250’den fazla uygulama ile entegrasyon

Eksileri

  • Güvenlik uyarıları sadece yüksek planlarda mevcut

6. FreshSales CRM

Freshsales, küçük ve orta ölçekli işletmeler için en iyi ücretsiz CRM’dir. Diğer CRM’lerle karşılaştırıldığında bazı eksikliklere sahip olmasına rağmen, son zamanlarda takvimler, e-posta pazarlama yazılımları ve DocuSign gibi diğer iş yazılımları ile entegrasyonlar oluşturmak konusunda iyi bir iş çıkarmıştır.

Freshsales CRM yazılımı, iletişimi optimize etmeyi ve müşterileri daha iyi anlamayı amaçlayan kullanıcı dostu ve esnek araçlar sunar.

Güçlü yapay zeka asistanı Freddy, tarihi satış verileri, etkinlikler ve müşteri etkileşimlerine bağlı olarak müşterileriniz hakkında daha ayrıntılı bir anlayış geliştirmenize yardımcı olur.

Freshsales’in VoIP telefon hizmeti vardır ve 90’dan fazla ülkede satın alabileceğiniz ücretsiz yerel numaralar barındırır.

Platform içinde kişiselleştirilmiş toplu e-posta pazarlama kampanyaları yürütebilir, anlaşmaları yönetebilir, anlaşma performansını tahmin edebilir akabinde geliri öngörebilirsiniz.

Freshsales, herhangi bir plan için 21 günlük ücretsiz bir deneme sunuyor.

En düşük maliyetli planı olan “Büyüme,” aylık 15 dolar olarak listelenmiş ve günlük 250 kişiselleştirilmiş toplu e-posta ve beş satış dizisi içerir.

CRM konusunda en iyi çalışan yazılımlardan biri olan Freshsales’i ömür boyu ücretsiz de kullanabilirsiniz.

Artıları

  • Ömür boyu ücretsiz plan
  • Minimum kullanıcı gereksinimi yok
  • İletişim döngüleri

Eksileri

  • Dosya depolama sınırları

7. Agile CRM

Agile CRM, küçük işletmeler hayat kurtarıcı bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımıdır. Şu ana kadar gördüğümüz en etkileyici pazarlama otomasyonuna sahip. Sadece satış süreçlerini değil, aynı zamanda pazarlama kampanyalarını da otomatikleştirebiliyorsunuz.

Özellikle kaynak kısıtlamaları nedeniyle personel eksikliği yaşayan küçük işletmeler en iyi CRM programlarından biridir.

Agile CRM’in dikkat çeken özelliklerinden biri davranışa dayalı segmentasyon yeteneğidir. Bu özellik, müşterileri belirli etkinliklere göre otomatik olarak etiketler ve puanlar.

Örneğin bir müşteri web sitenizi ziyaret ettiğinde Agile CRM bu davranışları izler ve bu potansiyel müşterinin niyetini anlamaya çalışır.

Biraz da Agile’nin entegrasyon özelliklerinden bahsedelim. Agile CRM’in entegrasyon yetenekleri sayesinde farklı iş yazılımlarıyla uyumlu bir şekilde çalışabilirsiniz.

Örneğin, takvimler, e-posta pazarlama yazılımları ve DocuSign gibi araçlarla Agile’i entegre edebilirsiniz.

Bu bulut tabanlı CRM yazılımı ücretsiz bir plan sunuyor ve en gelişmiş planı aylık kullanıcı başına 47.99 $’a mal oluyor.

Bu bağlamda listedeki en ucuz CRM yazılımı an itibariyle Agile olmuş durumda.

Artıları

  • Potansiyel müşteri puanlama
  • Sürükle bırak tasarım
  • Otomatikleşmiş satış süreçleri

Eksileri

  • Sınırlı özelleştirme

8. Insightly CRM

Satış süreçlerinin tüm detaylarını yönetme imkanına sahip olmayan küçük ekipler için Insightly, dinamik ve kolayca özelleştirilebilen çözümler ile karşımızda. Insightly CRM, oldukça faydalı bir ilişki kurma özelliği sunarak müşterilere satış operasyonları üzerinde daha fazla kontrol imkanı veriyor.

Metriklerin ve anahtar performans göstergelerinin takibi her işletme için farklıdır ve Insightly, tüm süreçleri herhangi bir sektörde faaliyet gösteren işletmeye uyacak şekilde özelleştirmenizi sağlar.

En üst düzey plan, müşterilere tek olay etrafında tam iş akışları oluşturma ve belirleme imkanı sunar. Bu özelleştirme özellikleri önemli zaman tasarrufu sağlar ve takım üyelerini monoton görevlerden kurtarabilir.

Insightly’nin yerleşik rapor motoru AI destekli olup, verileri Microsoft Power BI’ye tek tık ile aktarabilir.

Test ettiğimiz CRM yazılımları arasında kullanımı en kolay olanlarından biri olan Insightly, üç farklı fiyatlandırma planı sunuyor.

Aylık 29 dolardan başlayan en düşük seviye plan, herhangi bir cihazdan çalışmanıza olanak tanır ve ekibinize yeni potansiyel müşteriler hakkında bilgi veren AI botu ile Slack entegrasyonunu içerir.

Artıları

  • Potansiyel müşteri puanlama
  • Sürükle bırak tasarım
  • Otomatikleşmiş satış süreçleri

Eksileri

  • Sınırlı özelleştirme

9. Apptivo CRM

Apptivo, esnek özellikleri sayesinde problemlere tek reçete sunan rakiplerinden ayrılır. CRM sistemleri karmaşık analitik araçlara sahip olabilirken Apptivo, kazanç-kayıp analizlerini, satış projeksiyonlarını ve performans metriklerini anlaşılır görsellere dönüştürerek bu süreci basitleştirir.

Çeşitli stratejik entegrasyonlar ve mükemmel mobil platform desteği ile esnek bir çözüm arayan şirketler için Apptivo, oldukça iyi seçenektir.

Mobil CRM, satış ekibinizin ofise bağlı kalmamasını, ofis sınırları dışında bile momentumun devam etmesini sağlar.

Apptivo, ücretsiz CRM başlangıç planı ve iki ücretli plan olan Premium & Ultimate sunar.

Yıllık olarak faturalandırılan Premium sürümü için kullanıcı başına ayda 8 dolardan başlayan Apptivo, uygun maliyetli ve özelleştirilebilir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemidir.

Artıları

  • Yüksek güvenlik özellikleri
  • Farklı kullanıcı atama özelliği
  • Özelleştirilebilir araçlar

Eksileri

  • Sınırlı üçüncü taraf entegrasyonları

10. NetSuite CRM

Orta büyüklükteki e-ticaret şirketleri, müşterilerinin alışveriş alışkanlıklarını anlamlandıracak bir CRM sistemine ihtiyaç duyarlar. Oracle’ın NetSuite’i, CRM özelliklerine sahip bulut tabanlı ERP platformudur ve en iyi müşteri deneyimini sunmak isteyen iş sahipleri için gayet uygundur. CRM modülü, şirketlerin her temas noktasında müşteri etkileşiminden maksimum değeri elde etmelerine yardımcı olur.

NetSuite, müşteri etkileşimlerinizi pazarlama, satış, müşteri hizmetleri ve teknik destek dahil olmak üzere farklı departmanlar arasında düzenler, otomatikleştirir ve senkronize eder.

NetSuite’in gösterge paneli ile müşteri verilerinizin 360 derecelik bir görünümünü elde edersiniz ve müşteri ile yüz yüze gelen departmanlarınızda neler başarıldığını net bir şekilde görürsünüz. Gösterge paneli, anahtar performans göstergeleri, etkin kampanyalar, yeni potansiyel müşteriler, aylık veri analizi ve diğer yardımcı araçları içerir.

NetSuite’in pazarlama otomasyonu, birden fazla kanal için kampanyalar için tahmin araçlarıyla birlikte gelir ve iş hedeflerinizi yakından takip etmenize yardımcı olur.

Mobil uygulama, herhangi bir internet bağlantılı cihazdan sorunsuz çalışmaya olanak tanır ve yerleşik kargo entegrasyonu, etiketleme ve kargo işlerini halletmenize yardımcı olabilir.

Artıları

  • Çok yönlü
  • Oldukça özelleştirilebilir
  • Basit entegrasyon

Eksileri

  • Fiyatlandırma için firma ile görüşmeniz gerekiyor

Güçlü ilişkiler, başarılı bir işin temelini oluşturur. Bu ilişkileri yönetmek ve sürdürmek için doğru araçlara sahip olmadan, potansiyelinize ulaşma şansınız pek olmaz. En iyi CRM programları sayesinde bu ilişkileri yönetebilir ve başarılı bir işin temellerini atabilirsiniz.

Bu içerikte sizler için en iyi CRM yazılımlarını listeledik ve ayrıntılı bir şekilde bu platformları inceledik. İhtiyaçlarınıza uygun olanı kullanıp iş süreçlerinizi daha verimli hale getirmeniz için artık top sizde.