2005 yılında kurulan Etsy; el yapımı, vintage, benzersiz ve yaratıcı ürünler sunan, küçük işletme sahiplerinin ideal müşterileriyle buluşabileceği küresel bir pazar yeridir. Etsy satış yapmak, eşsiz ürünler satarak para kazanmak isteyen birçok satıcı için benzersiz bir e-ticaret fırsatı oluyor.
Yaklaşık 90 milyon aktif alıcıya hizmet veren, 5 milyondan fazla satıcının bulunduğu Etsy e-ticaret platformunda, el yapımı ürünler satarak becerilerinizi tam zamanlı bir işe dönüştürme potansiyeline sahip olabilirsiniz.
Milyonlarca insanın el yapımı takılar ve sanat eserleri satın alabilmek için yaptığı arama hacmi göz önüne alındığında Etsy satış yapma teknikleri uygulanarak yapacağınız Etsy satış hesabı açma girişiminiz başarıyla sonuçlanacaktır. Özellikle Etsy yurtdışı satış imkanları ile gelirinizi döviz olarak elde edebilir, müşteri portföyünüzü dünya üzerinde artırabilirsiniz. Peki Etsy’de satış yapmak için ne gerekir?
Etsy satış yapmak için ihtiyaç duyabileceğiniz tüm bilgileri yazımızda paylaşacağız. Sizler de Etsy de satış yapmak istiyorsanız, hazırladığımız Etsy satış rehberini okuyarak e-ihracat işinizi kurabilir, döviz geliri elde etmeye başlayabilirsiniz.
O halde haydi başlayalım! Etsy nedir nasıl satış yapılır?
İçindekiler
- Etsy Nedir?
- Etsy İle Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Adımları Neler?
- 1. Adım: Etsy satış hesabı nasıl açılır?
- 2. Adım: Etsy mağaza profili nasıl optimize edilir?
- 3. Adım: Etsy satış hesabı için ‘hakkımda’ sayfası nasıl yazılır?
- 4. Adım: Etsy mağaza tercihleri nasıl ayarlanır?
- 5. Adım: Mağaza ismi seçerken nelere dikkat edilmeli?
- 6. Adım: Etsy satışlarında nasıl bir mağaza politikası oluşturulmalı?
- 7. Adım: Ürün listelemeleri Etsy satış mağazasına nasıl eklenir?
- 8. Adım: Ürününüzü ilgili kategorilere eklemek neden önemli?
- 9. Adım: Ürün etiketleri Etsy satış teknikleri için neden önemlidir?
- 10. Adım: Etsy de satış yapmak için en etkili ürün açıklaması nasıl yazılır?
- 11. Adım: Etsy de satış yaparken nasıl ödeme alınır?
- Etsy İle Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Adımları Neler?
- 2024 yılında Etsy’de En Çok Satılan 15 Ürün Nedir?
- Etsy Satış Maliyetleri Nelerdir?
- E-Ticaret Sitesi Oluşturmak Etsy’de Satış Yapmak İçin Gerekli Mi?
- Etsy’de Ne Satılabilir?
- Etsy Satış Arttırma Teknikleri Nasıl Uygulanır?
- Etsy’de Satış Yapmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
- Sık Sorulan Sorular
Etsy Nedir?
2005 yılında bir apartman dairesinde kurulan Etsy; Rob Kalin, Chris Maguire ve Haim Schoppik tarafından el sanatları ve el yapımı ürünlerin satış yeri olarak hizmet vermek üzere yaratıldı. Kuruluşundan itibaren Etsy de satış yapmak için listelenen 60 milyon öğenin %75’i el yapımıdır ve bu nedenle türünün tek örneğidir.
Elde edilen verilere göre Etsy satış yapmak isteyen ve bu doğrultuda girişim yapanların yaklaşık %80’i kadın ve hepsi de bağımsız yaratıcı bireyler. 90 milyon alıcıya hitap eden 5 milyondan fazla Etsy ile satış yapmak isteyen satıcı bulunuyor. Bu satıcıların bir kısmı siparişler geldikçe talep üzerine ürün oluşturmaya devam ederken, diğerleri kullanıma hazır bir envantere sahiptir. Bu şekilde stok ile çalışmak Etsy satış arttırma stratejilerinde kar oranlarını artırabilecek bir durumdur.
Bazı satıcılar küçük satışlar ile hobi olarak Etsy satışları yaparken bazıları geniş ürün yelpazeleri, özelleştirilmiş markalı ambalajları, kullanıcı yorumları ile bir hobinin ötesine geçerek tam zamanlı ve yüksek gelirli bir iş kurabilirler. Bu şekilde kurulan işletmeler de günden güne artış göstererek geleceğin meslekleri arasında yerini almakta.
Ürün devamlılığı gerektiren bu tarz Etsy satış modelinde organik arama ya da tanıtılan listelemeler göz önüne alınarak talep görecek ev eşyaları, giysiler, vintage ürünler, zanaat malzemeleri ve dijital olarak indirilebilecek ürünler satılabilir.
Etsy’nin iş modeli, internetten ne satabilirim diye düşünenler için için çevrimiçi bir platform sağlanan Amazon ve Alibaba gibi diğer e-ticaret muadillerine benzer. Ancak bu platformlarda seri üretim malları tedarik eden satıcılar bulunurken Etsy ile satış yapmak isteyenler benzersiz ve yaratıcı ürünler tedarik etmelidir.
Etsy e-ticaret iş modeline dikey bir yaklaşımda bulunur. Esas olarak çok özel kategorilerde zanaat ürünleri satmaya odaklanır. Kendi deyimiyle Etsy, benzersiz el yapımı parçalardan eski hazinelere kadar özel, sıra dışı öğelerden oluşan bir evrene ev sahipliği yapmaktadır. Öte yandan, Amazon ve Alibaba gibi siteler neredeyse her şeyi sattıkları daha çok yatay bir yaklaşıma sahiptir.
Tüm Etsy mağaza sahipleri envanterlerini yönettikleri için sevkiyatlarından da sorumludurlar. Satıcılar ürünleri ne zaman göndereceklerini, hangi nakliye şirketlerini kullanmak istediklerini ve ne kadar ücretlendirmek istediklerini seçerek bunu kendi şartlarına göre yapabilirler. Online ödeme alma yöntemlerinden en avantajlı olanı seçmek de mağaza sahiplerinin elindedir.
Etsy’deki çoğu satıcı dünya çapında gönderim yapar ve çeşitli gönderim yöntemleri arasından seçim yapmanıza izin verir, hatta bazıları ücretsiz bir seçenek sunar. Her satıcı kendi nakliye yöntemini seçtiğinden dolayı birden fazla satıcıdan sipariş vermek, hepsini aynı anda sipariş etmiş olsanız bile farklı zamanlarda farklı taşıyıcılardan paket alacağınız anlamına gelir.
Bir nakliye sorunu meydana gelirse Etsy, sorunu çözmek için satıcınızla doğrudan iletişim kurmanızı sağlayacak bir sohbet uygulamasının yanı sıra sipariş numaranızı ve nakliye onayınızı kontrol etmek için bir araç sunar.
İster Etsy hesabınız olsun, ister misafir olarak ödeme yapmak isteyin, herkes siteden ürün satın alabilir. C2C e-ticaret iş modeline giren Etsy satış platformunda satıcılar kredi kartlarını, banka kartlarını, Etsy hediye kartlarını, Apple Pay’i, Google Pay’i, seçeneğin mevcut olduğu yerlerde bazı banka havalesi hizmetlerini ve PayPal’ı kabul eder. Bazı alıcılar ülkeye özel taksitlendirme yöntemleriyle bile ödeme yapabilir.
Etsy satış hesabı açma ile ilgilenenler, milyonlarca bağımsız satıcıdan oluşan bir ağa katılacaklar. Etsy online satış platformunda herhangi bir öğeyi satmak için yönergeler vardır. Ancak özellikle ‘vintage’ parçaları satmakla ilgileniyorsanız, Etsy’nin ürünün en az 20 yaşında olup olmadığını onaylamanızla başlayan bir doğrulama süreci vardır.
Ne satıyor olursanız olun hesabınızı oluşturmak için herhangi bir ücret yoktur. Ancak ürünlerinizi listeleme, satma ve sevk etme işlemleri için ödemeniz gereken ücretler olacaktır. Etsy den satış yapmak için öncelikle Etsy hesap oluşturma işlemlerinin ilk adımı olan aşağıdaki bilgileri listelemeniz gerekir:
Tüm bu bilgileri topladıktan sonra, ilk girişinizi oluşturabilirsiniz.
- Konumunuz
- Mağaza adı
- Alıcılar tarafından nasıl ödeme almak istiyorsunuz?
- Etsy ücretlerini ödemek için banka bilgileriniz
- Tüm bu bilgileri topladıktan sonra, ilk girişinizi oluşturabilirsiniz.
- Etsy, hem müşteriler hem de satıcılar için basit bir platformdur.
Etsy satış mağazanızın dijital görünümü ile ürün fiyatlarınız, müşterilerin güveneceği ve tekrar geri dönmek isteyeceği bir imza markası oluştururken göz önünde bulundurulması gereken temel faktörler olacaktır.
Birçok başarılı içerik oluşturucu, potansiyel müşterileri bulmak için benzersiz kullanıcı adları ve temalar seçmeye, yüksek kaliteli resimler eklemeye, arama motoru optimizasyonu (SEO) teknikleri uygulamaya çalışır.
Bu sayede Etsy online satış sayfanıza giren kullanıcılar, farklı ürün kategorilerine göz atabilir veya spesifik bir ürün arayabilirler.
Alıcılar beğendikleri ürünü bulduklarında ürünün ayrıntılı açıklamalarını okuyabilir, resimlerini görüntüleyebilir, yorumları inceleyebilir ve satıcının profiline bakabilirler. Hatta soruları için doğrudan satıcıya mesaj gönderebilirler.
Bu sayede müşterilerin satın almadan önce ürünler hakkında soru sormasına, sipariş takibi hakkında güncellemeler talep etmesine ve ürünü teslim alındıktan sonra endişelerini veya başka sorularını tartışmasına olanak verilir. Ayrıca satıcılar da yorum istemek için alıcılara ulaşabilir.
Etsy’de mağaza açmak ücretsiz olsa da, her ürün listeleme için bir ücret ve her satış için Etsy satış komisyonu alır ve bir işlem ücreti ödersiniz.
Etsy, diğer tüm e-ticaret siteleri gibi satıcıların mallarını listelemeleri, alıcıların da bunları kolayca bulmaları için düzgün ve iyi organize edilmiş bir platform sağlayarak çalışır. Etsy de satış yapmak basit ve kolaydır. Ancak, iyi müşteri hizmeti sağlamanın yanı sıra aranabilir ve çekici ürün listeleri oluşturmak için satıcının düzenli çalışmasını ve dikkatini gerektirir.
Etsy satış yapabilmek için satıcılar şu aşamalardan geçer:
- Planlama: Etsy de satış yapmak istiyorsanız ancak ne satacağınızdan emin değilseniz, satılan yaratıcı ürünleri görmek için Etsy’ye göz atın. Daha kolay pazarlama ve organizasyon için tek bir öğe türüyle başlayın.
- Hesap açma: Etsy satış hesabı açma işlemlerini tamamlayın. Bu konuda ayrıntılı bilgiyi yazımızın devamında mağaza açma adımları bölümünde bulabilirsiniz.
- Araştırma: Mağaza açıklamanız, biyografiniz, listeleme başlıklarınız, etiketleriniz ve ürün açıklamalarınızın tümünde uygun anahtar kelimeler kullanılmalıdır. Hangi anahtar kelimeleri hedefleyeceğinizi bilmek için benzer ürünleri araştırın ve arama hacimlerine göre anahtar kelimeleri veren uygulamalardan faydalanın. Ayrıca, ürünlerinizi nasıl fiyatlandıracağınızı öğrenmek için benzer ürün fiyatlarını inceleyerek piyasa araştırması da yapmalısınız.
- Ürün görselleri: Ürün listelerinizi oluştururken yüksek kaliteli fotoğraflar ve ekleyebiliyorsanız kısa ürün videoları ekleyin. Görseller ürün satışında dikkati ilk önce çeken etmenlerdir.
- Satış: Ne tür bir trafik aldığınızı görmek için hesabınızı izleyin. Müşteriler ürünlerinizi bulamıyorsa, satışları artırmak için listelerinizi yeni anahtar kelimeler veya fotoğraflarla gözden geçirmeniz gerekebilir. Listelerinize trafik çekmek için belirli anahtar kelimelere reklam vermeyi de düşünebilirsiniz.
- Kargo: Etsy alıcıları, satıcı olarak sizinle ilgili ya da ürünün kalitesi hakkında yorum bırakabilir. En iyi derecelendirmeler için ürünün alıcıya hızlı bir şekilde ulaştırın. Bunun yanında, bir sorun olması durumunda müşterinin sizinle iletişime geçmesini sağlayacak profesyonel bir müşteri hizmeti sağlayın.
Etsy, satıcıların bir mağaza açmak için işletme lisansına sahip olmalarını gerektirmez. Ancak şehriniz ya da ülkeniz yasal olarak satış yapmak ve ödeme almak için bir lisansa sahip olmanızı gerektirebilir. Bu durumlarda Etsy de satış yapmak vergi yasalarına uymayı gerektirir. Etsy satış mağazanızı oluştururken tüm yerel iş ve vergi yasalarına uyduğunuzdan emin olun.
Etsy İle Satış Yapmak İçin Mağaza Açma Adımları Neler?
Etsy de satış yapmak için mağazanızı açmaya hazırsanız; hesap oluşturma, mağazanızı açma ve optimize etme, ürün listelemeleri yükleme ve satış yapmaya başlama sürecini adım adım anlatarak ilerleyeceğiz.
13 adımda Etsy’de mağaza açma:
- Oturum açın veya bir Etsy satış hesabı oluşturun.
- Etsy mağaza profilinizi optimize edin.
- Etkileyici bir “Hakkımda” sayfası yazın.
- Mağaza tercihlerinizi belirleyin.
- Mağazanızın adını seçin.
- Mağaza politikanızı basit tutun.
- Mağazanıza ürün listelemeleri ekleyin.
- İlgili kategorileri ekleyin.
- Etiketlerinizi en üst düzeye çıkarın.
- Etkili ürün açıklamaları yazın.
- Nasıl ödeme alacağınızı belirleyin.
- Faturalandırmayı ayarlayın.
- Mağazanızı açın.
Etsy mağaza açma sürecinde her adımda ayrıntılı olarak neler yapılması gerektiğini yazımızın devamında bulabilirsiniz.
1. Adım: Etsy satış hesabı nasıl açılır?
Etsy de satış hesabı açma çok basit bir işlemdir ve sadece birkaç dakika sürer. Kişisel bir hesap oluşturduktan sonra ürünlerinizi sergileyebileceğiniz bir vitrin oluşturmanız gerekir. Adım adım Etsy satış hesabı açma işlemi şu şekilde gerçekleşir:
- Etsy’nin ana sayfasına gidin ve sayfanın üst kısmındaki ‘Hesap Oluştur’ seçeneğini seçin.
- Adınızı, iletişim bilgilerinizi girin ve kendinize bir kullanıcı adı belirleyin.
- Bilgilerinizi girdikten sonra ‘registration@etsy.com’ adresinden onay için bir e-posta gelecektir.
- Hesabınız onaylandıktan sonra Etsy satış hesabınıza giriş yapabilirsiniz.
- Mağazanızı açmak için Etsy’de Satış bölümünü açın ve ‘Sat’ butonuna tıklayın.
- Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra Etsy’nin altında mağaza açma seçeneği ile karşılaşacaksınız, ‘Etsy mağazanızı açın’ butonuna tıklayarak Etsy satış mağazanızı düzenlemeye başlayabilirsiniz.
2. Adım: Etsy mağaza profili nasıl optimize edilir?
Etsy mağazanızı açtığınızda arama, görünürlük ve sağlam bir ilk izlenim için optimize etmeye hemen başlamak önemlidir. Mağazanızı optimize ederken yazdığımız adımları uygulayarak Etsy de satış arttırma şansınızı yükseltebilirsiniz.
- Mağazanızın ana sayfası için 3360 x 840 piksel boyutunda bir kapak fotoğrafı kullanın. Bu boyutlardaki görseller hem masaüstü hem de mobilde uyumlu görünerek markanızı iyi temsil etmenize yardımcı olur.
- Mağazanız için güçlü bir ‘Hakkımda’ bölümü yazın. Ne sunduğunuzu, sizi neyin benzersiz ve güvenilir kıldığını, sizi diğerlerinden ayırmaya yardımcı olabileceğini düşündüğünüz her şeyi açıklayın.
- İşletme logonuz ve genel marka bilinci oluşturma ile tutarlı bir mağaza simgesi kullanın.
- Kullanıcıların ürünlerinizi bulmak için yazabilecekleri anahtar kelimeleri arayın. Arama hacmi yoğun olan anahtar kelimeler kullanarak oluşturacağınız ürün isimleri ve ürün açıklamaları mağazanızı daha fazla kullanıcının ziyaret etmesini sağlayacaktır.
- Eğer birden fazla kişinin rol aldığı bir işletmeniz varsa, tüm ekip üyelerini ‘mağaza üyeleri’ bölümünde tanıtın.
3. Adım: Etsy satış hesabı için ‘hakkımda’ sayfası nasıl yazılır?
Etsy satış hesabı oluşturduğunuzda, kim olduğunuzu ve sizi neyin özel kıldığını alıcılara açıklamanız için 5000 karakter girebileceğiniz bir hakkımda sayfası yer alır. Bu sayfayı doldururken başarılarınızı, deneyiminizi, bilginizi ve insanların ürününüzü neden satın almaları gerektiğini etkileyici bir şekilde anlatıp Etsy de satış arttırma şansı elde edebilirsiniz. Etsy’de hakkımda sayfası oluştururken dikkat etmeniz gerekenler şu şekildedir:
- Misafirperver ve cana yakın olun. Potansiyel alıcıların sizden hoşlanmasını ve sizinle yakınlık kurmasını sağlamak için yazarken kullanacağınız dil çok önemlidir.
- İşinizi kurmak istemenize neden olan şey hakkında konuşun. Hikaye anlatımı alıcıları empati yapmaya yöneltebilir ve her zaman bir artıdır.
- Ürün materyallerini geliştirmek ya da tedarik etmek için birlikte çalıştığınız ekip arkadaşlarınızı tanıtın.
- Kısa, özlü paragraflar ve basit cümle yapıları kullanın.
- Sosyal medya bilgilerinizi paylaşın.
- Sizden veya ürünlerinizden bahseden herhangi bir üçüncü taraf medyaya bağlantılar verin, öne çıkan güzel yorumlardan bir carousel yaparak sayfanıza ekleyin.
4. Adım: Etsy mağaza tercihleri nasıl ayarlanır?
Etsy satış mağazanızı açarken yapacağınız tercihler, Etsy’ye ürünlerinizi nasıl satmayı seçtiğinizle ilgili temel ama önemli bilgiler verecektir. Örneğin;
Seçeceğiniz alışveriş dili, profilinizde ve listelemelerinizde kullanacağınız varsayılan dil olur. Seçtiğiniz dili daha sonra değiştiremezsiniz ancak mağazanızı resmi olarak açtıktan sonra diğer dilleri de seçerek çeviriler ekleyebilirsiniz.
Etsy de satış yapmak sizin için tam zamanlı bir iş ya da hobi olarak yaptığınız bir iş olabilir. Yapacağınız bu seçimin mağaza kurulumunuzda bir etkisi olmayacak olsa da Etsy istatistiklerini hesaplamak adına çalışma profilinizi öğrenmek ister.
İşletmenizin konum bilgilerini, menşei ülkeyi eklemeniz Etsy satışlarında meydana gelebilecek konuma dayalı kısıtlamalar gibi nedenlerden dolayı önemlidir.
Tercih edeceğiniz para birimi, satışlarınızdan elde edeceğiniz gelirin para birimini belirler. Etsy Türkiye satış işlemleri genelde ihracat hedeflediği için Etsy yurtdışı satış yapmayı planlayan işletmeler hedef ülkelerinin para birimini seçer. Alıcılar açısından kendi para biriminde alışveriş yapmak daha zahmetsiz ve güvenlidir.
5. Adım: Mağaza ismi seçerken nelere dikkat edilmeli?
Mağaza isminiz markanızı temsil edecek en önemli unsurlardan biridir. Seçeceğiniz akılda kalan ve alakalı mağaza ismi ile kullanıcılara kim olduğunuzu ilk bakışta açıklayabilir, mağazanızın özel görünmesini sağlayarak rakipler arasından sıyrılabilirsiniz.
Maksimum 20 karakter ile oluşturulabilen mağaza isminizi daha sonra değiştirebilirsiniz ancak bu durum marka bilinirliğini olumsuz yönde etkileyebilir.
Marka isminizi belirlerken öncelikle seçtiğiniz ismin bir başkası tarafından kullanılmadığına emin olmalısınız. Ayrıca kolay telaffuz edilebilir olması ve kartvizitinizde şık görünebilecek bir isim olması alıcıda yaratacağınız ilk izlenim için önemli.
Uluslararası satışı hedeflediğiniz için seçtiğiniz ismin diğer dillerde kötü bir anlama gelmemesine dikkat etmelisiniz.
Etsy de satış artırma için etkili olabilecek marka isminizi oluştururken kelime oyunlarından faydalanabilir, müşterilerin seveceği mizah anlayışı ile ilgi çekebilirsiniz.
İlginizi çekebilir: Marka İsmi Bulma
6. Adım: Etsy satışlarında nasıl bir mağaza politikası oluşturulmalı?
Etsy, mağaza sahiplerinin kendi mağaza politikalarını belirlemelerine olanak tanır. Bu politikalar, mağazanızın çalışma şeklini, ödeme koşullarını, gönderim ve iade politikalarını, özel siparişler ve özelleştirmeler hakkındaki kurallarını ve diğer ilgili bilgileri belirtir. Mağaza politikaları, mağazanızın işleyişini ve müşterilere ne bekleyebileceklerini açıklamak için önemlidir.
Kendi mağaza politikanızı belirlemek büyük bir avantajdır ancak bunu basit tutmayı unutmamak önemlidir. Aksi takdirde, ürünlerinizi satın alma ihtimali yüksek olan alıcılar bile son anda alışverişten vazgeçebilir.
Mağaza politikalarına örnek olarak ücretsiz iade ya da kişiye özel ürünlerde iade kabul etmeme verilebilir. Her iki politika da yapılacak olan işe göre diğerinden daha avantajlı konuma gelebilir.
Belirleyeceğiniz politikalar basit ve anlaşılır olmalıdır. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, Etsy’nin farklı seçenekleri uygun gördüğünüz şekilde ayarlamanıza olanak tanıyan temel bir mağaza politikası şablonu vardır.
7. Adım: Ürün listelemeleri Etsy satış mağazasına nasıl eklenir?
Etsy de satış yapmak için mağazanızı açar açmaz ürünlerinizi ekleyip satmaya başlayabilirsiniz. El yapımı ürünler, vintage ürünler ve zanaat malzemeleri gibi sattığınız her ürün için yeni bir liste kaydı oluşturmalısınız. Bunun için ‘Mağaza Yöneticisi’ bölümüne giderek ‘İlan Ekle’ butonuyla ürün listelemelerinize başlayabilirsiniz.
Etsy de satış artırma konusunda muhtemelen en önemli faktör ürün görselleridir.
Etsy satış teknikleri açısından, her bir ürün için farklı açılardan çekilmiş yüksek kaliteli görseller ve ürün videoları eklenmesi alıcıların dikkatini çekip talep etmesini sağlar ve sizi pazardaki diğer rakiplerinizin önüne geçirir.
Mağazanızda ürün listelemesi yaparken doldurmanız gereken bilgiler şu şekildedir:
- Ürün ismi
- Ürünü kimin ne zaman yaptığına dair bilgiler
- Ürün kategorisi
- Listeleme türü
- Fiziksel ya da dijital ürün grubuna ait olduğu bilgisi
- Benzersiz satış stratejilerinizi içeren bir ürün açıklaması
Etsy listenizi optimize ederken arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejilerini uygulayın. Etsy listelemenize anahtar kelimeler ekleyerek potansiyel müşterilerle ulaşma şansınızı artırabilirsiniz.
Ürün bilgilerinizi girmeye devam ederken, envanter ve fiyatlandırma bölümünden ürününüzün fiyatını belirlemelisiniz. Birinin ürün için ödeyeceği tutarı, elinizde kaç adet olduğunun bilgisini girin. Bu noktada, farklı boyutta veya renkte öğeleri ürün varyasyonları olarak ekleyebilirsiniz.
Son olarak, müşterilerin ürününüzü Etsy mağazanızdan satın alırken bilmeleri gereken nakliye bilgilerini yazın. Ürünü nereden göndereceğinizi ve ortalama işlem sürenizi, yani bir sipariş onayı geldiğinde ürünü seçip paketlemenizin ve göndermenizin ne kadar süreceğini belirtin.
Yeni bir satıcı olarak, Etsy satış mağazanızı açarken en az 10 listeleme yüklemeniz önerilir. Yayınlamadan önce tüm listeleri önizlediğinizden emin olun. Müşterilerin ürünlerinizi ilk kez görüntülediklerinde mükemmel olmayan bir listeleme görmelerini istemezsiniz.
Uluslararası müşterilere ürün gönderiyorsanız gümrük için bir tarife numarası ekleyin.
Yeni bir satıcı olarak, Etsy satış mağazanızı açarken en az 10 listeleme yüklemeniz önerilir. Yayınlamadan önce tüm listeleri önizlediğinizden emin olun. Müşterilerin ürünlerinizi ilk kez görüntülediklerinde mükemmel olmayan bir listeleme görmelerini istemezsiniz.
8. Adım: Ürününüzü ilgili kategorilere eklemek neden önemli?
Etsy’nin arama motoru, ürünleri belirli bir kategoriye göre sıralar. Bu, alıcıların aradıkları ürünleri bulmalarını kolaylaştırır. Ürünlerinizi doğru kategoriye yerleştirerek, onları arayan alıcılar tarafından daha kolay bulunabilir hale gelirsiniz.
Alıcılar, belirli bir kategoriye bakarken belirli türde ürünler beklerler. Eğer ürününüz yanlış kategorideyse, alıcılar onu beklenmedik bulabilir ve satın almayabilirler. Ayrıca doğru kategori, ürünlerinizin hangi ürünlerle rekabet ettiğini belirler. Yanlış kategoriye yerleştirilen bir ürün, yanlış ürünlerle rekabet etmenize neden olur.
Etsy’de her kategori için pek çok farklı alt kategori olduğunu göreceksiniz. Markanıza, ürünlerinize en uygun olanı görmek ve her birini incelemek için zaman ayırın.
Etsy, satıcılarına hangi kategorilerin popüler olduğunu ve hangi ürünlerin iyi satıldığını gösteren istatistikler sağlar. Ürünlerinizi doğru kategorilere yerleştirerek, bu istatistikleri ve trendleri takip edebilir ve stratejilerinizi buna göre ayarlayabilirsiniz.
Bunu yapmanın kolay bir yolu, ürünlerinizin uyabileceğini düşündüğünüz farklı olası kategoriler için arama sonuçlarını kontrol etmek ve ardından sizinkine en çok benzeyen sonuçların hangi aramalarda olduğunu değerlendirmektir.
9. Adım: Ürün etiketleri Etsy satış teknikleri için neden önemlidir?
Etsy’de ürün etiketleri (tags), arama motoru optimizasyonu (SEO) ve ürününüzün görünürlüğünü artırma stratejilerinde önemli bir rol oynar. Etsy alıcıları genellikle belirli anahtar kelimelerle arama yaparlar.
Ürün etiketleriniz alıcıların aradığı anahtar kelimeleri içerdiğinde, ürününüzün arama sonuçlarında daha yüksek sırada yer almasına yardımcı olacaktır.
Ürününüze özel olarak ekleyeceğiniz etiketler doğrudan hedef kitlenize hitap edecek şekilde belirlenebilir. Ayrıca etiketler ürününüzün benzer ürünlerle bağlantı kurmasına yardımcı olabilir.
Etsy, alıcıların ilgisini çekebilecek benzer ürünleri önerir ve etiketler bu önerilerin belirlenmesinde rol oynar.
Trend haline gelen etiketleri ürününüze eklemek Etsy satış oranlarınızı artıracaktır.
Etiketlerin etkili olabilmesi için özenli bir şekilde seçilmesi ve kullanılması gerekir. Ürününüzle alakasız etiketler kullanmak, alıcıların güvenini sarsabilir ve platformun kullanım kurallarına aykırı olabilir. En iyi etiketler genellikle ürününüzü, hedef kitlenizi ve popüler arama terimlerini yansıtır.
Her ürün listesi için 13 adet etiket hakkı bulunur. Bu etiketleri seçerken tek bir anahtar kelime yerine, kelime öbeklerinden oluşan long tail anahtar kelimeler kullanmak sizi SEO açısından öne geçirecektir.
10. Adım: Etsy de satış yapmak için en etkili ürün açıklaması nasıl yazılır?
Ürün açıklamaları kullanıcıların ürünü neden satın alması gerektiğini açıklar ve ürünün durumu, yaşı, fiziksel tanımı, kullanım şekilleri, ölçüleri, içerikleri ve (ilgiliyse) üretim süreci ayrıntılı olarak yazılmalıdır.
Etsy den satış yapmak için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri olan ürün açıklamaları satış oranlarını en az ürün görselleri kadar etkileyebilir.
Etsy de satış yapmak istediğiniz ürün için açıklama oluştururken dikkat etmeniz gereken başlıca konular aşağıdaki gibidir:
- Alıcıların ürünün ne olduğunu ve ne işe yaradığını tam olarak anlamalarını sağlamak önemlidir. Ürünün boyutları, renkleri, malzemeleri, kullanım talimatları gibi ayrıntıları anlaşılır bir şekilde yazmalısınız.
- Ürünün hikayesini anlatmak, alıcının ürüne duygusal bir bağ kurmasını sağlar. Ürünün nasıl ve neden yapıldığını, neyi temsil ettiğini ve benzersiz kılan tüm özelliklerini hikayeleştirerek anlatabilirsiniz.
- Açıklamalarınızda arama hacmi yüksek olan long tail anahtar kelimeler kullanmanız SEO açısından sizi üst sıralara taşıyacaktır. Bu durum, Etsy’nin ürününüzü doğru alıcılara ulaştırmasına yardımcı olur.
- Yazacağınız açıklamalarda alıcıların aklına gelebilecek soruları önceden yanıtlayın. Örneğin; Ürünün bakımı nasıl yapılır? Hangi ödeme seçenekleri mevcuttur? Ne kadar sürede kargoya verilir?
- İşletmenizin profesyonelliğine ve marka değerinize zarar verebilecek yazım hatalarından kaçının. Açıklamalarınızı hem profesyonel hem de cana yakın bir dille yazın.
- Alıcıları satın almaya teşvik edecek harekete geçirici cümleler kullanın. Örneğin sınırlı sayıda stok olduğunu yazmak alıcı için acele etme isteği oluşturacaktır.
- İade ve değişim politikalarınızı açıkça belirtin. Bu, alıcıların güvenini kazanmaya yardımcı olur.
- Satışını yaptığınız ürünler ‘vintage’ grubunda ise açıklamaya ürünün yaşını yazarak alıcıları bilgilendirmelisiniz.
- Ürünü oluşturmanın ve sipariş tarihinden itibaren göndermenin ne kadar süreceği hakkında bilgi ekleyin. Açıklamaya yazdığınız süreden daha geç ürün teslimi yapmamaya özen gösterin. Etsy de satış yapanlar için güvenilirlik oldukça önemlidir.
11. Adım: Etsy de satış yaparken nasıl ödeme alınır?
Baymord Enstitüsü’ne göre, çevrimiçi alışveriş yapanların %6’sı son çeyrekte yeterli ödeme seçeneği olmadığı için alışveriş sepetlerini terk ediyor.
Çevrimiçi alışveriş bir norm haline gelmesine rağmen, web siteniz ne kadar güvenli olursa olsun, kredi kartı bilgilerini çevrimiçi olarak paylaşmaktan çekinecek potansiyel müşterilerin hala olduğunu dikkate almak önemlidir. Bu kaçırılan fırsat, mağazanız için mevcut ödeme seçeneklerini en üst düzeye çıkararak kolayca önlenebilir.
Etsy Payments, hem siz hem de alıcılarınız için faturalandırmayı halletmenin en basit yoludur. Müşteriler kaydolduklarında çeşitli ödeme seçenekleri arasından seçim yapabilir ve yerel para birimlerinde ödeme yapabilirler.
Bu, size birden çok ticari hizmet hesabı açmak zorunda kalmadan çok çeşitli ödeme seçenekleri sunma olanağı sağlar.
Etsy satış işlemlerinde sunulan ödeme alma seçenekleri:
- Kredi kartları
- Banka/banka kartları
- Etsy Hediye Kartları ve Etsy Kredileri
- Paypal
- Apple Pay
- Google Pay
Etsy satışlarınızda ödeme alma ayarlarını yapmak için bireysel satıcı mı yoksa anonim şirket mi olduğunuzu seçmeniz gerekir. Ardından, adınız ve adresiniz dahil olmak üzere kişisel bilgilerinizi girin.
Son olarak, Etsy gelirinizi almak istediğiniz banka hesabının ayrıntılarını girin ve artık yapacağınız satışların ödemelerini belirlediğiniz hesabınıza alabileceksiniz.
Ürünlerinizin satışından elde edeceğiniz gelir direkt olarak karlılığınızı oluşturmuyor ne yazık ki. Etsy hesabını ücretsiz olarak açabiliyor olsanız da Etsy satış komisyonu mantığında karşınıza gelecek olan bazı faturalar vardır. Etsy platformuna yapmanız gereken ödemeleri yazımızın devamında inceleyebilirsiniz.
2024 yılında Etsy’de En Çok Satılan 15 Ürün Nedir?
Etsy üzerinden alışveriş yapmak isteyen ve istatistiklere göre günden güne artış gösteren 96 milyondan fazla alıcı, 50’den fazla kategori içinden ürün satın alır.
Alışverişlerin içeriği bireysel ihtiyaçlarına göre şekillenebilse de e-ticaret platformları üzerinden yapılan en çok satın alımlar trendlere göre şekillenir. Trendlerden faydalanıp yüksek miktarlarda satış yapmak isteyen satıcılar güncel verileri takip ederek ürün portföyünü geliştirir.
Etsy satış yapma kararı alıp mağaza açmak isteyenler ise listeleyecekleri ilk ürünü trendleri gözlemleyerek seçerse başarılı olma ihtimali daha yüksektir. Siz de Etsy de satış yapmak istiyorsanız, 2024 yılında Etsy’de en çok satılan 15 ürün ve ürünlerin istatistiklerini yazımızda inceleyerek en karlı olacak ürünü seçebilirsiniz.
2024 yılında Etsy’de en çok satılan 15 ürün:
- Boncuk
- Rozetler
- Kolye Uçları
- Çıkartmalar
- Kitap
- Resim
- Kupa
- Charm
- Sallanan Küpeler
- Dekoratif Dış Mekan Çıkartmaları
- Elbiseler
- Duvar dekoru
- Baskılar
- Tişörtler
- Hediyelik eşyalar
Etsy Satış Maliyetleri Nelerdir?
Etsy de satış yapmak için hesap oluşturmak ücretsizdir ancak yapacağınız satışlar için çeşitli ödemeler yapmanız gerekir. Etsy satış yapanların yorumları da bu platform üzerinden yaptıkları satışların en büyük dezavantajının listeleme ücretleri, satış ve vergi ücretleri ve işlem ücretleri gibi faturalarla karşılaşmak olması.
Genel olarak bakıldığında, Etsy faturaları ürün gelirinin üçte birine yakın oluyor. Bu durumda Etsy gibi platformlar aracılığı ile marka bilinirliğinizi oluşturup kendi e-ticaret web sitenizden sanal pos ile ödeme gibi yöntemlerle kesinti yaşamadan satış yapmanız mümkün.
Etsy de satış yapmak için hangi ödemeleri yapmanız gerekir?
- Listeleme ücretleri
- İşlem ücretleri
- Ödeme işlem ücreti
- Para birimi dönüştürme ücreti
- Reklam ücreti
Haydi Etsy satışlarınızda karşılaşabileceğiniz faturalardan bazılarını daha yakından inceleyelim!
Listeleme Ücretleri
Listeleme ücretleri, ilk karşılaşacağınız Etsy satış ücretlerinden biridir. İlanın satışla sonuçlanıp sonuçlanmadığına bakılmaksızın, satıcılar mağazaya ekleyecekleri her ürünü Etsy’de listelemek için en az 0,20 ABD doları ödemek zorundadır. Bu tutar ilk bakışta küçük gibi görünse de binlerce ürün listelemesi yapacak bir işletme için giderleri oldukça artırabilir.
Aynı üründen birden çok adet listelerseniz, ilk listeleme ücreti 0.20 ABD Doları olur ve her ürün satıldıktan sonra liste kaydı otomatik olarak 0.20 ABD Doları üzerinden yenilenir.
Varsayılan olarak, listelemeler Etsy platformunda dört ay boyunca gösterilir. Listeleme bilgilerinde otomatik yenileme açıksa, dört ay dolduğunda tekrar 0.20 ABD Doları ile faturalandırılırsınız.
İşlem Ücretleri
Etsy aracılığıyla bir ürün sattığınızda, bu platformu kullanmak karşılığında Etsy’ye %6.5 işlem ücreti ödemeniz gerekmektedir.
Ödemeniz gereken tutar her liste kaydınızın kargo ücreti, nakliye ve hediye paketi fiyatlarıyla bağlantılı olarak değişebilir. Etsy satış komisyonu için belirlediği tutarı ürün fiyatından kesinti yapar.
Bunun yanında Birleşik Krallık, Fransa, İtalya, İspanya ve Türkiye’deki satıcıların da her liste kaydı için (%0,25 ila %1,1 arasında değişen) yasal bir işletme ücreti ödemesi gerekir. Toplam gelir üzerinden, yani müşteriden aldığınız ürün fiyatı ve nakliye ücretleri üzerinden ücretlendirilir.
Ülkelere göre ödenmesi gereken işletme ücretleri:
- Birleşik Krallık: %0,25
- Fransa: %0,4
- İtalya: %0.25
- İspanya: %0,4
- Türkiye: %1.1
Ödeme İşlem Ücreti
Satışın ödemesi Etsy Payments aracılığıyla gerçekleşirse, bu ödeme üzerinden bir işlem ücreti alınır. Bu ücret, satış fiyatına ve kargo ve hediye paketi ücretlerine uygulanır. Ücret, satıcının yerine göre değişir. ABD’deki satıcılar için bu ücret, işlem başına 0.25 ABD Doları artı toplam işlem tutarının %3’ü olarak belirlenmiştir. Ödeme işlem ücreti Etsy Türkiye satış işlemlerinde 3 TL artı %6.5’tir.
Para Birimi Dönüştürme Ücreti
Etsy, tüm işlerini ABD Doları cinsinden yapar. Diğer para birimlerinde ürün satabilirsiniz, ancak Etsy’de satışla ilgili tüm masraflar USD cinsinden faturalandırılacaktır. Etsy transferden önce paranızı banka hesabınızın para birimine çevirecektir, fakat bu para birimi dönüştürme işleminin her zaman piyasa değerinde olmayacağını unutmayın.
USD dışında bir para birimi kullanarak iş yaptığınızda Etsy ayrıca %2,5 para birimi dönüştürme ücreti alabilir. Bu sebeple Etsy satış işlemlerinizde ürün fiyatlarınızı USD cinsinden ayarlamanız ve döviz hesabı açarak Etsy’ye kaydetmeniz ürün fiyatlarınızdan daha fazla kesinti yapılmamasını sağlayacaktır.
Reklam Ücreti
Etsy mağazanızı mükemmel bir şekilde optimize etmiş olsanız da reklam vererek ürün satışlarınızı daha fazla artırmak isteyebilirsiniz. Etsy belirli bir ücret karşılığında satıcılara platform üzerinden reklam verme olanağı tanır.
İşletme sahipleri reklam hesaplarını kendileri yönetmek zorunda kalmadan, ürünlerinin Etsy’nin Facebook’unda ve Google reklamlarında görünmesini sağlayabilir.
Etsy satış mağazanız geçen yıl içinde 10.000 ABD Dolarından daha az kazandıysa, reklam bedeli olarak sipariş toplamının %15’i ödeme olarak alınacaktır. Eğer 10.000 dolardan fazla satış yaptıysanız reklam ücretiniz %12’ye düşecektir. Her iki durumda da Etsy, reklam ücretinizin ürün başına asla 100 ABD Dolarını geçmeyeceğini taahhüt eder.
E-Ticaret Sitesi Oluşturmak Etsy’de Satış Yapmak İçin Gerekli Mi?
Etsy platformu üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sitenizin olması zorunlu değildir. Ancak kendi e-ticaret sitenizi kurmak her zaman sizi bir adım öne taşıyacaktır. Etsy satış mağazanızdan potansiyel müşterileri kendi web sitenize yönlendirmek isteyebilirsiniz ancak Etsy kullanıcı politikaları bunu kendi çıkarları ile çatışmaması için sınırlandırıyor.
Direkt müşteri yönlendirecek şekilde Etsy mağazanızda kendi web sitenizi paylaşamıyor olsanız da, hakkımda sayfanızda web sitesi ve sosyal medya bilgilerinizi verebilirsiniz. Bu sayede marka bilinirliğiniz artacaktır.
Etsy avantajlı bir satış platformudur ancak kendi e-ticaret siteniz üzerinden satış yaptığınızda:
- Müşterileriniz sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinebilir.
- Sitenizi profesyonel bir şekilde tasarladığınız takdirde saygınlığınız artabilir.
- Kendi e-ticaret sitenizde daha fazla kontrol sahibi olursunuz; istediğiniz şekilde promosyonlar oluşturabilir, alıcıları harekete geçiren sınırlı süre indirimleri yayınlayabilirsiniz.
- E-ticaret sitenizin blog bölümünde yapacağınız düzenli paylaşımlar ile dikkat çekebilir ve müşteri sadakati sağlayabilirsiniz.
- Kendi sitenizde ürün listeleme komisyonu vermeden satış yaparsınız.
- Sanal Pos kullanarak hızlı ve güvenilir ödeme alabilir, ödeme işlemi komisyonu vermediğiniz için satışlardan elde ettiğiniz gelirden kesinti yaşamazsınız.
Etsy üzerinden işinizi geliştirip marka bilinirliğinizi oluştururken e-ticaret sitenizden de satış yapmaya devam etmek sizin için en kazançlı strateji olacaktır.
İlginizi çekebilir: E-ticaret fikirleri
E-Ticaret Siteniz İçin En Hızlı ve Güvenli Ödeme Yöntemi VEPARA
Vepara Sanal Pos hizmetleri ile e-ticaret sitenizden alışveriş yapan müşterilerinize güvenli ödeme seçenekleri sunabilirsiniz. Bu yöntemle aldığınız ödemelerde hem sizin hem de alıcıların ödeme bilgileri korunmuş olur.
Link ile ödeme seçeneği gibi sanal pos ile ödeme işlemlerinin kullanımı çok basit olduğu için müşterilere alışverişte zaman kazandırır. Ödeme işlemi ne kadar kısa sürerse müşterilerin satın almaktan vazgeçme riski o kadar düşecektir.
Web sitenize kolayca entegre edebileceğiniz Vepara Sanal Pos hizmetleri ile dünya çapında satışlar yapabilirsiniz.
Etsy’de Ne Satılabilir?
Etsy de muazzam çeşitlilikte bir ürün yelpazesi bulunur. Etsy’nin kendi verilerine göre en yaygın üç ürün türü el yapımı ürünler, eski ürünler ve zanaat malzemeleridir. Bunun yanında dijital ürün grubu da popüler kategorilerdendir.
- El yapımı ürünler: Orijinal sanat eserleri, takılar, ev dekorasyonu, giysi ve diğer kişiye özel ürünler bu kategoride satılabilir. Bir ürünün el yapımı olarak kabul edilmesi için, ürünü satıcının kendisinin veya bir yardımcısının üretmiş olması gerekmektedir.
- Vintage Ürünler: 20 yıl veya daha eski olan eşyalar vintage olarak değerlendirilebilir. 70’lerin – 80’lerin kıyafetleri, retro lambalar, antika mobilyalar, antika yüzükler, vintage broşlar, eski moda kolyeler bu kategoride satışa çıkarılabilir.
- Zanaat Malzemeleri: El yapımı ürünler yapmak için kullanılan hammadde veya araçlar zanaat malzemeleridir. Bu kategoride; boncuklar, düğmeler, kumaş, iplik, aletler ve hatta dijital desenler veya kalıplar gibi malzemeler satılabilir.
- Dijital Ürünler: İndirilebilir sanat eserleri, desenler, yazılım, müzik ve diğer dijital ürünler de Etsy üzerinden satılabilir. Yazdırılabilir posterler, dijital grafikler, web tasarım şablonları, dijital desenler ve kalıplar, kendi yazdığınız e-kitaplar, sesli kitaplar, çevrimiçi kurslar Etsy’de satılabilecek bazı dijital ürünlerdir.
Etsy’de satılacak öğeler vintage veya zanaat ürünü değilse, satıcı tarafından yapılmalı ve ürünün ‘Hakkımda’ bölümünde üretime dahil olan tüm kişiler listelenmelidir.
Her satıcının, kendi ürünlerinin Etsy’nin satış politikalarına uygun olduğundan emin olması gerekmektedir. Ayrıca yasal ve düzenleyici gerekliliklere de uymak zorundadırlar. Örneğin, belirli ürünlerin satışı belirli yerlerde yasaklanmış olabilir veya özel lisanslar gerektirebilir.
En çok satılan ürünlerin özelliklerini ve istatistiklerini detaylı olarak öğrenmek için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz!
1. Boncuk
El yapımı ürünler kategorisinde 8 milyondan fazla aranarak en çok satılan ürünlerden biri boncuklar olmuştur. Etsy’de boncuklar genellikle ‘Zanaat Malzemeleri ve Araçlar’ kategorisi altında yer alır. Daha spesifik olarak, genellikle zanaat malzemeleri altındaki ‘Takı ve Güzellik’ alt kategorisinde listelenirler.
Boncuklar, çeşitli boyutlarda ve şekillerde olabilir ve çeşitli malzemelerden yapılmış olabilir. Genellikle takı yapımı, el işi projeler ve çeşitli diğer DIY projelerinde kullanılır.
2. Rozetler
Etsy’de rozetler (pins) genellikle ‘Aksesuarlar’ kategorisi altında yer alır. Daha spesifik olarak, genellikle ‘Aksesuarlar’ içindeki ‘Rozetler ve Yama’ alt kategorisinde listelenirler. Özellikle giysilere, çantalara veya diğer eşyalara takılan rozetler için geçerlidir. Etsy’de 2,2 milyondan fazla pin listesi bulunmakta. Rozetin türüne ve amacına bağlı olarak, dekoratif broş tarzı rozetler ‘Takılar’ kategorisinde yer alabilir.
Kendi rozetlerinizi yapmak için rozet arkaları veya bileşenler satmayı planlıyorsanız ‘Zanaat Malzemeleri ve Araçlar’ kategorisinde listeleme yapabilirsiniz.
3. Kolye Uçları
Etsy’de kolye uçları (pendants) genellikle ‘Takı’ kategorisi altında yer alır. Daha spesifik olarak, ‘Kolyeler’ alt kategorisi içindeki ‘Kolye Uçları’ bölümünde bulunabilirler.
Kolye uçları çeşitli stiller, malzemeler ve tasarımlarda olabilir. Genellikle el yapımı takılarda kullanılır. Bazı satıcılar kolye uçlarının takı yapımında bileşen olarak kullanılmasını amaçlıyorsa, onları ‘Zanaat Malzemeleri ve Araçlar’ kategorisi altında da listeler.
Etsy’de kolye uçları için 5 milyondan fazla listeleme bulunuyor. Kolye uçları tek satılabilir ya da zinciri ile birlikte listelenebilir.
4. Çıkartmalar
Etsy’de çıkartmalar genellikle ‘Kağıt & Parti Malzemeleri’ kategorisi altında yer alır. Daha spesifik olarak Kağıt & Parti Malzemeleri kategorisindeki çıkartmalar, Etiketler alt kategorisinde listelenirler.
Çıkartmalar; scrapbooking (hatıra defteri oluşturma), dekorasyon, eşyaları kişiselleştirme veya parti hediyelikleri gibi çeşitli amaçlar için kullanılabilir. Amaçlanan kullanıma bağlı olarak, bazı çıkartmalar ayrıca ‘Zanaat Malzemeleri & Araçlar’ veya ‘Sanat & Koleksiyonlar’ kategorileri altında da listelenebilir.
Rozetler gibi çıkartmalar da Etsy’deki sanatçılar için 2024 yılında harika bir gelir kaynağı olmakta. Piyasada 3,7 milyonun üzerinde çıkartma listelemesi var ve %82 gibi muhteşem bir tıklama oranına sahipler. Tasarımı satıcının kendisi tarafından belirlenmeyen çıkartma listelemeleri genellikle müşteriye özel olarak tasarlanır ve müşterilerin istediği her şeyi içerir.
5. Kitaplar
Kitaplar Etsy’de 2,5 milyondan fazla listelemeyle oldukça popülerdir. %81’lik bir tıklama oranına sahiptir ve oldukça iyi satışı olan bir üründür. Etsy’deki pek çok şeyde olduğu gibi, platformdaki tüm kitapların satın alınması ve okunması amaçlanmamıştır. Ancak bazıları, kitap raflarının daha kalabalık görünmesini sağlamayı amaçlayan basit bir dekordur. Diğerleri, kitap kurtlarının kitap raflarını renklendirmelerini sağlar.
6. Resimler
3,4 milyondan fazla listelemede yer alan resimler, Etsy’de popüler bir ürün grubudur. Sanat eserleri pahabiçilemez görülüp çok yüksek fiyatlara satışı olabilirken, ne yazık ki Etsy satış platformu geleneksel sanatçıların para kazanması için harika bir yer değil. Etsy’de bir tablonun ortalama fiyatı 14,98 dolar.
7. Kupalar
Etsy’de çoğunluğu kahve kupaları için olan 2,4 milyondan fazla kupa listelemesi var. İlk sayfada listelenen ürün kupa çeşitlerinin çoğu kişiselleştirilmiş kupalar, komik ifadeler ve görseller içeren kupalar olarak görülmekte. Farklılaştırılmış özel kupalar dışında satışa sunulan sıradan kupalar ise çok fazla talep görmüyor. Birçok kupanın ortalama fiyatı, yapımı daha uzun sürecek sanat tablolarından daha yüksek.
8. Charm
Etsy, charmlar için 4 milyondan fazla listelemeye sahiptir. Çoğu charm kendi başına satılır, ancak bazen bileklik charmları, kolye charmları, crocs terlik charmları gibi belirli kullanım durumları için pazarlanır. En iyi charm listelemeleri arasında başka hiçbir renk içermeyen som gümüş, altın ve çelikten charmlar yer alıyor.
9. Sallanan Küpeler
Sallanan küpeler Etsy’de satılan mücevherlerin büyük bir bölümünü oluşturuyor. Kişiye özel olarak da tasarlanabilecek bu ürün grubu çok çeşitli şekillerde satışa sunulabilir. Vintage, bohem gibi belli tarzlarda özelleştirilmiş ürünlere de talep oldukça yüksektir. Sallanan küpeler ürün grubu için listelemelerde en başta çıkanların çoğu değerli taşlardan yapılan küpelerdir.
10. Dekoratif Dış Mekan Çıkartmaları
Yüksek kaliteli, dayanıklı vinilden üretilen dış mekan çıkartmaları; laptopları, su şişelerini, telefon kılıflarını, defterleri, arabaları ve daha fazlasını kişiselleştirmek için mükemmel bir ürün grubudur. Şeffaf arka plana sahip ve su geçirmez vinil çıkartmalar, suya dayanıklı, solmaya karşı dirençlidir. Böylece iç ya da dış mekanlarda rahatça kullanılabilir.
Etsy üzerinde 2 milyondan fazla listelemesi olan dekoratif dış mekan çıkartmaları, ihtiyaçlarınıza uyacak şekilde çeşitli renklerde ve boyutlarda üretilir. Örneğin, bilgisayarınız için küçük ya da arabanız için oldukça büyük boyutlarda olabilir.
11. Elbiseler
Etsy’de elbiseler için 2,3 milyondan fazla listeleme bulunuyor. Elbiseler için en rekabetçi anahtar kelimeler; kadınlar için elbiseler, vintage elbiseler, beyaz elbiseler, gelinlikler, mavi elbiseler, çiçekli elbiseler, bebek elbiseleri, yazlık elbiseler, boho elbiseler ve kadınlar için uzun elbiselerdir.
12. Duvar Dekorları
Duvar dekoru ürün grubunda etkileyici sayıda (12 milyondan fazla) Etsy ürün listelemesi yer almakta. Çoğu Etsy satıcısı, evin yanı sıra ofisin tüm odaları için duvar sanatı satıyor. Bu ürün grubunda en çok satış yapan satıcılar, çeşitli tarzlarda yazdırılabilir duvar dekorları satmaktadır.
13. Baskılar
Baskılar, Etsy’de satmak için çok avantajlı olan ürünlerdendir. Etsy pazarında 11 milyondan fazla listelemesi vardır. ‘Baskı’ terimi tipik olarak bir sanat eserinin fiziksel olarak çoğaltılması anlamına gelse de, birçok Etsy satıcısı baskıları dijital sanat ve dekor indirmeleri olarak sunar. Bunlar genellikle PDF dosyaları olarak listelenir.
Ürün maliyeti ve gönderim ücreti olmayacağı için karlılık oranı çok yüksektir. Bununla birlikte bir Etsy mağazası, doğrudan müşterilere gönderilen yüksek kaliteli fiziksel baskılardan çok daha fazla kazanacaktır. Etsy’de satılan en popüler baskılardan bazıları arasında sanat baskıları, duvar baskıları, dijital baskılar, poster baskıları, mutfak baskıları ve vintage baskılar yer alır.
14. Tişörtler
Etsy üzerinde 5 milyondan fazla listelenen tişört ürün grubu baskılı, özel tasarımlı, kişiselleştirilmiş gibi birçok çeşit altında satışa sunulur. 2024 yılında Etsy satış miktarları en yüksek ürün grupları arasındadır.
15. Hediyelik Eşya
Hediyelik eşyalar, 29 milyondan fazla listeleme ile Etsy’deki en popüler öğedir. Bu, ikinci en popüler öğe olan duvar dekorunun ilan sayısının iki katından fazladır. El yapımı ürünler satmak için harika bir ürün grubudur.
Etsy’deki en popüler ürün grubu olduğu için, bu anahtar kelimede çıkan ilk sonuç sayfasının son derece geniş olması şaşırtıcı değildir. Hemen hemen her listeleme farklı bir nişi hedefler, öyle ki bir model tespit etmek imkansızdır.
Her zaman özel günler ile trendlere girebilecek bir ürün grubudur. Örneğin anneler günü, babalar günü, sevgililer günü için vazgeçilmez bir aramadır.
Etsy’de Satışı Yasak Olan Ürünler Neler?
Etsy satış yapmak için çok fazla çeşitliliğin olduğu bir platform olsa da bazı e-ticaret modelleri ile satış bu platformdan yapılamaz. Örneğin bir satıcının, şirketten şirkete (B2B) iş modeli ile ürünü alıp Etsy üzerinden B2C iş modeli ile müşteriye satması mümkün değildir. Ayrıca satışı Etsy’nin satış politikası tarafından engellenen ürün grupları da vardır. Bu ürün grupları aşağıda listelenmiştir.
- Alkol, uyuşturucu, tütün ve uyuşturucu teçhizatı
- Tıbbi reçeteli ilaçlar
- Belirli hayvansal ürünler
- İnsan kalıntıları
- Tehlikeli maddeler veya silahlar gibi tehlikeli öğeler
- Nefreti, şiddeti teşvik eden, destekleyen veya yücelten öğeler
- Uluslararası düzenlemelere tabi öğeler
- Yasa dışı öğeler veya yasa dışı faaliyeti teşvik edenler
- Uygunsuz içerikler
- Başkasının fikri mülkiyetini ihlal eden öğeler
Etsy Satış Arttırma Teknikleri Nasıl Uygulanır?
Etsy de satış yapamıyorum gibi bir düşünceniz varsa mağazanızı iyi bir şekilde optimize edememiş olabilirsiniz. Bu bölümde satış oranlarınızı artırabilecek bazı tekniklere ve ipuçlarına yer vereceğiz.
- Ürünler için profesyonel fotoğraf çekimi yapın. Etsy’nin müşteri araştırmasına göre, müşterilerin satın alıp almayacaklarına karar vermelerini sağlayan şey ürün fotoğrafları. Ve çoğu durumda, resimlerinizin kalitesi nakliye ücretlerinden, incelemelerden ve hatta ürünün fiyatından daha önemlidir! Elde edilen istatistiklere göre alıcılar için fotoğraf kalitesi satın alma işlemlerini %90 oranında etkiliyor. Ürünleri satın almak isteyen müşterilerin ürün görsellerinden dolayı kararsız kalıp sepeti terk etme oranını düşürmek için cezbedici fotoğraflar ekleyin.
- Göze çarpan bir logo ve banner oluşturun. Müşterileriniz için ilk izlenimi yaratabilecek logo ve sayfanın görsel tasarımının iyi olması marka prestijinizi artırır.
- Mağazanızı SEO açısından optimize edin. Google gibi, Etsy’nin de kendi arama algoritması vardır. Bir alıcı bir ürün aradığında, görevi alakalı olanı sunmaktır. Etsy mağazanızı arama için optimize etmenin ve üst sıralarda yer alma şansınızı artırmanın birkaç yolu:
- Ürün listelerinizde etiketler ve anahtar kelimeler kullanın.
- Bir ürünü listelerken açıklamaya ana özelliklerini yazın, müşterinin merak edebileceği her sorunun cevabını eklemeye çalışın.
- Düzenli olarak yeni içerik ekleyerek mağazanızı güncel tutun.
- İyi bir müşteri deneyimi sağlayın.
- Alıcıları yorum bırakmaya teşvik edin.
- “Hakkımda” sayfanızın tamamlandığından emin olun.
- Benzersiz bir ‘Hakkımda’ sayfası oluşturun. Her mağaza sahibinin anlatacak bir hikayesi vardır. Bu hikayeyi paylaşmak ve sizi benzersiz kılan şeyin altını çizmek, kalabalık bir e-ticaret pazarında öne çıkmanın anahtarıdır. Hikayenizi anlatarak müşterilerinizle bir bağlantı kurabilecek ve müşterilerinizin işletmeniz hakkında biraz daha fazla bilgi edinmelerini sağlayabileceksiniz. Hakkımda sayfasını oluştururken:
- Başlangıç hikayenizi paylaşın.
- Sizi özel yapan şeyleri vurgulayın.
- Seyircinizi perde arkasına götürün. Bir dükkan sahibinin hayatındaki bir günün nasıl geçtiğini yüksek kaliteli fotoğraf ve videolarla gösterin.
- Markanın arkasındaki yüzü gösterin. İnsanlar tanıdıkları, sevdikleri ve güvendikleri insanlardan satın alırlar. Bu yüzden alıcılarınıza kim olduğunuzu göstermeyi unutmayın!
- Sosyal medya kanallarınıza bağlantılar ekleyin. Müşterilerinize, mağazanızın dışında sizi nerede bulabileceklerini ve sizinle etkileşim kurabileceklerini bildirin.
- Hediye rehberi koleksiyonları oluşturun. Hediye rehberi koleksiyonları belirli ürünleri sergilemeye, alıcılarınıza ilham vermeye, doğum günleri, düğünler veya baby shower partileri gibi tatiller ve dönüm noktaları için akıllarda kalmaya yardımcı olurlar.
Mağazanızdaki ürün listelerini düzenlemek için Etsy’deki bölümleri kullanarak bir hediye rehberi koleksiyonu oluşturabilirsiniz. Bölümler, mağazanızın sol kenar çubuğunda bağlantılar olarak görünür ve bunları, öğe listelerini birçok şekilde gruplandırmak için kullanabilirsiniz.
- Ürünlerinizi stoklu tutmaya çalışın. Etsy satış arttırma ve gelen müşteriyi kaybetmemek için sayfanıza gelen her müşteriye ürün sağlama kapasitesinde olmak önemlidir.
- Alıcılarınıza teşekkür notu gönderin. Ayrıca müşterilerinize soruları olması durumunda iletişim bilgilerinizi bırakabilir, bir sonraki siparişi için indirim kodu verebilir ya da geri bildirim talep edebilirsiniz. Bu sayede bir kez alışveriş yapan kullanıcıları geri getirerek kazancınızı artırabilirsiniz.
- Müşterileri satın aldıkları ürünün fotoğrafını çekmeye teşvik edin. Fotoğraflı ürün değerlendirmeleri mağazanızın güvenilirliğini artıracaktır.
- Mağazanızı sosyal medyada tanıtın. Sosyal medya oyununun anahtarı tutarlılıktır. Takipçileri çekmek, elde tutmak ve daha da iyisi onları alıcıya dönüştürmek için düzenli paylaşımlarla kendinizi göstermeniz gerekir.
Etsy’de Satış Yapmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
Etsy de satış yapmak zaman, enerji, listeleme ücretleri ve ilişkili diğer maliyetler (işletme lisansları, ürün malzemesi, üretim maliyetleri, vergi hazırlığı) şeklinde bazı ön maliyetler gerektirir. Ayrıca, platformu öğrenirken ve zamanla yavaş yavaş ivme kazanırken ilk başta satışlarınız yavaş ilerleyebilir. Her e-ticaret platformu gibi Etsy de satış yapmak konusunda da bazı avantaj ve dezavantajlar vardır.
Etsy Avantajları Nelerdir?
- Etsy, belirli bir ürün pazarına odaklandığı için, el yapımı ve vintage ürünler gibi belirli kategorilerde satış yapmayı düşünen satıcılar için ideal bir platformdur. Bu tür ürünleri arayan alıcıları çeken benzersiz bir niş pazar sağlar.
- Kurulumu hızlı ve kolaydır, sürekli olarak kullanımı kolaydır ve nispeten uygun maliyetlidir.
- Muazzam bir erişime ve güvenen bir kitleyle kendi web sitenizden daha hızlı bir şekilde temasa geçirme potansiyeline sahiptir.
- Etsy, satıcıların ürünlerini dünya çapında bir kitleye sunmalarını sağlar. Bu da satıcılara, yerel bir pazara sınırlı olmadan işinizi büyütme potansiyeli verir.
Etsy Dezavantajları Nelerdir?
- Etsy’de çok fazla satıcı olduğu için rekabet oldukça yoğundur. Çok alışveriş yapan olduğu gibi çok fazla satıcı da vardır. Öne çıkmak ve satışlarınızı artırmak için ürünlerinizi nasıl pazarlayacağınızı ve müşteri hizmetlerinizin nasıl olacağını iyi düşünmelisiniz.
- Orijinal bir ürününüz varsa, bir başkası muhtemelen fark edecek ve kendi versiyonunu oluşturmaya çalışmak için taklitçilik yapacaktır. Ne yazık ki bu iş dünyasında kaçınılmaz bir olumsuzluktur.
- Çoğu zaman belirgin bir müşteri sadakati eksikliği vardır. Çünkü çok fazla seçenek vardır ve kullanıcılar özellikle düşük maliyetli ürünleri denemekten heyecan duyar.
- Etsy, ürün listeleme ve satış yapma ücretleri alır. Bu ücretler, satıcıların kar marjlarını düşürebilir.
- Etsy bir çevrimiçi pazar yeri olduğu için, satıcılar platform üzerinde tam kontrol sahibi olamazlar. Etsy’nin politika ve ücret değişikliklerine uyum sağlamak zorundadırlar.
- Takipçi oluşturmak daha zor olabilir. Bunun nedeni, kullanıcıları blogunuzu kontrol etmeleri için site dışına göndermeniz gerektiği ve markanızı platformda gerçekten yükseltmenin daha zor olmasıdır.
Sonuç olarak, Etsy’nin avantajları ve dezavantajları ne tür bir çevrimiçi deneyim aradığınıza bağlı olarak değişir. İyi bir başlangıç yapmak için, platformun nasıl çalıştığını anlamanız ve Etsy’nin sizin için doğru platform olup olmadığına karar vermeniz gerekmektedir.
Sık Sorulan Sorular
E-ticarete atılmak isteyen bireylerin ya da küçük işletmelerin Etsy pazar büyüklüğünden yararlanarak işlerini büyütüp, kendi e-ticaret sitesinde Etsy komisyon ücreti ödemeden satış yapabilecek duruma gelmeleri en avantajlı ticaret stratejisi olacaktır.
Etsy’de mağaza açmak ve Etsy satış yapmak için adım adım her aşamayı Etsy Satış Yapma Rehberi 2024 yazımızda ayrıntılı olarak anlattık. Bu bölümde de sizlerin merak ettiği bazı soruları cevaplayacağız.
Satıcılar Etsyde en çok ne satıyor?
Etsy de satış yapmak için trendlere giren ürünleri takip etmek ve o yıl en çok aranan ürünlerin ne olduğunu belirlemek önemlidir. Etsy de en çok satılan 5 ürün 2024 yılında şu şekildedir:
- Boncuk
- Rozetler
- Kolye Uçları
- Çıkartmalar
- Kitaplar
Etsy şirket açmak şart mı?
Etsy’de mağaza açmak için resmi bir şirket kurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Bireysel satıcılar da kendi ürünlerini Etsy üzerinde satabilirler. Ancak, yerel yasalara ve düzenlemelere göre, satış yapmanın belirli yasal yükümlülükleri olabilir.
Örneğin, bazı ülkelerde belirli bir satış hacmi aşıldığında veya belirli bir gelir elde edildiğinde bir işletme olarak kayıt olmanız gerekebilir. Ayrıca, kazançlarınızı vergi amaçlı bildirme yükümlülüğünüz olabilir. Bu nedenle, Etsy’de satış yapmaya başlamadan önce yerel yasaları ve düzenlemeleri anladığınızdan ve uyduğunuzdan emin olmanız önemlidir.
Etsy de mağaza açmak ücretli mi?
Etsy’de mağaza açmak basit ve ücretsiz bir işlemdir. Ancak ürününüzü satışa koyabilmeniz için listeleme ücreti, işlem ücreti, ödeme işlem ücreti, reklam ücretleri gibi masraflar karşınıza çıkacaktır.
Etsy ürün başına ne kadar alıyor?
Etsy de satış yapmak için mağazanızda listeleyeceğiniz ürün başına 0.20 USD ücret ödemeniz gerekir. Listelediğiniz ürün 4 ay sonra yeniden listeleme ücreti kesilerek ilanda kalmaya devam edebilir. Bunun yanında Etsy Türkiye satış için %6.5 işlem ücreti, %1.1 işletme ücreti, %6.5 + 3 TL ödeme işlem ücreti, para birimi olarak TL kullanmanız durumunda %2.5 para birimi dönüştürme ücreti ve reklam vermeniz durumunda reklam ücretleri ödemeniz gerekecektir.