İnternetten satış yapmak, işinizi büyütmek ve daha fazla gelir elde etmek için en çok tercih edilen yöntemlerden biri. Evden çalışarak veya mağaza açmadan yalnızca bir internet bağlantısıyla kendi ürünlerinizi satabilmeniz mümkün.

“Online satış yaparken nasıl ödeme alacağım?” diye merak ediyorsanız da hiç endişelenmeyin. Web siteniz olmasa da link ile ödeme alabilir, pazar yerlerinde online mağaza kurabilir ve yurt dışına satış bile yapabilirsiniz.

Peki, internetten satış nasıl yapılır?

Online satış yapmak için gerekli olan her şeyi adım adım anlatacak ve evinizin konforunda bile nasıl e-ticaret yapabileceğinizi birlikte keşfedeceğiz.

İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler” yazımız; e-ticaret vergi muafiyetleri, mağaza açmadan satış yapma ipuçları, online ödeme alma sistemleri ve kullanıcı dostu web sitesi kurma stratejileri ile sizi bekliyor.

Eğer siz de online satış nasıl yapılır merak ediyorsanız, bu yazıyı sonuna kadar okumalısınız.

İnternetten (Online) Satış Nedir?

Bir ürün veya hizmetin internet üzerinden satışının yapılmasına online satış denir. Online satış, satıcıların mağazasını daha çok kişiye ulaştırmalarına ve çevrimiçi alışveriş imkanı sunmalarına yardımcı olur.

Geleneksel ticaret modellerinden farklı olarak bu satış modelinde satıcılar; e-ticaret siteleri, sosyal medya hesapları veya mobil uygulamalar üzerinden müşterilerine ulaşabilirler. Fakat ister bireysel olarak internetten satış yapmak isteyin, isterseniz de işletmeniz olsun yine de ödeme sistemlerini web sitenize entegre etmeden satış yapamazsınız.

Bu nedenle internetten satış yapmak isteyenler öncelikle online tahsilat gerçekleştirebilecekleri online ödeme sistemini belirlemelidir.

İnternetten havale ile ödeme almak müşterileriniz açısından güvensiz, sizin açınızdan da yasal olarak risk barındırmaktadır. Bu nedenle müşterilerinize sunabileceğiniz kadar ödeme seçeneği sunmalı ve ödeme aşamasında müşterilerinizi kaybetmemelisiniz.

İnternetten Satış Yöntemleri

İnternetten satış yapmak için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz:

  • Sosyal medyadan online satış
  • Pazaryerlerinden online satış
  • E-ticaret siteleri ile online satış

Hedef kitlenize ulaşabilmenize yardımcı olan tüm satış siteleri, online satış platformları olarak tanımlanabilir. Bu nedenle de internetten satış yapmak için illa bir web siteniz olmasına gerek yok.

Çünkü bireysel olarak internetten satış yapmak istiyor ve dükkan açmadan instagram alışveriş özelliği ile müşterilerinize ulaşmak istiyor olabilirsiniz.

Eğer daha çok kişiye ulaşmak istiyorsanız sosyal medyadan, web siteniz üzerinden ve pazar yerlerinde online mağaza kurulumu yaparak internetten satış siteleri aracılığıyla satış gerçekleştirebilirsiniz.

Yani tek bir satış kanalı belirlemenize de gerek yok. Hedef kitleniz nerede ise siz de onların olduğu satış platformlarında ürünlerinizi paylaşmalısınız.

10 Adımda İnternetten Satış Yapmak: İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

Bireysel olarak veya dükkan açmadan internetten satış yapmak isteyenler için online satış siteleri büyük potansiyeller taşımaktadır. Üstelik son yıllarda insanların tüketim davranışlarının değişmesi ile birlikte internetten satış fikirleri de çığ gibi büyüyor.

Eğer siz de internetten satış yaparak gelir elde etmek istiyorsanız nereden başlayacağınıza dikkat etmeli ve aceleci davranmamalısınız.

İnternetten satış yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

İnternetten nasıl satış yapılır diyenler için online satış hakkında tüm bilinmeyenleri cevapladık.

1. Satış yapacağınız ürünlere karar verin

İnternetten satış yapmak için ilk adım, hangi ürünleri satacağınızı belirlemektir. İnternetten kolay satılacak ürünler bulmak için araştırmalar yapmalı ve mümkünse daha niş alanlardaki kar fırsatlarını değerlendirebilirsiniz.

Örneğin yurt dışında olup Türkiye’de olmayan ürünler neler diye araştırıp, yurt dışında tutan fikirleri hayata geçirebilirsiniz.

İnternetten satış yapılacak ürünleri bulurken online alışveriş trendlerini ve müşteri taleplerini inceleyerek sektördeki açıkları bulmaya özen göstermelisiniz.

İlginizi çekebilir: İnternetten ne satabilirim?

2. Nereden satış yapacağınızı belirleyin

Ürünlerinizi nerede satacağınızı belirlemek, hedef kitlenize ulaşma yolunda büyük bir öneme sahiptir. Örneğin gençler için eğlence biletleri satan bir işletmeniz olsun. Bunun tanıtımını yapmak için gençlerin daha ağırlıklı olduğu platformları tercih etmelisiniz ki ürününüz, daha ilgili insanlara ulaşabilsin.

Satış yapacağınız ürünleri belirledikten sonra kendinize şu soruyu sorun:

Hedef kitlenize en hızlı ve etkili şekilde hangi platform üzerinden ulaşabilirsiniz?

İşte, hedef kitlenizin var olduğu platformu tespit etmek ve satış kanalınızı belirlemek bu nedenle hayli önemlidir. Doğru ürünü, yanlış platformdan satışa sunmak da online satışlarda sıkça yapılan büyük hatalar arasında yer alır.

Pazar yerinde satış yapma avantajları

  • Platformun mevcut müşteri kitlesinden faydalanabilirsiniz.
  • Site kurulumu ve altyapı maliyetlerinden kaçınırsınız.
  • Platformun sağladığı güvenli ödeme sistemleri ve müşteri hizmetlerinden yararlanırsınız.

Web sitenizden satış yapma avantajları

  • Ürün sayfalarından fiyatlandırmaya kadar her şeyi siz belirlersiniz.
  • Tüm müşteri verilerine erişebilir ve bu verileri pazarlama stratejilerinde kullanabilirsiniz.
  • Markanızı doğrudan tanıtarak müşteri sadakati oluşturabilirsiniz.
  • Herhangi bir komisyon ücreti ödemezsiniz.
  • SEO, içerik, kampanyalar ve sosyal medya stratejilerini özgürce yönetebilirsiniz.

Online satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, Trendyol gibi pazar yerlerinde çevrimiçi mağazanızı açabilir veya yurt dışı satış sitelerini tercih edebilirsiniz. Tabi ki her satış kanalının kendine göre avantaj ve dezavantajı bulunuyor.

Örneğin pazaryerleri, satış başına %15, %20 civarında komisyon alır. Bu da bir ürünü maliyetinin yeteri kadar üzerinde satamadığınızda aradaki farkın komisyona gideceği anlamına gelir.

Üstelik sizin gibi onlarca online mağaza ile rekabet halinde olacağınız için de fiyatlarınızı piyasanın çok üzerine çekemez, çekseniz de satışlarınızı artıramazsınız.

3. Ürünlerinizi nasıl tedarik edeceğinizi planlayın

Bireysel olarak internetten satış yapmak istiyorsanız; ürünlerinizi doğrudan üreticiden mi alacaksınız yoksa kendi ürettiğiniz ürünleri mi satacaksınız? Eğer bir işletmeyseniz, tedarik zincirinizi nasıl optimize edecek ve kara geçebileceksiniz?

İlginizi çekebilir: Tedarik Zinciri Yönetimi Nasıl Yapılır?

Online satış yapmak için tercih edebileceğiniz çeşitli ticaret modelleri bulunmaktadır. Dropshipping ile stoksuz satış mı yapacaksınız yoksa toptancılardan aldığınız veya kendi üretiminiz olan ürünleri mi satacaksınız?

Örneğin evden satış yapmak isteyenler için e-ticaret vergi muafiyetleri bulunuyor. Bu nedenle iş planınızı en başında oluşturursanız maliyetlerinizi düşürebilir ve işletmenizi daha sağlam temeller üzerine kurabilirsiniz.

İlginizi çekebilir: Evden e-ticaret vergi muafiyeti 2024

Tercih edeceğiniz iş modeli, uzun vadede yol haritanızı doğrudan şekillendireceği için buna en başında karar vermeniz en sağlıklısı olacaktır.

4. Ürün fotoğrafları ve açıklamalarını girin

İnternette satış yapmak için ürünlerinizin yüksek kaliteli fotoğraflarını çekmeli ve ayrıntılı açıklamalar eklemelisiniz.

Özellikle sosyal medyadan satış yapmak istiyorsanız gerçek insanların olduğu fotoğraflar kullanmak, ürün detaylarınızı olabildiğince göstermek ve ürün açıklamalarında gerekli tüm bilgilere yer vermek satışlarınızı artıracaktır.

Bireysel olarak satış yapıyorsanız, evde hazırladığınız veya üreticiden temin ettiğiniz ürünleri nasıl en iyi şekilde tanıtabilirim diye düşünmelisiniz.

İnsanlar bir duyguya ortak olmayı severler. Evde e-ticaret yapıyorsanız ürünün el emeği olduğuna, evde ne zorluklarla bunu yaptığınıza dair detaylara yer verin ve kitleniz ile bağ kurun.

İşletmeler için ise profesyonel çekimler ve SEO uyumlu açıklamalar ile ürünü öne çıkartmak oldukça önemlidir.

Eğer bir işletmeyseniz, daha yüksek bir ligte yarışıyor ve daha zorlu rakiplere sahipsiniz demektir. Bu nedenle web sitenizi bir vitrin gibi düşünmeli ve ürünlerinizi en verimli haliyle sergilemelisiniz.

5. E-ticaret sitesi kurun

Kendi e-ticaret sitenizi kurmak sanıldığı kadar zor bir süreç değildir. Yine de kendi e-ticaret sitenizi kurana kadar pazar yerleri yerine Shopier üzerinden satış yaparak daha düşük komisyonlar ödemek de bir seçenek olabilir.

Tabi uzun vadede yüksek komisyon ücretleri ile kazancınızı sınırlandırmamak için kendi web sitenizi açarak kendi ödeme yöntemlerinizi sunmanız gerekecektir.

Bir e-ticaret sitesine sahip olmak, marka bilinirliği oluşturmada ve müşterilerinizin aklında daha güvenilir bir imaj çizme gibi avantajlarla kaçınılmaz olacaktır.

Site tasarımından fiyatlandırmaya kadar her şeyi siz belirleme imkanı sunan e-ticaret siteleri, kolayca kurulabilir ve müşterileri kitlenize uygun hale getirilebilir.

Müşterilerinizden geri bildirim toplayarak eksiklerinizi hızlıca tespit edebilir ve işinizi hep bir adım öteye taşıyabilirsiniz.

Kendi web sitenizden satış yapmak, tekrar eden satışlar ve müşteri sadakati oluşturarak daha kârlı bir iş modeline sahip olmak için en önemli adımdır.

İlginizi çekebilir: 10 adımda e-ticaret sitesi kurma

6. Sanal POS kurulumu yapın

İnternetten online ödeme alabilmek ve ödeme süreçlerini en sorunsuz hale getirmek için güvenli ödeme yöntemlerini web sitenize entegre etmek oldukça önemlidir.

Bireysel olarak internetten satış yapıyorsanız sanal POS almak için öncelikle bir şirkete sahip olmalısınız. Çünkü sanal POS entegrasyonu için vergi levhası, aylık satış hacmi vb. gibi bilgiler talep edilmektedir.

Müşterilerinizin kredi/banka kartlarıyla web sitenizden online alışveriş yapabilmesi için sanal POS entegresyonu yapmış olmalısınız.

Sanal POS entegrasyonu, internetten link ile ödeme alma, sms ile tahsilat ve web sitenizden kredi/banka kartı ile ödeme imkanı sunar.

Online satışta başarının olmazsa olmazı, en fazla ödeme seçeneğini en güvenli şekilde sunmaktan geçer.

7. Kargo ve teslimat süreçlerini planlayın

Ürünlerinizi müşterilere zamanında ulaştırmak için kargo ve teslimat süreçlerini çok iyi yönetmelisiniz. Anlaşmalı kargo fiyatları için desi hesaplamaları yapmalı ve maliyetlerinizi iyi şekilde planlamalısınız.

İlginizi çekebilir: Kargo desi hesaplama

Bir kargo anlaşması yaparken; dağıtım ağına, dağıtım sürelerine ve müşteri hizmetlerinin ne kadar iyi olup olmadığına dikkat etmeyi unutmayın. Çünkü ürününüz ne kadar iyi olursa olsun müşterileriniz en kısa sürede, en sorunsuz şekilde siparişlerine ulaşamazlarsa markanızı tercih etme eğilimleri azalacaktır.

8. Müşteri yorumlarını paylaşın

Potansiyel müşterileriniz için sizin söyledikleriniz değil, başkalarının sizin markanız için söyledikleri daha önemlidir. Influencer marketing ile satışların artırılabilmesindeki en büyük sebep de budur.

Bu nedenle müşterilerinizin siparişlerine notlar ekleyerek yorum ve değerlendirme talep edin. Onlara dokunacak bir marka hikayesi yaratıp bunu siparişlerle gönderebilirsiniz. İnsanlar markanızı ne kadar benimser ve samimi bulursa, o kadar kolay yorum yapacaktır.

İnsanların ürünleriniz ile içerik üretmeleri için onlara özel indirim kuponları tanımlayabilirsiniz. Böylelikle reklam maliyetleri yerine hem yeni müşteriler kazanmış hem de gelecekteki müşterileriniz için güven zemini sunmuş olursunuz.

9. Online satışa başlayın

Tüm hazırlıklar tamamlandıktan sonra, internetten satış yapmak için hazırsınız demektir.

İlk siparişlerinizi nasıl yöneteceğinizi planladınız mı? Stoklarınız ne sıklıkla yenilenmeli? Stok yenilerken sermayenizi en verimli şekilde kullanmak için stok devir hızı yüksek olan ürünlerde stok yenilemeniz daha mantıklı olacaktır.

İlginizi çekebilir: Stok Devir Hızı Hesaplama Aracı

Bireysel olarak internetten satış yapıyorsanız, siparişlerinizi evde nasıl hazırlayacağınızı önceden planlayın. Kargolama süreçlerinizi kafanızda kurgulamaya ve özellikle marka bilinirliği elde edene kadar siparişlerinizi en hızlı şekilde kargolamaya özen gösterin.

İşletmeler için ise sipariş yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi sonraki adımları belirlemenizde kritik öneme sahip olacaktır.

Siparişlerinizi hızlı ve sorunsuz bir şekilde yönetmek için doğru sistemlere sahip olup olmadığınızı tespit etmeli, rakiplerinize kıyasla eksi/artı yönlerinizi belirlemeyi ve sipariş durumu ile ilgili müşteriyi adım adım bilgilendirmeyi unutmayın.

10. Satış performansını takip edin ve iyileştirin

İşletmenizi başarıya ulaştıracak önemli adımlardan biri de sürekli iyileştirmedir. Bu nedenle müşterilerinizden geri bildirim toplamak, müşterilerinizin hangi aşamada sitenizi terk ettiğini tespit etmek, düşük puan veren müşterilerinizdeki ortak eleştirileri incelemek gibi süreçlerde olabildiğince titiz davranmalısınız.

Çünkü başarısızlıklarınızı bilmek, başarıya ulaşmanız için nasıl bir strateji belirlemeniz gerektiği konusunda yardımcı olur.

Dijital pazarlama stratejileri ile web sitenizi SEO uyumlu hale getirmek, e-mail marketing ile müşterilerinize özelleştirilmiş teklifler sunmak, Google Ads reklamları ile marka bilinirliği oluşturmak, influencer marketing ile ürün inceleme videolarınızı artırmak ve nihayetinde de başarılı bir işletme yaratma yolunda önemli faktörlerdir.

İlginizi çekebilir: En Etkili Dijital Pazarlama Stratejileri

İnternetten Satış Siteleri 2024

İnternetten satış yapmak için online mağaza açabileceğiniz onlarca satış platformu bulunuyor. Şirket olmadan satış yapmak veya ödeme alabilmek için tercih edebileceğiniz online satış siteleri, ürünlerinizi potansiyel müşteriler ile buluşturmanızı sağlar.

En güvenilir internetten satış siteleri aşağıdaki gibidir:

Hangi internetten satış platformunun sizin için en uygun olduğunu belirleyebilmeniz için her bir platformun komisyon oranlarını, mağaza kurma süreçlerini ve sundukları avantajları bu yazıda detaylı bir şekilde inceledik.

İnternetten nasıl satış yapabilirim diyorsanız, satışa başlamadan önce yazımızı sonuna kadar okuyun.

1. Trendyol

Trendyol, Türkiye’nin en popüler pazaryerlerinden biridir. Dünyada da büyük bir müşteri kitlesine sahip olan Trendyol, internetten satış fikirlerini hayata geçirmek isteyenler için en güvenilir satış platformlarından biridir.

Trendyol’da satış yapmak için satıcıların şirket açması veya Esnaf Vergi Muafiyet Belgesi’ne sahip olması gerekmektedir.

Trendyol’da mağaza açmak her ne kadar bireysel satış yapmak isteyenler için avantajlı olsa da e-ticareti birincil iş olarak görenlerin tercih etmeyeceği seçeneklerden biri. Çünkü Trendyol’un komisyon oranları genel olarak yüksek ve %10 ile %30 arasında değişmektedir.

Trendyol’da en dezavantajlı kategori kadın giyimdir. %30’a varan komisyon oranları ile satış yapacağınız için kar etmek ve rakipleri geride bırakmak daha zor olabilmektedir .

Trendyol Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Vergi levhası ve ticaret sicil belgesi gereklidir.
  • Trendyol Partner panelinden başvuru yapılır.
  • Ürünlerinizi listelemeden önce Trendyol’un onay sürecinden geçmeniz gerekir.

2. Hepsiburada

Hepsiburada 2000 yılında Doğan Online bünyesinde faaliyete geçmiş en büyük e-ticaret platformlarından biridir. 2006 yılında ise “En Hızlı Büyüyen E-Ticaret Sitesi” ünvanına sahip olan bu büyük platform, potansiyel müşteri kitlesi nedeniyle satıcılar için de cazip fırsatlardan biri.

Hepsiburada’da komisyon oranları %5 ile %20 arasında değişmektedir. Bu da her satış başına kazancınızın belli bir yüzdesini sabit olarak masraflara ödemeniz gerektiğini gösterir.

(Ürün kategorisine göre değişiklik gösterir.)

Hepsiburada Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Ticaret sicil belgesi, vergi levhası yani şirket kurmak gereklidir.
  • Hepsiburada’nın web sitesinden başvuru yapılır.
  • Ürünlerinizin onay sürecinden geçmesi ve sözleşmenin onaylanması beklenir.

3. Amazon Türkiye

Amazon, dünya çapında bilinen internetten satış siteleri arasında yer almaktadır. Dünyanın en güvenilir platformları arasında yer alan Amazon, Türkiye pazarında da güçlü bir varlığa sahiptir.

Amazon Türkiye’de mağaza açmak için bireysel veya profesyonel satıcı hesabı açabilirsiniz. Üstelik Amazon’da satış yapmak için farklı iş modellerinden de faydalanabiliyorsunuz.

Amazon’da satış başına komisyon oranı kategoriye göre değişmekle beraber ortalama %8 ile %15 aralığındadır.

Amazon Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Amazon satıcı hesabı açmanız gerekir. (Bireysel/ Profesyonel).
  • Ürünlerinizi Amazon’un satıcı portalı üzerinden listeleyebilirsiniz.
  • FBA (Fulfillment by Amazon) hizmeti ile lojistik süreçlerinizi Amazon’a devredebilirsiniz.

4. Dolap

Dolap, ikinci el kıyafet ve aksesuar satışı için piyasaya sürülmüş fakat şimdilerde en çok tercih edilen ikinci el satış sitelerinden biri olmuştur. (İlginizi çekebilir: En iyi ikinci el satış siteleri )

Dolap’ta satış yapmak için şirket olmanıza gerek yoktur. Bireysel olarak internetten satış yapmak isteyenler hiçbir yasal yükümlülükle uğraşmaksızın Dolap’ta online mağaza açabilirler.

Dolap komisyon oranları %15 ile %23 arasında değişiklik göstermektedir.

Dolap Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Dolap uygulaması üzerinden kolayca hesap açabilirsiniz.
  • Ürün fotoğraflarınızı çekip, açıklamalarınızı ekleyerek ürün listeleme yapabilirsiniz.
  • Ürün satışı sonrası ödemelerinizi Dolap Cüzdanım’dan hesabınıza aktarabilirsiniz.

5. Temu

2022 yılında Çin’de kurulan Temu, 2024 yılı itibariyle Türkiye’deki insanların da hayatına girmiş durumda. Aliexpress’e rakip olması nedeniyle dikkatleri üzerine çeken bu platform, özellikle mikro ihracat yapmak ve döviz kazanmak isteyen satıcılar için en ideal seçeneklerden biri.

İlginizi çekebilir: Mikro İhracat Nasıl Yapılır?

Teknoloji ve aksesuar ürünleri satmak istiyorsanız, online evden satış için bu platformu tercih edebilirsiniz. Temu’da mağaza açmak veya satış yapmak için şirket olmanız gerekmiyor. Bu nedenle internetten bireysel satış yapmak isteyenler Temu’da kolayca e-ticarete başlayabilirler.

Temu komisyon oranları %5 ile %12 arasında değişiklik göstermektedir.

Temu Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Temu web sitesi üzerinden hesap açabilirsiniz. (Bireysel satışa uygun)
  • Ürünlerinizi detaylı açıklamalar ve fotoğraflarla listeleyebilirsiniz.
  • Satış sonrası kazancınızı Temu hesabınızdan çekebilirsiniz.
  • Yurt dışına satış yapabilirsiniz.

6. Etsy

Etsy, el yapımı ve yaratıcı ürünler için en popüler e-ticaret platformlarından biridir. Bunun yanı sıra Etsy’de mağaza açmak için ise vergi mükellefi olmanız gerekmez, bireysel olarak online satış yapabilirsiniz. Üstelik el emeği ürünleri yurt dışına dövizle satabileceğiniz için çok yüksek getiri potansiyelleri de sunmaktadır.

Etsy komisyon oranı %6.5 + işlem başına 0.20 USD’dir. Bunun yanı sıra reklam ve pazarlama hizmetleri için ek masraflar da bulunmaktadır.

Etsy Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Etsy’ye üye olarak mağaza oluşturabilirsiniz.
  • Ürünlerinizi listelemek için detaylı açıklamalar ve kaliteli görseller eklemeniz gerekmektedir.
  • Uluslararası satış yapma imkanı bulunmaktadır. (Döviz kazanma imkanı)

7. Aliexpress

Aliexpress, dünyanın en popüler ve geniş yelpazeli e-ticaret platformlarından biridir. Bireysel satıcılar da Aliexpress üzerinden satış yapabilir.

Aliexpress komisyon oranları %5 ile %8 arasında değişiklik göstermektedir.

Aliexpress Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Aliexpress’te mağaza açmak için kayıt olup, ürünlerinizi listeleyebilirsiniz.
  • Uluslararası ürün satışı yapabilirsiniz.
  • Lojistik ve kargo süreçlerinde Aliexpress destek sunar.

8. Shopier

Türkiye merkezli Shopier, bireysel satıcılar ve küçük işletmeler için en avantajlı satış platformlarından biridir. Kullanıcı dostu arayüzü ve düşük komisyon oranları ile birçok pazaryerine kıyasla daha hızla kara geçmenizi sağlar.

Shopier komisyon oranları %2.99 + işlem başına 0.49 TL’dir.

Shopier Mağaza Kurmak için Bilmeniz Gerekenler:

  • Shopier web sitesi üzerinden hızlıca hesap açabilirsiniz.
  • Ürünlerinizi sosyal medya hesaplarınızla entegre ederek satış yapabilirsiniz.
  • Uygulamalar ile entegre ederek, online mağaza ziyaretlerinizi analiz edebilirsiniz.
  • Ödemeler direkt olarak banka hesabınıza aktarılır.

2024 yılında internetten satış yapmak için platform seçerken; satmayı düşündüğünüz ürünlerin kategorisi, hedef kitleniz, komisyon oranları ve mağaza kurma süreçlerini göz önünde bulundurmayı unutmamalısınız. Çünkü bazı online satış siteleri çok yüksek komisyon oranları ve ek masraflar çıkartarak karlılığınızı olumsuz etkileyebilir.

İnternetten Satış Yapmak İçin Ne Gerekli?

İnternetten satış yapmak için gerekenler:

  • İş Planı Hazırlığı: E-ticaret stratejinizi belirleyin ve iş planınızı oluşturun.
  • Şirket Kuruluşu: E-ticaret yapmak için gerekli yasal yükümlülükleri tamamlayın.
  • KOSGEB Destekleri: Hibe ve teşviklerden yararlanmak için araştırma yapın.
  • E-Ticaret Sitesi: Satışlar için e-ticaret sitenizi kurun.
  • Mobil Uyumlu Site: Müşterilerinizin çoğu mobil cihazları tercih edeceği için mobil uyumlu bir site kurun.
  • Profesyonel Mağaza Tasarımı: Kullanıcı dostu ve estetik bir tasarım oluşturun.
  • ETBİS Kaydı: Yasal zorunlulukları yerine getirmek için ETBİS kaydınızı yapın.
  • Sanal POS Anlaşması: Online ödeme alabilmek için sanal POS firmaları ile anlaşın.
  • Kargo Anlaşması: Kargo gönderimlerinde maliyeti minimize etmek için kargo anlaşması yapın.
  • Vergi Muafiyetleri : Vergi dairesine kayıt olun.
  • Fatura Düzenleme: Yasal olarak geçerli e-fatura veya e-arşiv fatura düzenleyin.
  • Müşteri Geribildirimleri: Sadık müşteriler kazanmak için satış sonrası hizmetlerinizi güçlendirin.

Yukarıdaki adımları takip ederek internetten ürün satışı yapabilir ve kendinize yeni bir gelir kapısı oluşturabilirsiniz.

Online Ödeme Nasıl Alınır?

Online ödeme almak için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz:

  • Sanal POS ile banka/kredi kartından ödeme alma
  • Link ile ödeme alma
  • NFC ile temassız ödeme alma
  • Havale/EFT ile ödeme alma
  • Dijital cüzdan ile ödeme alma

İşletmelerin online ödeme sistemlerini websitelerine entegre etmesi, tüketicilere ödeme konusunda esneklik sunarak satışlarınızın artmasına yardımcı olur.

Siz de işletmenizi bir adım ileriye taşımak istiyorsanız pazaryerlerinde yüksek komisyonlar ödemek yerine kendi websiteniz üzerinden satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.

İnternetten Satış Vergi Muafiyeti (2024)

E-ticarette vergi muafiyeti; küçük ölçekli işletmelere ve bireysel satıcılara sağlanan önemli bir kolaylık olup, internet üzerinden yapılan satışlarda yıllık kazancı belirli bir sınırı aşmayanları vergiden muaf tutan düzenlemelerdir.

2024 yılı için belirlenen e-ticaret vergi muafiyeti sınırı 1.100.000 TL’dir. Eğer 2024 yılı boyunca elde ettiğiniz gelir bu tutarın altında kalıyorsa, e-ticaret vergi muafiyetinden faydalanabilir ve satışlarınızdan vergi ödemeden kazanç sağlayabilirsiniz.

Bu muafiyet sadece işletmelere değil, evde ürettikleri ürünleri internetten satanlar için de büyük kolaylık sunmaktadır.

İlginizi çekebilir: Evde e-ticaret vergi muafiyeti

Vergi muafiyetlerinden yararlanabilmek için ETBİS kaydınızın yapılmış olması zorunludur.

Bireysel Olarak İnternetten Satış Yapmak Mümkün Mü? 

Bireysel olarak internetten satış yapmak için çok fazla şeye ihtiyacınız yok. Eğer online satış yapmaya yeni başlıyorsanız, Dolap gibi satış sitelerinde online mağaza açarak önce kendinize bir müşteri kitlesi oluşturabilirsiniz.

Günlük ortalama satış miktarınız sizi tatmin etmeye başladığında ise shopier mağazası ile satış yaparak müşterilerinize bir websitesi üzerinden alışveriş imkanı sunabilirsiniz.

Ancak uzun vadede her satışınızdan komisyon ödemek yorucu olabilir. Her ne kadar mağaza açmadan internetten satış yapmak kulağa çok cazip gelse de kendi e-ticaret sitenizi açmadıkça işinizin tam olarak oturmasını bekleyemezsiniz.

Örneğin sanal POS komisyon oranları %2, %3 gibi seviyelerde sunulurken Trendyol gibi pazaryerlerinde satış başına %20 civarında komisyon ödersiniz. Her siparişte ortaya çıkan bu komisyon maliyeti ne kadar düşük olursa, satışlarınızdan elde edeceğiniz kazanç da o kadar yüksek olacaktır.

Şirket Açmadan İnternetten Satış Yapılır Mı?

Şirket açmadan internetten satış yapabilmek mümkündür. Bireysel satıcılar, online satış platformları ile satış yapabilirler. Ancak kendi websitenizden ödeme almak ve fatura kesebilmek için şirket açmanız gerekmektedir.

Şirket sahibi olmayan satıcılar, fatura kesemez. Faturasız sipariş gönderimi ise uzun vadede satıcıların yasal yaptırımlar ile karşılaşmasına neden olabilir.

Özetle; bireysel satıcılar şirket açmadan online satış yapabilir fakat vergi mükellefi olmaadıkları için KOSGEB desteklerinden faydalanamaz, Trendyol gibi platformlarda mağaza açamaz, sanal POS alamaz yani işletmelerini büyütemezler.