E-ticarete başlama yolculuğunda işletmelerin karlılığını en çok etkileyen faktör, online ödeme alma sürecidir. Sanal POS için gerekenler hakkında bilgi sahibi olmadığı ve pazaryerlerinde online mağaza açmak çok daha kolay anlatıldığı için işletmelerin çoğu ticarete başlarken yüksek komisyon ücretlerine boyun eğebiliyorlar.
Nihayetinde de satıcılar, pazaryerlerinde yüksek rekabet ve fahiş komisyon oranları yüzünden işlerine zararla başlıyorlar. Halbuki çok daha kazançlı ve sürdürebilir bir yöntem var, sanal POS.
İşletmelere kendi websiteleri üzerinden kredi/banka kartlarıyla ödeme alabilme imkanı sunan sanal POS entegrasyonu, satıcıların karlılığı için hayati önem taşır.
Peki, e-ticarette karlılığı maksimize edebilmek için ne yapmalı? İnternetten satış yapan işletmeler için en avantajlı online ödeme alma sistemleri neler? Sanal POS için gereken belgeler neler?
Tüm bu soruları cevaplandırdığımız yazımızı sonuna kadar okumadan e-ticarete başlamayın.
Vepara Sanal POS ile yüksek komisyona veda!
Teknik bilginiz ve sürpriz masraflar olmadan ödeme almaya başlayın.
İçindekiler
Sanal POS Başvurusu Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Sanal POS almak için girişimcilerin BBDK onaylı bir ödeme kuruluşuna başvuru yapması gerekmektedir. Tabi, sanal POS başvurusu yapabilen herkes sanal POS almak için uygun değildir. Öncelikle işletmelerin sanal POS için gerekenleri yerine getirmiş olması gerekir.
Eğer ilgili firma sanal POS almaya uygunsa, sanal POS sağlayacılar aracılığıyla başvuru işlemleri gerçekleştirilir. Sanal POS başvurusunda istenen belgelerin eksiksiz olması, başvuru onay sürecini hızlandıracağı için işletmelerin bu süreçte dikkatli davranmaları önemlidir.
Sanal POS almak için takip etmeniz gereken adımlar:
- Sanal POS firmalarını araştırın.
- Sanal POS başvurusu için gerekli koşulları sağladığınızdan emin olun. (Şirket kuruluşu, e-ticaret sitesi vb.)
- Sanal POS için gerekli belgeleri tamamlayın.
- Sanal POS başvurunuzu yapın.
- Sanal POS başvurunuz onaylandıktan sonra online ödeme almaya başlayın.
Başvuru süreci bu şekilde ilerlemektedir. Sanal POS için gerekli belgeler ise sanal POS alacağınız ödeme kuruluşuna ve başvuran firmaya göre değişiklik gösterebilmektedir.
İlginizi çekebilir: Sanal POS Nasıl Alınır?
Sanal POS için Gereken Belgeler
Sanal POS başvurusu yapan işletmelerden, başvuru yapan firmanın güvenliğini sağlamak amacıyla başvuru belgeleri istenmektedir. Bu belgeler, işletmenin ticari faaliyetlerini resmi olarak sürdürebildiğini kanıtladığı için önemli olmakla birlikte, başvurunun olumlu değerlendirilmesi için gereklidir.
Sanal POS başvurusu için gereken belgeler:
- Vergi levhası
- Ticari hesap bilgileri
- Geçici vergi beyannamesi
- İmza sirküleri
- İkametgah belgesi
- Kimlik fotokopisi
Sanal POS başvurusunda istenen belgeler yukarıdaki gibidir. Sanal POS sağlayıcı firmalar, başvuruları bu belgelere istinaden detaylı olarak değerlendirirler.
İşletmenin cirosu, faaliyet gösterdiği sektör, güvenilirliği, yasal uygunluğu analiz edilerek belgeleri eksiksiz ve şartları uygun olan işletmelerin sanal POS başvurusu onaylanır.
Onay sürecinin tamamlanmasının ardından tercih edilen sanal POS firmasına göre kurulum süresi değişiklik gösterebilmektedir. Vepara Sanal POS, ücretsiz kurulum desteği ile işletmelerin hızlı ve teknik bilgi gerekmeksizin online ödeme ödeme almaya başlamalarına yardımcı olur.
Sanal POS Başvurusu İçin Gerekenler
Sanal POS, işletmelerin kredi/banka kartı gibi nakit dışı yöntemlerle ödeme almasını sağlayan bir tahsilat sistemidir. Ancak bu ödeme altyapısını kullanabilmek için işletmelerin belirli koşullara uygun olması gerekir.
Sanal POS başvurusu şu koşulları sağlamanız gerekmektedir:
- Şirket sahibi yani vergi mükellefi olmak
- Aktif ve sorunsuz çalışan bir e-ticaret sitesine sahip olmak
- Satıcı ve tüketici haklarını barındıran bir sözleşme yayınlamak (İade/değişim politikaları, tüketici sözleşmesi vs.)
- SSL sertifikası bulunan bir e-ticaret sitesine sahip olmak
Bu koşullara uygun olan işletmeler, sanal POS başvurusu gerçekleştirdikten sonra websiteleri üzerinden online ödeme alabilirler.
Sanal POS alma şartları, başvuru gerçekleştireceğiniz ödeme kuruluşuna göre değişiklik gösterebilmektedir.
1. Şirket Sahibi Olmak Zorunludur
Sanal POS başvurusu yapabilmek için vergi mükellefi olunması gerekir. Bireysel satıcılar veya vergi kaydı olmayan işletmeler sanal POS hizmetinden faydalanamaz. Dolayısıyla sanal POS başvurusu öncesinde bir şirket kurulumu yapılmalı ve gerekli vergi numarası alınmalıdır.
Vergi levhası, yalnızca sanal POS için gerekli belgeler arasında yer almaz. E-ticaret yapmak isteyen işletmeler pazaryerlerinde satış yapmak için de başvuru sırasında vergi levhası sunmak için şirket sahibi olmalıdır.
İlginizi çekebilir: E-ticaret için şirket kurmak
2. Web Sitesi Aktif ve Sorunsuz Çalışmalıdır
Sanal POS’un entegre edileceği e-ticaret sitesi aktif olmalı ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek teknik sorunlar içermemelidir. Sanal POS başvurusu yapacak işletmelerin websiteleri eksiksiz çalışmalı, ürün veya hizmet bilgileri açıkça belirtilmeli ve alışveriş işlemleri kolayca gerçekleştirilebilmelidir.
Sanal POS için sitede olması gerekenler yerine getirilmediği takdirde, sanal POS başvurunuz olumsuz sonuçlanabilir.
3. SSL Sertifikası Bulunmalıdır (Güvenlik Şartı)
SSL (Secure Socket Layer) sertifikası, kullanıcı bilgilerinin şifrelenerek korunmasını sağlayarak güvenli bir alışveriş deneyimi sunmaya yardımcı olur. Tüm sanal POS firmaları, sanal POS almak isteyen işletmelerin sitelerinde SSL sertifikasının olmasını zorunlu kılar.
Özetle, e-ticaret sitesinde SSL sertifikası bulundurmak sanal POS alma şartları arasındadır.
İlginizi çekebilir: SSL nedir, nasıl alınır?
4. Satıcı ve Tüketici Haklarını İçeren Sözleşmeler Olmalıdır
Sanal POS ile ödeme alacak işletmelerin web sitelerinde satıcı ve tüketici haklarını açıkça belirten Mesafeli Satış Sözleşmesi ve İade/İptal Koşulları gibi yasal dokümanlar yer almalıdır. Bu sözleşmeler, müşteri güveni açısından da önemli bir gerekliliktir.
5. Ödeme Sayfasında Kredi/Banka Kartı ile Ödeme Seçeneği Sunulmalıdır
Sanal POS kurulumu yapılan websitelerinde ödeme ekranında kart ile ödeme seçeneğinin bulunması zorunludur. Kullanıcıların güvenli ve sorunsuz bir şekilde ödeme yapabilmesi için ödeme adımları eksiksiz olarak gerçekleştirilebilecek şekilde kurgulanmalıdır.
Özetle; sanal POS almak isteyen işletmelerin şirket sahibi olması, e-ticaret sitelerinin aktif ve SSL sertifikalı olması, yasal sözleşmelere yer vermesi ve kartlı ödeme seçeneği sunması gerekmektedir. Bu kriterleri karşılayan işletmeler, sanal POS sağlayıcılarına başvuruda bulunarak online ödeme almaya başlayabilirler.
Bu adımları eksiksiz tamamladığınızdan emin olduktan sonra sanal POS için gereken belgeler ile bankalar veya ödeme kuruluşlarından sanal POS başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.
Sanal POS Almak için Şirket Gerekiyor Mu?
Şirket sahibi yani vergi mükellefi olmayan satıcılar sanal POS alamazlar. Sanal POS almak için bir şirket bulunması gerekir. Sanal POS başvuruları şirkete dair bilgiler, e-ticaret sitesi ve çeşitli belgeler kapsamında değerlendirilir.